Aragorn schreef:jacobH schreef:Aragorn schreef:Ja duh... Als de bezwaarden niet bezwaard geweest waren was dat ook niet gebeurd. En als de vader en moeder van Hitler op een zwoele zomeravond in 1896 niet hadden liggen vrijen was de 2e wereldoorlog er nooit gekomen.
En is de fusie tot stand gekomen puur door toedoen van vrijzinnigen? Volgens mij waren er ook bonders die voorgestemd hebben..
dat waren er welgeteld 2
Het hele SOW proces was gedoemd te falen. Van te voren was al bekend dat er mensen hoe dan ook niet aan mee zouden doen.
2 van de hoeveel? En als die 2 tegen hadden gestemd was het niet doorgegaan. Dus je kunt net zo goed zeggen dat zij de volle verantwoordelijkheid voor de scheuring dragen. Dat is dus zwaar onzin, net als jouw stelling dat het allemaal door de vrijzinnigen komt.
Het valt me regelmatig op dat jij ietwat gefrustreerd overkomt tov. vrijzinnigen, heb je hier slecht ervaringen mee opgelopen ofzo? Nog niet verwerkte trauma's oid?
heeft helemaal niks met frustratie te maken. Maar goed
tja volgens mij heeft de gereformeerde bond en het gekrookte riet nooit de eenheid gezocht die nu is bereikt. Dus moet het van een andere kant zijn gekomen.............
ik heb dit tegen vrijzinningen. Ze noemen zich Christelijk maar zijn dat niet. Ze hebben een eigen creatie gemaakt van Christus en die naar eigen welbevinden in hun straatje geboetseerd. Daarom vind ik ze levensgevaarlijk.
Ik haat de denkwijze van de mensen gruwelijk. Maar dat heb je al wel gemerkt in andere postings. Ik blijf er ook voor ze waarschuwen. Zie Kuitert!! Deze denkwijze is niet alleen gruwelijk maar levensgevaarlijk. Zeker in een maatschapij waar het brein tot norm wordt verheven. Ik kan het daarom ook niet klein krijgen dat zulke mensen op dit forum zo de kans kans krijgen om hun gif te verspreiden.
Je zal me niet zo snel een evangelisch iemand horen afkraken. Zij willen in iedergeval proberen zich bij de Schrift te houden. Ik zou me handen voor sommige tradities niet in het vuur durven stoppen, en hun Jezus aanname doet me wel eens huiveren maar toch voel ik me met hun verbonden.
groeten
Jacob
Hierin is de liefde, niet dat wij God liefgehad hebben, maar dat Hij ons lief heeft gehad, en Zijn Zoon gezonden heeft tot een verzoening voor onze zonden.