Moderator: Moderafo's
Jouw voorstellingsvermogen is niet bepalend voor wat God doet.Europeaan schreef:Ik zou geen enkele reden kunnen bedenken waarom Pim een zegen zou zijn geweest.
1. Een zegen krijg je van God, en het lijkt me niet logisch te veronderstellen dat God Nederland via Pim wilde zegenen.
Dat zou ik niet direct kunnen onderschrijven. Het wezen van de politiek is iig wel drastisch veranderd sindsdien.2. Pim heeft veel benoemd wat Paars liet liggen. Dat zouden andere partijen echter ook wel gedaan hebben, hooguit iets later dan Pim.
Wel een beetje waar, maar beter de problemen benoemen zonder oplossing dan ze helemaal niet benoemen.3. Pim droeg weinig concrete oplossingen aan, maar benoemde vooral (in zijn ogen) problemen.
Niet door Pim. Wel door de partijen, idd de LPF, maar ook anderen.4. Door Pim en regeringsdeelname van de LPF in 2002 is Nederland een jaar lang niet geregeerd, hooguit door ambtenaren. Zij hadden uiteraard vrij spel door de zeer zwakke bewindslieden van LPF-zijde (alleen Steven van Eijck, Financiën, was een positieve uitzondering).
Het gaat mij iets tever om de oorzaak van dit probleem bij Pim in de schoenen te schuiven.5. Onderschat niet de ellende bij gemeenteraden die te kampen hebben met allerhande Leefbaar-fracties. Juist omdat dit vaak grote fracties betreffen, is de gemeentepolitiek 4 jaar van een te laag niveau. Gemeenteraadsbesluiten zijn van een te laag niveau door het Leefbaar stemgedrag. Dat vertaalt zich op den duur in ‘achterstallig onderhoud’ op veel gebieden, en (dus) hogere OZB-tarieven.
Dat is waar, maar was dat eerder niet zo? Dit is alleen de eerste keer dat het zich zo duidelijk manifesteert. En Johan Vlemmix is niet in de Kamer gekomen...6. De LPF-kamerleden hebben door hun amateuristisch en ordinair gedrag de politiek omlaag gehaald. Een lagere dunk van de politiek is het gevolg. Iedere gek kan Kamerlid worden, als de lijsttrekker maar een aansprekend persoon is.
Hoe lang moet ik nog doorgaan?
thespiritisinsideus schreef:kom op nou, aragorn, doe toch niet zo flauw met die sneer naar de pers. Het is gewoon over het algemeen zo dat intelligente rechtse mensen het zakenleven ingaan en intelligente linkse mensen het academische leven of de pers, maar dat betekent niet dat de gehele pers linkse propaganda spuit, ligt nogal aan de krant die je raadpleegt, en sowieso, nieuws is nooit objectief, maar door het pluriforme aanbod is het heus niet zo dat er alleen maar linkse media zijn
thespiritisinsideus schreef:en Aragorn, het was een bewuste generalisering, maar het is nou eenmaal een feit dat mensen met wat sterker ontwikkelde solidariteitsgevoelens zich vaak minder goed thuisvoelen inde koude en keiharde zakenwereld
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten