johannes1 schreef:je stemt er wel mee in
Onzin! Als ik er mee in zou stemmen zou ik zelf ook op zondag gaan voetballen. Maar als mensen niet geloven zie ik niet in waarom ze niet zouden voetballen op zondag... nogmaals, je moet ze niet overtuigen dat voetballen op zondag slecht is... als mensen zich niet aan Gods geboden willen houden moet je beginnen met hun laten zien wie God is.... als ze niet in Hem geloven, waarom zouden ze zich dan aan die geboden houden. Juist door lid te zijn van die club hebben die mensen kans door jou God te leren kennen.
Dat zegt niks over jezelf, want je laat juist merken dat je tegen voetballen op zondag bent omdat je gelooft. Je bent toch ook geen voorstander van werken op zondag als je op zaterdag iets koopt in een winkel die de volgende dag open is? Of als je reist met een vervoersmaatschappij die ook op zondag rijdt? Ik snap je probleem niet.
Bij mij op de sportclub zijn er genoeg mensen die op zondag toernooien spelen en zo. Ik doe daar niet aan mee en zeg ook waarom, daardoor laat ik merken dat ik er tegen ben... en kan ik ze ook vertellen waarom ik dat ben.