Voetbal

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 14:05

Dat weet ik niet, dat die docent het op zondag nakijkt. Komt op zijn rekening, dat andere op de mijne.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 14:08

Dat voetbal komt ook op de rekening van de mensen die op zondag voetballen, niet op de jouwe.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 14:09

Jij ging uit van de ander zijn situatie bij die leraar, en hier gaat het om jezelf.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2004 16:41

Zwaar oneens.

Het maakt niet uit wanneer je werkt... maar dat je werkt.

Het maakt niet uit wanneer je winkelt... Maar dat je winkelt...

Grote onzin... snap niet waarom dat bij voetbal zo zou zijn.... terwijl het bij andere dingen niet zo is...

Wel winkelen in een winkel die ook op zondag open is... maar tegen voetballen op zaterdag zijn omdat die club ook op zondag voetbalt.... dat noem ik hypocriet...

Bedoel je trainen op de club of thuis op straat wat pielen?

Ik ben 1x op zondag wezen trainen ipv naar de kerk gaan, maar eigenlijk wist ik best dat ik fout bezig was, zal het dus niet meer doen. Wedstrijden op zondag heb ik tot nog toe altijd gewijgerd.

Ik bedoel niet in plaats van een kerkdienst hoor... maar zondagavond... of tussen de diensten door.... Doe ik wel eens trainen... met een teamgenoot...
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 17:18

Het Weermannetje schreef:Jij ging uit van de ander zijn situatie bij die leraar, en hier gaat het om jezelf.

Het gaat helemaal niet om jezelf. Het gaat om diegenen die op zondag voetballen en om hoe jij voetbalt: op zondag of niet.

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 mei 2004 21:18

Het Weermannetje schreef:
Yael schreef:
Het Weermannetje schreef:Ik denk dat Calvijn als een voorbeeldfiguur kan dienen. Dat is idd ook niet echt een argument, maar gewoon om er even op te wijzen of ze dat vroeger ook deden. Ik denk van niet.

:?: logisch toen bestond de voetbalsport zoals ze nu is nog niet.

Reactie op stelling:
Van een voetbalclub die niet op zondag speelt zoals bij ons Be Fair vindt ik dat je wel lidt van kan zijn.

Wat denk jij dan wat Calvijn deed op zondag? Ik denk dat hij de Schrift onderzocht. En dat is wel wat anders dan voetballen!

binnekort in de boekwinkel: De Institutie van Weermannetje :)

toch blijf ik het moeilijk vinden na al die verschillende meningen om een goed standpunt voor mezelf in te nemen.
gedenkt de sabbatdag dat gij die heilig enz, ik ga nog eens 'onderzoeken' wat dat precies inhoud. dat heiligen dan
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 22:28

Betekent "heiligen" niet "afzonderen"? Dus dat de sabbath geen dag als alle andere is, maar dat je die afzondert van de andere dagen als een dag voor God oid..

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 13 mei 2004 22:55

[quote="columbus]
[/quote]
toch blijf ik het moeilijk vinden na al die verschillende meningen om een goed standpunt voor mezelf in te nemen.
gedenkt de sabbatdag dat gij die heilig enz, ik ga nog eens 'onderzoeken' wat dat precies inhoud. dat heiligen dan[/quote]

Weleens over nagedacht dat de wet zo 'heilig' is , dat er geen titel of jota aan verandert mag worden, maar dat wij als mensen er een draai aangegeven hebben, nl. van de sabbat een zondag te maken?
Dus als wij nu de zondag houden, waarom moeten we dan op zondag de regels (ook maar gedeeltelijk) van de sabbat gaan heiligen?????

columbus
Majoor
Majoor

Berichtdoor columbus » 13 mei 2004 23:16

ja tuurlijk wel, alleen kan ik niets over voetbal vinden :? :)
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2004 23:23

Betekent "heiligen" niet "afzonderen"? Dus dat de sabbath geen dag als alle andere is, maar dat je die afzondert van de andere dagen als een dag voor God oid..

In de wet staat meer. Er staat: 6 dagen zult u arbeiden en al uw werk doen... Maar de 7e dag is aan God gewijd... En daarnaast, God stelde de 7e dag in als RUSTdag. Een dag om tot rust te komen, te ontspannen... en tijd voor God vrij te maken. Dat wil niet zeggen dat je 24 uur lang met God bezig moet zijn... maar wel dat je op die dag met hem bezig mag zijn. Daarom zou de hele zondag sporten niet goed zijn. Maar naast bezig zijn met God, kerkdiensten bezoeken etc.... mag je ook ontspannen... en sport is ook ontspanning... Daarom denk ik dat sporten op zondag op zich niet slecht is... zolang het maar ontspanning is... en geen werk.. want dat hoeft niet op zondag!
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Petertje
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Petertje » 14 mei 2004 00:16

Marnix schreef:

In de wet staat meer. Er staat: 6 dagen zult u arbeiden en al uw werk doen... Maar de 7e dag is aan God gewijd... En daarnaast, God stelde de 7e dag in als RUSTdag. Een dag om tot rust te komen, te ontspannen... en tijd voor God vrij te maken. Dat wil niet zeggen dat je 24 uur lang met God bezig moet zijn... maar wel dat je op die dag met hem bezig mag zijn. Daarom zou de hele zondag sporten niet goed zijn. Maar naast bezig zijn met God, kerkdiensten bezoeken etc.... mag je ook ontspannen... en sport is ook ontspanning... Daarom denk ik dat sporten op zondag op zich niet slecht is... zolang het maar ontspanning is... en geen werk.. want dat hoeft niet op zondag!

In de bijbel staat:. Ex 31,14
Gij zult de sabbat onderhouden, want deze is iets heiligs voor u; wie hem ontheiligt, zal zeker ter dood gebracht worden, want ieder die daarop werk verricht, zal uitgeroeid worden uit het midden van zijn volksgenoten.
9. Ex 35,2
Zes dagen zal werk verricht worden, maar op de zevende dag zal het voor u een heilige tijd zijn, een volledige sabbat voor de HERE; ieder, die daarop werk verricht, zal ter dood gebracht worden.

10. Lev 16,31
Het zal u een volkomen sabbat zijn en gij zult u verootmoedigen, het is een altoosdurende inzetting.

11. Lev 23,3
Zes dagen mag arbeid verricht worden, maar op de zevende dag zal er een volkomen sabbat zijn: een heilige samenkomst; generlei arbeid zult gij verrichten, het is een sabbat voor de HERE in al uw woonplaatsen.

Wie zijn wij dat we er wat aan of af mogen doen? Je houdt wel of geen Sabbat....

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 14 mei 2004 09:18

Ja, oke, maar voetbal is ontspanning en ik denk dat we elkaar daarmee in de waarde moeten laten.. ik ga op zondag ook rustig een stuk fietsen, lopen, badmintonnen, tafeltennissen en ik weet niet wat (bij huis dan... )

maar nu het over het werk gaat (sorry, ik weet dat ik offtopic ga) hoe zit het dan met weekenddiensten in de gezondheidszorg??? mag dat ook niet (dat geloof ik sowieso al niet, want Jezus Christus genas ook mensen op de sabbat).
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 14 mei 2004 10:01

Wie zijn wij dat we er wat aan of af mogen doen? Je houdt wel of geen Sabbat.

Petertje, het gaat hier over voetballen enzo... Niet over werken. (ik zou willen dat ik zo'n baan had dan :D) Ontspanning is iets heel anders dan werken... Dus ik snap niet waar je heen wil met je reactie.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 mei 2004 11:14

Het Weermannetje schreef:Wat denk jij dan wat Calvijn deed op zondag? Ik denk dat hij de Schrift onderzocht. En dat is wel wat anders dan voetballen!

Deze hoort wederom thuis in de categorie waardeloze onzin-reply's. Hoe haal je het in je hoofd om zo'n idiote vergelijking te maken?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 14 mei 2004 11:18

kurtyo schreef:
Het Weermannetje schreef:Wat denk jij dan wat Calvijn deed op zondag? Ik denk dat hij de Schrift onderzocht. En dat is wel wat anders dan voetballen!

Deze hoort wederom thuis in de categorie waardeloze onzin-reply's. Hoe haal je het in je hoofd om zo'n idiote vergelijking te maken?

Btw: ik denk niet dat hij de Schrift onderzocht, want dat was voor hem werk....

Terug naar “Archief”