columbus schreef:toch kan je bepaalde dingen aan iemands karakter wel accepteren die je niet zo leuk vind omdat je van diegene hou.
en verliefd worden op een meisje dat je een net een uur kent kan ook gebeuren,ik wist verder niets over haar karakter, heb dat wel eens meegemaakt. het enige wat ik wist was dat ze lief was (en heel erg mooi!)
alleen onze geuren matchten niet met elkaar denk ikwas niet wederzijds die verliefdheid.
Dat is waar ja, er zijn altijd wat mindere dingen waar je best overheen kunt komen. Maar het lijkt me toch noodzakelijk dat het karakter je in grote lijnen wel aanspreekt (net als uiterlijk en uitstraling).
En je kunt in een uur wel verliefd worden ja (alleen als er daarna niks meer op volgt is dat natuurlijk ook zo weer over). Het gaat toch om de chemie, hoeveel we ook kunnen leuteren over bij elkaar passen, echte platoonse liefde, enz, enz.
Btw: waarom vallen veel mensen voor de eigenschap lief? Wat is lief? Wat bedoelt men daar dan mee? Ik ben op mijn vorige vriendin niet verliefd geworden omdat ik haar zo lief vond, maar ik begrijp dat dat bij veel mensen wel zo is? (Ze kon wel heel erg lief zijn, en dat is ook wel leuk, maar niet de hoofdzaak)