Moderator: Moderafo's
Ik ben 1x op zondag wezen trainen ipv naar de kerk gaan, maar eigenlijk wist ik best dat ik fout bezig was, zal het dus niet meer doen. Wedstrijden op zondag heb ik tot nog toe altijd gewijgerd.
Het Weermannetje schreef:Yael schreef:Het Weermannetje schreef:Ik denk dat Calvijn als een voorbeeldfiguur kan dienen. Dat is idd ook niet echt een argument, maar gewoon om er even op te wijzen of ze dat vroeger ook deden. Ik denk van niet.
logisch toen bestond de voetbalsport zoals ze nu is nog niet.
Reactie op stelling:
Van een voetbalclub die niet op zondag speelt zoals bij ons Be Fair vindt ik dat je wel lidt van kan zijn.
Wat denk jij dan wat Calvijn deed op zondag? Ik denk dat hij de Schrift onderzocht. En dat is wel wat anders dan voetballen!
Betekent "heiligen" niet "afzonderen"? Dus dat de sabbath geen dag als alle andere is, maar dat je die afzondert van de andere dagen als een dag voor God oid..
Marnix schreef:Betekent "heiligen" niet "afzonderen"? Dus dat de sabbath geen dag als alle andere is, maar dat je die afzondert van de andere dagen als een dag voor God oid..
In de wet staat meer. Er staat: 6 dagen zult u arbeiden en al uw werk doen... Maar de 7e dag is aan God gewijd... En daarnaast, God stelde de 7e dag in als RUSTdag. Een dag om tot rust te komen, te ontspannen... en tijd voor God vrij te maken. Dat wil niet zeggen dat je 24 uur lang met God bezig moet zijn... maar wel dat je op die dag met hem bezig mag zijn. Daarom zou de hele zondag sporten niet goed zijn. Maar naast bezig zijn met God, kerkdiensten bezoeken etc.... mag je ook ontspannen... en sport is ook ontspanning... Daarom denk ik dat sporten op zondag op zich niet slecht is... zolang het maar ontspanning is... en geen werk.. want dat hoeft niet op zondag!
Wie zijn wij dat we er wat aan of af mogen doen? Je houdt wel of geen Sabbat.
kurtyo schreef:Het Weermannetje schreef:Wat denk jij dan wat Calvijn deed op zondag? Ik denk dat hij de Schrift onderzocht. En dat is wel wat anders dan voetballen!
Deze hoort wederom thuis in de categorie waardeloze onzin-reply's. Hoe haal je het in je hoofd om zo'n idiote vergelijking te maken?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten