Aangezien er toch verder niemand op de stelling reageert, wil ik hier wel ff verder gaan op wat jij beweert.
Je zegt dat als je bidt om de Heilige Geest, dat je die ook zult ontvangen.
Ik bid (bijna) elke dag en bid dan ook of God in mijn leven wil werken (dat is dus in zekere zin ook bidden om de Heilige Geest), maar dat gebeurt niet. En dat komt omdat je van je zelf (de zondige mens in je) niet kunt bidden zoals God dat van ons verlangt. Daarom kan het dus zijn, dat God het gebed niet verhoord. Want God hoort wel altijd, maar verhoort niet altijd.
waar zit je op te wachten? en gevoel dat je krijgt? een verandering in je leven is niet direct een gevoel. Een verander in je leven is een verandering van je wil. Je wil wordt verandert door God. Heel je leven wordt verandert door God, je krijgt verlangens naar God. Je gevoel komt daarna pas, als jij bid om de Heilige Geest mag jij geloven dat je die ontvangt (bid en u zal gegeven worden) (indien iemand van mijn wijsheid begeere ik hem dat midelijk geven). gevoel is een bijzaak die voortkomt uit de verandering die God zelf werkt en waarbij jij nx hoeft bij te dragen.
En als God wel je gebed verhoord en je ontvangt de Heilige Geest, dn is het nog niet altijd zo, dat je jezelf gelijk accepteert als zondaar. Je gaat het wel inzien dat je zondaar bent, maar accepteren is een tweede. Het accepteren van ons zondaar-zijn, is ook iets wat tegen jezelf ingaat.
tuurlijk kan dat een strijd zijn, jezelf accepteren zoals je bent (zondaar) maar het hoeft niet een strijd te zijn. Waarom zou je jezelf niet accpeteren als een zondaar, want je weet toch dat je aan jezelf toch niks op te knappen hebt?
Tegen je eigen eer. Je wordt daardoor nietig voor God. En buigen is het laatste wat een mens wil doen.
Ik geloof dus niet dat als het één gebeurt, dat dan het andere een logisch gevolg daarvan is.
ja een logisch gevolg.. wat is logisch? het lijkt mij logisch (ook al is het enorm mooi) dat als je nx in jezelf te vinden is. DAt je dan gaat zoeken naar Iemand anders. Het lijkt met dus de beste weg (logisch) dat je naar Jezus Christus gaat zoeken waardoor je zalig wordt i.p.v het van jezelf te verwachten
btw: ik reageer nog wel verder op (maar this laat en ben moe

)
t'ga je goed