surfer schreef:Één van de eerste profetien die niet uitkwam:
Genesis 2:17 Maar van den boom der kennis des goeds en des kwaads, daarvan zult gij niet eten; want ten dage, als gij daarvan eet, zult gij den dood sterven.
Genesis 5:3 En Adam leefde honderd en dertig jaren, en gewon [een] [zoon] naar zijn gelijkenis, naar zijn evenbeeld, en noemde zijn naam Seth.
4 En Adams dagen, nadat hij Seth gewonnen had, zijn geweest achthonderd jaren; en hij gewon zonen en dochteren.
Seth werd geboren na Kain en Abel, dus nadat Adam uit het paradijs verdreven was, heeft hij nog minimaal 800 jaar geleefd.
Wie zegt dat 1 dag in de eerste hoofdstukken van Genesis 24 uur betekend?
Ik geloof dat de dagen in Genesis 1 perioden van miljoenen jaren in kunnen houden.
Daarnaast kan 'ten dage' ook een langere periode betekenen. Bijv Numeri 10:10.
surfer schreef:Ergens in het midden-Oosten, moet een stokoude man wonen. Wie is dat?
Hebreen 7:1 Want deze Melchizedek was koning van Salem, een priester des Allerhoogsten Gods, die Abraham tegemoet ging, als hij wederkeerde van het slaan der koningen, en hem zegende;
2 Aan welken ook Abraham van alles de tienden deelde; die vooreerst overgezet wordt, koning der gerechtigheid, en daarna ook was een koning van Salem, hetwelk is een koning des vredes;
3 Zonder vader, zonder moeder, zonder geslachtsrekening, noch beginsel der dagen, noch einde des levens hebbende; maar den Zoon van God gelijk geworden zijnde, blijft hij een priester in eeuwigheid.
Een onvleselijke.
Engel? Yeshua? Hier hebben we al veel eerder een uitgebreide discussie over gehad, remember?
surfer schreef:aardig in dit verband is ook het volgende:
Genesis 6 3 Toen zeide de HEERE: Mijn Geest zal niet in eeuwigheid twisten met den mens, dewijl hij ook vlees is; doch zijn dagen zullen zijn honderd en twintig jaren.
(...)
Mi 120 jaar tot de zondvloed.
120 jaar voor Noach om de Ark te bouwen etc.
Ook in onze tijd worden er mensen ouder dan 120. En ook in het 1000jarig vrederijk (Jes 65:20).
Itt tot eerdere geposte profetieën ben je nu volgens mij alle internetdrap die er is aan het posten. Beetje *muslimstyle*

Ik hou daar niet zo van, het heeft iets passiefs in zich, ongeinteresseerdheid zelfs.
..