Moderator: Moderafo's
Aragorn schreef:Jaja... en als je God dan uiteindelijk helemaal niet vind heb je weer niet oprecht gezocht zeker.. ik krijg er af en toe een beetje de kriebels van hoe men alles in het eigen straatje (of het straatje van God) weet te praten..
Hoe kan je nu jouw God aantonen?
Dat kan sowieso al niet, omdat jouw God buiten jou niet bestaat, en de God die jij zou bewijzen aan de ander, zou voor die ander niet de zelfde zijn.
Overigens, de vergelijking van ogen openen voor een stoel en voor God gaat totaal niet op.
En, je wilt God bewijzen opdat anderen hetzelfde zouden ervaren? Liefde is toch ook niet te delen?
Aragorn schreef:Aan mensen die echt God willen vinden ja, maar die geloven al dat Hij bestaat. Bedoel je soms dat je de weg naar God kunt wijzen aan mensen die Hem willen? Dan ben ik het grotendeels wel met je eens denk ik.
Maar je kunt zeker niet bewijzen dat God bestaat, dat is idd. een naieve gedachte.
hijwel schreef:Aragorn schreef:Aan mensen die echt God willen vinden ja, maar die geloven al dat Hij bestaat. Bedoel je soms dat je de weg naar God kunt wijzen aan mensen die Hem willen? Dan ben ik het grotendeels wel met je eens denk ik.
Maar je kunt zeker niet bewijzen dat God bestaat, dat is idd. een naieve gedachte.
Hallo als ik aap wil vinden op deze aarde. En ik heb iemand gesproken die allang een aap heeft gevonden. Dan zegt die persoon tegen mij: "dan moet je dat en dat doen, en dan zal je die aap ook vinden".
Als de persoon het dan gevonden heeft, en hij geloofde eerst niet in het bestaan van deze aap. Dan heb jij toch die persoon bewezen dat die aap bestaat. Of heb je dan alleen gewezen op het bestaan van die aap?
Aragorn schreef:Het laatste. Je hebt die persoon verteld dat er een aap is, en daarna is die persoon er zelf naar op zoek gegaan en heeft met zijn eigen ogen die aap waargenomen. Jij hebt hem alleen maar de weg gewezen, niet bewezen dat die aap bestond. Want je had ook wel kunnen liegen, die persoon vertrouwde op jouw aanwijzingen en vond het uiteindelijk zelf.
hijwel schreef:Aragorn schreef:Het laatste. Je hebt die persoon verteld dat er een aap is, en daarna is die persoon er zelf naar op zoek gegaan en heeft met zijn eigen ogen die aap waargenomen. Jij hebt hem alleen maar de weg gewezen, niet bewezen dat die aap bestond. Want je had ook wel kunnen liegen, die persoon vertrouwde op jouw aanwijzingen en vond het uiteindelijk zelf.
ja oke. Ik kan niet zeggen van: hey kijk eens even: hier is God.
Dus als ik iets niet direct kan aantonen, en de persoon zelf moet mee werken voordat er bewijs gevonden kan worden, dan is het niet te bewijzen?
btw: ik kan God zoiezo bewijzen (maar ja this niet de netse manier)
schiet hem een kogel door zijn hoofd, dan zal hij voor God verschijnen.
Aragorn schreef:Haha, en dan nog is het een wetenschappelijk onverantwoord experiment, want het is niet te herhalen. (Ja, bij een andere persoon, maar wij kunnen niet controleren of hij daadwerkelijk bij God kwam of dat hij in de gedaante van een ander mens weer geboren wordt.)
Maar idd, jij kunt hoogstens de weg wijzen, en hopen dat de ander hetzelfde vind als jij.
hijwel schreef:Aragorn schreef:Haha, en dan nog is het een wetenschappelijk onverantwoord experiment, want het is niet te herhalen. (Ja, bij een andere persoon, maar wij kunnen niet controleren of hij daadwerkelijk bij God kwam of dat hij in de gedaante van een ander mens weer geboren wordt.)
dan zat ik dus met een verkeerde defenitie van bewijzen in mijn hoofd.
oke als dus iemand vraagt aan mij: kan je God bewijzen aan mij? dan zeg ik dus: Nee, maar ik kan je wel de weg wijzen zodat je Hem zult vinden.
zeker hopen. hoop is een vast vertrouwen, geloof in de toekomst. De persoon die God zoekt, zal zeker dezelfde God vinden.
Aragorn schreef:zeker hopen. hoop is een vast vertrouwen, geloof in de toekomst. De persoon die God zoekt, zal zeker dezelfde God vinden.
Nou, met die hoop van jou zit het iig wel goed...
M@rije schreef:ik vind dat echt gezwam van mensen die nooit iets hebben moeten doen voor het vinden van het geloof / van God. daarmee niet zeggend dat hijwel per definitie ook zo iemand is natuurlijk.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] en 16 gasten