Voetbal

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 12 mei 2004 16:57

johannes1 schreef:je stemt er wel mee in

Onzin! Als ik er mee in zou stemmen zou ik zelf ook op zondag gaan voetballen. Maar als mensen niet geloven zie ik niet in waarom ze niet zouden voetballen op zondag... nogmaals, je moet ze niet overtuigen dat voetballen op zondag slecht is... als mensen zich niet aan Gods geboden willen houden moet je beginnen met hun laten zien wie God is.... als ze niet in Hem geloven, waarom zouden ze zich dan aan die geboden houden. Juist door lid te zijn van die club hebben die mensen kans door jou God te leren kennen.

Dat zegt niks over jezelf, want je laat juist merken dat je tegen voetballen op zondag bent omdat je gelooft. Je bent toch ook geen voorstander van werken op zondag als je op zaterdag iets koopt in een winkel die de volgende dag open is? Of als je reist met een vervoersmaatschappij die ook op zondag rijdt? Ik snap je probleem niet.

Bij mij op de sportclub zijn er genoeg mensen die op zondag toernooien spelen en zo. Ik doe daar niet aan mee en zeg ook waarom, daardoor laat ik merken dat ik er tegen ben... en kan ik ze ook vertellen waarom ik dat ben.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 12 mei 2004 18:42

Het Weermannetje schreef:Dus Calvijn voetbalde ook op zondag???

Deze reply hoort thuis in de top van de meest zinloze en belachelijke uitspraken/argumenten aller tijden.

Verder, ik denk niet dat het kwaad kan. Ik onderschrijf de reply's van Marnix en Sabra.

Jitse
Verkenner
Verkenner

Re: Voetbal

Berichtdoor Jitse » 12 mei 2004 23:47

gilbert schreef:Wat vinden jullie.

Mag je als reformatorisch persoon lid zijn van een voetbalclub?

Een voetbalclub die ook aan bijv. zondagvoetbal doet, maar jij doet daar niet aan mee.

G

Lid zijn van een voetbal vereniging is niks mis mee, gewoon een leuke en gezonde hobby.

Als je niet op zondg wil spelen(wat ik niet wil), heeft het ook geen zin om lid te worden van een zondag amateurclub. Kan je geen wedstrijden spelen en daar is geen hol aan.
Iedereen is gek behalve jij

DireStraits
Mineur
Mineur

Berichtdoor DireStraits » 13 mei 2004 07:15

Jitse schreef:

Een voetbalclub die ook aan bijv. zondagvoetbal doet, maar jij doet daar niet aan mee.

G

Lid zijn van een voetbal vereniging is niks mis mee, gewoon een leuke en gezonde hobby.

Als je niet op zondg wil spelen(wat ik niet wil), heeft het ook geen zin om lid te worden van een zondag amateurclub. Kan je geen wedstrijden spelen en daar is geen hol aan.

Tenzij je in het 48e-bierteam gaat spelen, die passen er 's zondags niet meer bij en mogen op zaterdag spelen. Maar ja, of je daar nou zo vrolijk van wordt... Ik denk dat ik daar maar even mee wacht tot ik 45 ben :mrgreen:
Overigens: als iemand op zondag wil voetballen, moet-ie dat vooral doen. Als iemand niet op zondag wil voetballen, moet-ie dat vooral niet doen.
The proof of the pudding is in the eating.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 08:15

Yael schreef:
Het Weermannetje schreef:Ik denk dat Calvijn als een voorbeeldfiguur kan dienen. Dat is idd ook niet echt een argument, maar gewoon om er even op te wijzen of ze dat vroeger ook deden. Ik denk van niet.

:?: logisch toen bestond de voetbalsport zoals ze nu is nog niet.

Reactie op stelling:
Van een voetbalclub die niet op zondag speelt zoals bij ons Be Fair vindt ik dat je wel lidt van kan zijn.

Wat denk jij dan wat Calvijn deed op zondag? Ik denk dat hij de Schrift onderzocht. En dat is wel wat anders dan voetballen!

Jitse
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Jitse » 13 mei 2004 08:50

DireStraits schreef:Tenzij je in het 48e-bierteam gaat spelen, die passen er 's zondags niet meer bij en mogen op zaterdag spelen. Maar ja, of je daar nou zo vrolijk van wordt.

:mrgreen:
Iedereen is gek behalve jij

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 09:13

DireStraits schreef:
Jitse schreef:

G

Tenzij je in het 48e-bierteam gaat spelen, die passen er 's zondags niet meer bij en mogen op zaterdag spelen. Maar ja, of je daar nou zo vrolijk van wordt... Ik denk dat ik daar maar even mee wacht tot ik 45 ben :mrgreen:
Overigens: als iemand op zondag wil voetballen, moet-ie dat vooral doen. Als iemand niet op zondag wil voetballen, moet-ie dat vooral niet doen.

Lijkt me logisch dat laatste...

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 13 mei 2004 10:26

Wat denk jij dan wat Calvijn deed op zondag? Ik denk dat hij de Schrift onderzocht. En dat is wel wat anders dan voetballen!

Je leest niet goed... we hebben het niet over op zondag voetballen... we hebben het over niet op zondag voetballen maar wel lid zijn van een club die ook op zondag voebtalt, maar waar je zelf niet aan meedoet...

Dus zondag niet voetballen... maar voor God bezig zijn.

Wat is dan het probleem?

Verder sport ik wel eens op zondag maar niet in wedstrijdverband... wat vinden jullie daarvan, kan dat volgens jullie?
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 10:35

Ik lees wel goed, reageerde ergens anders op.

ON-topic: Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je voetbalt, gewoon dat je voetbalt.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 13 mei 2004 12:16

Verder sport ik wel eens op zondag maar niet in wedstrijdverband... wat vinden jullie daarvan, kan dat volgens jullie?

Bedoel je trainen op de club of thuis op straat wat pielen?

Ik ben 1x op zondag wezen trainen ipv naar de kerk gaan, maar eigenlijk wist ik best dat ik fout bezig was, zal het dus niet meer doen. Wedstrijden op zondag heb ik tot nog toe altijd gewijgerd.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 12:51

Het Weermannetje schreef:ON-topic: Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je voetbalt, gewoon dat je voetbalt.

Dus voetbal is OF altijd goed, OF altijd fout?

Lijkt me een beetje raar. Ik denk dat je intenties en de manier waarop juist HET verschil maken!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 13:46

Ik bedoelde: als je voetbalt bij een club en zondags niet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 13:53

Het Weermannetje schreef:Ik bedoelde: als je voetbalt bij een club en zondags niet.

...ja wat dan?

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 13 mei 2004 13:59

Dan ben je hypocriet.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 mei 2004 14:04

Het Weermannetje schreef:Dan ben je hypocriet.

Oneens.

Ben je ook hypocriet als je een tentamen maakt waarvan de docent het waarschijnlijk op zondag na zal kijken? Om maar wat te noemen..

Terug naar “Archief”