Harry Potter...deel 2?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 09 dec 2002 22:50

rutgernation schreef:Zijn sprookjes dan ook slecht voor kinderen? Ik ken kinderen die dat heeeeeel leuk vinden!!! Zijn verhalen over heksen slecht voor kinderen? Hmmm, ik snap het niet hoor. Jullie zeggen steeds occult occult maar wat is er nou precies echt mis mee?

tja dat hangt er natuurlijk vanaf wat iemand onder occult rekent
en als ik naar de potter boekken en film's kijk zie ik daar niets van het werkelijke occultisme in terug

iedereen schuift alles maar op occult wat ze niet begrijpen
en wat ze niet begrijpen is fout
zucht.......

waarom kunnen zo veel mensen niet gewoon naar de bios gaan en genieten van een leuke film
zonder te vergeten dat het een film is ?

kids heben daar schijnbaar heel wat minder moeite mee dan volwassenen
leaver dea as slaaf

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 dec 2002 22:56

kids heben daar schijnbaar heel wat minder moeite mee dan volwassenen

gek he......gelukkgi zijn er nog verstandige mensen.

En Koss, ik weet maar al te goed wat het occultisme is. Ik heb me er misschien wel teveel in verdiept en teveel mee te maken gehad. Vandaar mijn huiver misschien

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 09 dec 2002 23:18

{quote]En Koss, ik weet maar al te goed wat het occultisme is. Ik heb me er misschien wel teveel in verdiept en teveel mee te maken gehad. Vandaar mijn huiver misschien[/quote]

wat voor occultisme dan presies als ik vragen mag ?

want dat is een nogal uiteenlopent onderwerp
leaver dea as slaaf

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 09 dec 2002 23:21

klopt dat het uiteenlopend is, maar heel het occultisme duegd van geen kant

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 09 dec 2002 23:39

moppie schreef:klopt dat het uiteenlopend is, maar heel het occultisme duegd van geen kant

een erg ontwijkent antwoord..
de vraag blijft dus staan.....
in afwachting van andwoord jada jada jada
leaver dea as slaaf

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 10 dec 2002 10:20

occulte is zeer gevaarlijk
groeten van connie

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 10 dec 2002 11:57

connie schreef:occulte is zeer gevaarlijk
groeten van connie

roken ook
auto rijden ook
oversteken zonder uitkijken ook
bunjii jumten ook
vuurwerk ook
je haar feunen terwijl je in bad zit ook
wonen in israel ook

wat ik bedoel is....
tis wel leuk als je een stelling hebt
maar beargumenteer die dan ook
wat is volgens jou occult
en waarom is dat gevaarlijk volgens jou ?
leaver dea as slaaf

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 10 dec 2002 12:51

Koss ik heb geen zin om mijn mening uit te leggenn;

omdat:
ik dan teveel bepaalde privegebeurtenissen moet gaan vertellen en dar heb ik absoluut geen behoefte aan.

Ik kan je ook niet vertellen watik allemaal van het occultisme weet en hoe ik het weet en wat ik ermee doe, omdat ik dan mezelf in gevaar breng.

Mensen van het occultisme nemen mij mijn activiteiten tgen het occultisme helemaal neit in dank af, en daar ondervind ik nogal eens vevelende dingen door.

roken ook
auto rijden ook
oversteken zonder uitkijken ook
bunjii jumten ook
vuurwerk ook
je haar feunen terwijl je in bad zit ook
wonen in israel ook

KLopt allemaal en daarom doe ik de meeste dingen ook niet. Een ouder wil niet dat zijn kind rook, oversteekt zonder kijken, bungijumpt enzo omdat die ouder het gevaar er van ziet en daarom het kind waarschuwt.

Ik waarschuiw hier dus ook heel sterk omdat ik het gevaar van het occultisme zie en zelfs ken.

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 10 dec 2002 14:12

moppie schreef:Koss ik heb geen zin om mijn mening uit te leggenn;

dat had ik al begrepen
maar daar is een reden voor
en als ik je post's zo doorlees kan dat alleen maar komen doordat je geen flouw benul hebt waar je het over hebt

omdat:
ik dan teveel bepaalde privegebeurtenissen moet gaan vertellen en dar heb ik absoluut geen behoefte aan.

zo lust ik er nog wel een paar
waar ben je dan bang voor ?
voor de waarheid kun je niet bang zijn
want volgen velen is de waarheid gods woord.....
of zit ik daar ook al weer naast ?

