Optimatus schreef:Over de avonturen van J.P. Balkenende wil ik verder geen details, Aragorn

, maar er is toch echt een verschil tussen een extravagante homo en een burgerlijke professor (lijkt me, ik heb het niet gecontroleerd).
Zit idd verschil tussen (denk ik..

) maar dat vind ik in de prive-sfeer vallen. Dat heeft toch niks te maken met hoe goed iemand functioneerd als premier? Er is ook verschil tussen de gereformeere JP en de rooie Wim. Maar dat maakt toch ook weinig uit? (Tenminste,
datkan nog wel uitmaken want dat is politieke kleur. En dat heeft alweer een stuk meer met werk te maken dan je geaardheid en hoe je die beleefd..)
Waarom omschrijf je JP als burgerlijke professor en Pim als extravagante homo? Dat klinkt op z'n zachtst gezegd ietwat subjectief..

Je kunt ook zeggen dat JP een gereformeerd braaf mietje is en Pim een erudiete professor.
De sfeer van gemoedelijkheid en betrokkenheid met onze omgeving zijn weg. Internationale vraagstukken interesseren de Nederlander veel minder dan voor Fortuyn. Een haat jegens moslims is duidelijk zichtbaar (kijk maar naar die kansloze sukkel die zich Ben Militant noemt; hij is een schoolvoorbeeld van de nieuwe situatie).
Ik vraag me af of men zich ooit voor internationale vraagstukken geinteresseerd heeft. Waar baseer je die opmerking op?
En ik denk niet dat moslimhaat door Fortuyn opeens opgekomen is. Het is denk ik meer zo dat al die mensen zich nu kunnen identificeren met Pim. (Terwijl dat misschien niet eens terecht is..)