Als je zegt: 'God heeft niet gewild dat er gehandicapte mensen zouden zijn.' zou een gehandicapte dat kunnen opvatten als: 'God heeft jou niet gewild.'
Maar dat is natuurlijk niet zo. God heeft de mens inderdaad goed geschapen, en handicaps zijn een gevolg van de zondeval. God heeft niet gewild dat mensen gehandicapt zouden zijn. Maar een gehandicapte mens is voor God
niet minder waard vanwege zijn handicap. Net zoals iemand die homosexueel is voor God niet minder waard is vanwege zijn homosexualiteit (beetje kromme vergelijking

) Wat ik hiermee wil zeggen, is dat God van mensen houdt. En het maakt voor God niet uit of je gehandicapt bent of niet, of je groot bent of klein, dik of dun, blij of droevig... God houdt van jou! Daarom heeft Hij Zijn Zoon gegeven, om daarmee zijn liefde te uiten voor de wereld, inclusief iedereen.
Waarom er dan toch handicaps zijn? Tja. Dat is dezelfde vraag als 'waarom is er oorlog' en 'waarom is er ziekte'.
Vergeet niet dat God je door deze dingen ook sterker kan maken, en meer kan vormen naar Zijn beeld.
Misschien zeg ik het een beetje krom, maar ik hoop dat je het begrijpt