zingen op Danielkamp

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 29 mar 2004 11:39

oh zingen op danielkamp.

nou, daar heb ik niet zo´n mening over hor...ze doen maar lekker! wat je mooi en goed vind, moet je zingen...
:lol:
Engaged @ 07-01-2005

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 apr 2004 16:37

Aangezien de topic ietwat stil ligt reageer ik toch nog ff hierop. Ik vind het namelijk niet zo heel tof dat reformatorische meisjes die een rok aanmoeten opschool maar een broek aantrekken op de fiets gelijk als fariezeeer wordt bestempeld

M@rije schreef:wat is het verschil, in principe, tussen een jongen die geen spijkerbroek aanmag naar de kerk en een meisje die dan opeens in de kayak geen rok aanhoeft?
regels zijn regels, die mag je dan niet omzeilen he? eerlijk is eerlijk, die meiden moeten zich daar dan ook in de kayak aan houden hor.
en dat is dus gelijk de kern van mijn probleem met daniel, maar ook met heel veel meer reformatorisch dingen. het moet zijn meten met 1 maat.
ff voorbeeld. die meiden van zo´n refoschool moeten in een rok op school zijn, maar ze mogen wel met een broek fietsen omdat het zo koud is, en dan in de school omkleden. dat is dan toch ook zondig? dan moet je dat helemaal niet toelaten. en geen spijkerbroek aan in de kerk is een van die heerlijk farizeeise (dit schrijf ik fout) regels, waar ik een gruwelijke hekel aan heb.

Veel meiden die op een reformatorische school zitten, dat zou jij dus moeten weten, en tot een reformatorische kerk behoren, komen uit een gezin waar de traditie geen broeken voor vrouwen niet als een bijbelse waarheid wordt beschouwd. En waar meiden gerust in een broek mogen lopen. In de kerk waar ze naar toe gaan em de school waar ze op willen is deze traditie wel in stand ehouden. Maar het is slechts een bijzaak, op grond daarvan keur je een school of kerk niet af. Dus pas je je aan. (zo erg is een rok nou ook weer niet) Maar dat wil niet zeggen dat je tot het uiterste gaat. Mijn ma vond dus dat ik niet in een hagelbui gerokt op de fiets moest, gelukkig. Maar ze vind wel dat je je aanpast en geen mensen voor het hoofd stoot. JE hebt een flank binnen de R-gezindte waar een rok voor vrouwen blijkbaar wel als een bijbelse waarheid wordt gezien.
Een danielkamp wil hier een middenweg invinden zonder de identiteit als kamp van de GER.GEM. te verliezen. Zodat iedereen zich er thuis voelt. En binnen de GErgem is die traditie er gewoon nog. DAar valt een hoop over te zeggen. Maar ga dan niet een kamp afkraken op grond van 0,0 ervaring. Dat vind ik zielig.

Okee, ik heb het ook niet best gehad met de rokkenplicht. Ik vroeg me ook af waarom meiden uitgescholden werden en jongens nergens last van hoefden te hebben op grond van een niet bijbels onderbouwbare traditie.
MAar om gelijk met termen als Farizeeers te gooien en iedereen op 1 hoop te leggen vind ik wel heel frustrated en simpel.

*duikt weg voor henkiE's meedogenloze offtopicspostingsverwijderende hand*
Laatst gewijzigd door meschianza op 06 apr 2004 09:36, 1 keer totaal gewijzigd.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 apr 2004 16:38

Maar we hadden het over zingen op Danielkamp :D

Ik neem mn gitaar en mondharmonica mee!
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

M@rije
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor M@rije » 05 apr 2004 17:44

on-topic: zingen is gezellug, zeker op een kamp...ook die liedjes die hun zingen kan ik van genieten hor...zingen ze weleens opwekking? bij sommige leiding misschien?
Engaged @ 07-01-2005

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 05 apr 2004 18:09

on-topic: zingen is gezellug, zeker op een kamp...ook die liedjes die hun zingen kan ik van genieten hor...zingen ze weleens opwekking? bij sommige leiding misschien?[/quote]

On-topic:
zingen is gezellug, zeker op een kamp...ook die liedjes die hun zingen kan ik van genieten hor...zingen ze weleens opwekking? bij sommige leiding misschien?

Weet ik niet. Ik heb wel een opwekkingsbundel. maar ik geloof dat het de bedoeling is dat we ons alleen aan de bundel van de JBGG houden. Maar daar staan zat mooie liederen in, dus dat komt wel goed.

Willempie
Mineur
Mineur

Berichtdoor Willempie » 15 mei 2004 09:44

Ik ben drie keer meegeweest met een danielkamp, en we hebben versen gezongen uit bundels die door de deelnemers meegenomen werden. Dat kunnen dus allerlei soorten liederen zijn. En ja, daar zat ook opwekking tussen.
Ik denk dat het per groep verschillend is wat voor versen er worden gezongen. De ene groep is wat behoudender dan de andere groep en die zullen dus ook andere versen zingen.
Ik heb mij altijd heerlijk aangepast aan wat de groep deed, en ik heb drie keer een heerlijke vakantie gehad.

Groeten Willempie
Ik geloof, Heere! Kom mijn ongelovigheid te hulp.
Markus 9:24

henk77

Berichtdoor henk77 » 15 mei 2004 20:22

ik ken geen danielkamp, mogen ook mensne mee van een andere kerk? k ben namelijk altijd nog op vanallerlei dingen opzoek.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 mei 2004 22:39

henk77 schreef:ik ken geen danielkamp, mogen ook mensne mee van een andere kerk? k ben namelijk altijd nog op vanallerlei dingen opzoek.

als je uit de hervormde kerk komt, chr.gereformeerd, oudgg, ggined, mag je mee als deelnemer.

Als leiding weet ik niet.

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 17 mei 2004 15:45

Als deelnemer maakt het niet uit van welke kerk je bent, als leidinggevende is het een voorwaarde dat je GG bent. Alleen als je verkering hebt met iemand uit de GG, die ook staflid is op hetzelfde kamp als jij, dan is er mogelijkheid voor een uitzondering, schijnt.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 21 mei 2004 20:29

meschianza schreef:Maar we hadden het over zingen op Danielkamp :D

Ik neem mn gitaar en mondharmonica mee!

ik neem altijd (ben nu drie x geweest) mn altviool mee, super om samen muziek te maken en te zingen! heeft echt wel wat! vorig kamp was ik de enige met een instrument, zat toen in Cinq Fontaines, daar was een klooster bij, met een kapel waar we in mochten, gweldig met die akoestiek daar! veel gezongen, super gewoon!
ben 1x met een kamp meegeweest waar we ook veel opwekkingsliederen zongen, beetje vreemd misschien als je bekijkt dat die leiding echt het meest refo was, maar dat vonden ze goed, maar met kanoen (las dat het daar ook over ging ;)) moesten we wel weer een rok aan :wink:

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 22 mei 2004 12:24

TheKeimpe schreef:Als deelnemer maakt het niet uit van welke kerk je bent, als leidinggevende is het een voorwaarde dat je GG bent. Alleen als je verkering hebt met iemand uit de GG, die ook staflid is op hetzelfde kamp als jij, dan is er mogelijkheid voor een uitzondering, schijnt.

Haha, zoekt uw slachtoffer! ;p

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 22 mei 2004 12:54

Lalage schreef:
TheKeimpe schreef:Als deelnemer maakt het niet uit van welke kerk je bent, als leidinggevende is het een voorwaarde dat je GG bent. Alleen als je verkering hebt met iemand uit de GG, die ook staflid is op hetzelfde kamp als jij, dan is er mogelijkheid voor een uitzondering, schijnt.

Haha, zoekt uw slachtoffer! ;p

hoezo slachtoffer??

Kaw
Majoor
Majoor

Berichtdoor Kaw » 25 mei 2004 09:39

Dus er is nog hoop voor mij... ;)

Maar nog even over die gezangen. Dat was een hekel punt voor enkele medereizigers.
We zongen ook eens voor de test een psalm ritmisch. Op een gegeven moment was ik nog de enige die zong.

Leuke anekdote:
Enkele christenen die ook op de camping op vakantie waren vroegen ons heel serieus of er iets ergs was gebeurt, want we zongen altijd zo treurig.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 25 mei 2004 12:47

Kaw schreef:Leuke anekdote:
Enkele christenen die ook op de camping op vakantie waren vroegen ons heel serieus of er iets ergs was gebeurt, want we zongen altijd zo treurig.

haha, kkan me goed voorstellen dat ze dat denken! het klinkt toch ook heel treurig, alle noten even lang zingen! maar ja, je kan het ook niet zo 1,2,3 veranderen, want dan krijg je echt lachwekkende dingen denkk... :mrgreen:

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 15 sep 2004 20:21

en ritmisch zingen dan???????? Klinkt al stuk beter!
ja, dat is mijn mening dan he.....

Terug naar “Archief”