Ik kan je ook niet vertellen watik allemaal van het occultisme weet en hoe ik het weet en wat ik ermee doe, omdat ik dan mezelf in gevaar breng.

zodejuh wie is er nu occult bezig......
jij hebt geheime en/of verborgen informatie en wil het ook geheim houden
en toch er aandacht mee trekken
dat maakt je tot een groot occultist !!
(zie ook "occult" in de dikke van dale)

Mensen van het occultisme nemen mij mijn activiteiten tgen het occultisme helemaal neit in dank af, en daar ondervind ik nogal eens vevelende dingen door.

occultisme.... mijn aktivitijten...vervelende dingen.....

vaager kun je het ook niet maken he ?

als ik ergens een hekel aan heb is het wel waneer mensen anderen bang maken met vage begrippen om zelf aandacht of aanzien door te krijgen
en je bent echt niet de eerste die ik tegen kom die dat doet
als je echt ook maar iets van het occultisme afwist zou je toch heel wat duidelijker zijn in waar nu presies de drijging zit
zodat het beter bestrijdbaar zou zijn

je zit gewoon algemene angst te zaaien voor alles wat onbekent is !!

en leverg geen enkele bron vermelding of aanwijzing voor waar de angst voor moet zijn

het komt op mij als leugenachtig over !!!!

als je er niet over wil spreken omdat het om zeer persoonlijke dingen gaat dan had je er niet over begonnen
maar als je aandacht of aanzien wil is vaag doen over kennis die je niet hebt over een vaag onderwerp waar je iemand snel bang voor kunt maken de snelste manier

Ik waarschuiw hier dus ook heel sterk omdat ik het gevaar van het occultisme zie en zelfs ken.

en nu eens in duidelijke taal !!
waar waarschuw je nu presies voor ??
leaver dea as slaaf

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 10 dec 2002 22:14

Koss, wat jij moet doen is accepteren dat sommige mensen bepaalde dingen niet willen of kunnen zeggen! Om priveredenen, of om zichzelf niet in gevaar te brengen, noem maar op. Dit hoef jij dus niet af te kraken, simpelweg omdat je er niets vanaf weet! Wie ben jij om daarover te oordelen?!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 10 dec 2002 23:59

janneke schreef:Koss, wat jij moet doen is accepteren dat sommige mensen bepaalde dingen niet willen of kunnen zeggen! Om priveredenen, of om zichzelf niet in gevaar te brengen, noem maar op. Dit hoef jij dus niet af te kraken, simpelweg omdat je er niets vanaf weet! Wie ben jij om daarover te oordelen?!

dit is niet de eerste keer dat ik iemand tegen kom die op deze manier "aanzien" afdwingt
en als het puntje bij paaltje komt blijkt dat ze maar uit hun nek lullen

hoe vager iemand is over de kern van de zaak hoe minder als ze weten waar ze het over hebben

ik heb geen zin aan weer een paranoide persoon die met allerlijk vage verwijzingen anderemensen ook paranoide maakt

aan het einde van het verhaal is zelfs de smurfen,my litle pony,de bijbel is helemaal niet occult gummi beren en pocamon duivels en werk van satan

asjeblieft gebruik je gezonde verstand en kijk naar fijten
en laat je niet panisch maken door vage verhaalen van iemand die een klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt !!

als ze echt ook maar iets van het occultisme af wist had ze haar argumenten tog wel heel wat beter kunnen onderbouwen dan met "Koss ik heb geen zin om mijn mening uit te leggenn"
leaver dea as slaaf

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 11 dec 2002 09:10

De toon die Koss aanslaat is niet de mijne, maar ik ben het wel met hem eens dat discussiëren op deze manier niet echt zinvol is. Je kunt wel ergens het etiket 'occult' opplakken en heel hard roepen dat het erg fout is, maar als je vervolgens dit niet wilt toelichten, vind ik dat erg goedkoop. Privéredenen hebben daar m.i. niets mee te maken. Je kunt toch prima uitleggen waarom HP of My little pony occult zijn zonder dat je vanavond satanisten op de stoep hebt staan?

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Lotte
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lotte » 15 jan 2003 09:22

Een late reactie:
Heb de films gezien en alle boeken gelezen. Tword erg mooi gebracht. Maar tis echt niet goed. Ken een ventje van 7 jaar die helemaal in HP opgaat! Kinderen kunnen deze fantasie niet van de werkelijkheid onderscheiden. Twerkt overal in door. Sta je voor een stoplicht roepen ze allemaal flipendo! enz.enz. Ventje van 7 is na het zien van de 2e film panisch voor spinnen. Hij speelt HP, hij doet HP, hij is HP. Hij wil een toverstaf, hij wil een mantel, hij wil een hoed. Hij wil niets anders meer spelen. Zijn ouders hebben HP nu verboden. Het heeft teveel invloed gewoon. Deze films zijn voor volwassenen. Het is te creepy, en niet te bevatten voor kinderen. Ben ook erg bang voor de volgende films, want de boeken worden steeds angstaanjagender! Ik denk toch dat satan hier hard aan meewerkt!

janneke
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor janneke » 15 jan 2003 20:51

Lotte schreef: Ik denk toch dat satan hier hard aan meewerkt!

Vraagje..Ben jij, nadat je tot deze mening kwam, (wat dus ook bij wijze van al bij het 2e boek kan zijn geweest) ook gestopt met het lezen/kijken van HP?

connie
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor connie » 15 jan 2003 22:26

het is niet christelijk
en ik vind als je een waren christen bent dan kijk je niet naar zulke film het is alleen maar duivels en occult
deze films horen in de werelt maar niet bij een christen die voor god kiest
gr connie

Terug naar “Archief”