Zo... in een halve minuut is dat duidelijk

Moderator: Moderafo's
als je voor geloof nou eens het synoniem vertrouwen invult denk ik dat het ineens een hoop duidelijker wordt voor veel mensen. Geloof is voor veel mensen een vaag abstract begrip geworden doordat er al zoveel over gediscusseerd.Het Weermannetje schreef:Oke, maar dan mag je het ook niet meer hebben over aardse dingen? Ik denk dat het belangrijk is om het verschil tussen geloof en ongeloof te weten.
Marnix schreef:Dat verschil is heel simpel, daar hoef je geen uren over te discussieren. Er is maar 1 geloof dat je kan redden, dat is niet historisch geloof, wonderen geloof of wat dan ook... maar geloof in Jezus Christus... daarin is de bijbel heel duidelijk. Dat is het enige zaligmakende geloof.
Zo... in een halve minuut is dat duidelijk
leg mij dan maar uit wat geloven wel in zich heeft en vertrouwen niet. Geloven is volgens mij hetzelfde als een vast en zeker vertrouwen.Het Weermannetje schreef:Laten we uitkijken om geloven en vertrouwen synoniemen te noemen. Anders waren ze er niet allebei apart. Ik denk dat geloven wel iets meer inhoudt dan vertrouwen.
@mic schreef:leg mij dan maar uit wat geloven wel in zich heeft en vertrouwen niet. Geloven is volgens mij hetzelfde als een vast en zeker vertrouwen.Het Weermannetje schreef:Laten we uitkijken om geloven en vertrouwen synoniemen te noemen. Anders waren ze er niet allebei apart. Ik denk dat geloven wel iets meer inhoudt dan vertrouwen.
Raido schreef:waar staat het persoonlijk geloof?
Het Weermannetje schreef:@mic schreef:leg mij dan maar uit wat geloven wel in zich heeft en vertrouwen niet. Geloven is volgens mij hetzelfde als een vast en zeker vertrouwen.Het Weermannetje schreef:Laten we uitkijken om geloven en vertrouwen synoniemen te noemen. Anders waren ze er niet allebei apart. Ik denk dat geloven wel iets meer inhoudt dan vertrouwen.
Geloven is ook dat ik alles voor waarachtig houd wat God in Zijn Woord leert. Is dat ook vertrouwen?
Het Weermannetje schreef:@mic schreef:leg mij dan maar uit wat geloven wel in zich heeft en vertrouwen niet. Geloven is volgens mij hetzelfde als een vast en zeker vertrouwen.Het Weermannetje schreef:Laten we uitkijken om geloven en vertrouwen synoniemen te noemen. Anders waren ze er niet allebei apart. Ik denk dat geloven wel iets meer inhoudt dan vertrouwen.
Geloven is ook dat ik alles voor waarachtig houd wat God in Zijn Woord leert. Is dat ook vertrouwen?
Het Weermannetje schreef:Doordat je erin gelooft kun je erop vertrouwen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten