Homofilie

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 04 dec 2002 13:29

Na de hele topic gelezen te hebben, de volgende conclusie:

Homofilie en homoseksualiteit zijn mijns inziens beide zondig, omdat ze niet los van elkaar gezien kunnen worden. Een homofiel persoon die zelfs niet denkt aan homosexueel contact lijkt me een utopie.
En volgens mij leert de Bijbel dat de mens zondigt in gedachten, woorden en werken.

Ik kan me niet voorstellen dat mensen het op dit gebied niet met mij eens zijn, dus wat mij betreft is de discussie gesloten.. :mrgreen:

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 dec 2002 13:32

Vito,
ik ben het wel met je oneens.

Want het denken is de zonde, niet het zijn. En dus is er weer een scheiding tussen persoon en daad.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 04 dec 2002 13:41

Ik ben het ook absoluut niet met je eens

Dan zou ieder hetero persoon een overspeler en hoereerder zijn. Want iedere hetero denkt wel aan sex

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 dec 2002 13:47

Moppie,

daar raak je de kern. (Vrijwel) iedere hetero is dat ook... Dit zijn niet mijn woorden, maar de woorden van Christus zelf!

Matth. 5:28:
Maar Ik zeg u, dat zo wie een vrouw aan ziet, om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan.

Vito
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Vito » 04 dec 2002 13:50

TheKeimpe schreef:ik ben het wel met je oneens.

Want het denken is de zonde, niet het zijn. En dus is er weer een scheiding tussen persoon en daad.

Ik beweer juist dat "het homofiel zijn" zondig denken impliceert..!

moppie schreef:Ik ben het ook absoluut niet met je eens

Dan zou ieder hetero persoon een overspeler en hoereerder zijn. Want iedere hetero denkt wel aan sex

Maar dat is toch ook zo?!?!
Een tekst uit de Bijbel die me in dit kader te binnen schiet (gedeeltelijk helaas) is: "...die heeft alrede overspel begaan" en veroordeelt hiermee de gedachten over sex met anderen.
(misschien dat ik de volledige tekst nog even opzoek...)

EDIT: Ah, ik zie dat TK de volledige tekst er al "tegenaan gegooid" heeft..!

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 04 dec 2002 13:53

Ik beweer juist dat "het homofiel zijn" zondig denken impliceert..!

Dat hoor je mij niet ontkennen, maar daarmee is het zijn op zich nog steeds niet veroordeelt. Nergens valt dat terug te vinden in de Bijbel.

En nog steeds is het de DAAD, het zondig denken, wat verkeerd is.

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 04 dec 2002 13:55

dat bedoel ik. Ieder gedachten is meestal een zondige gedachten. We zijn allemaal zondaren.

en dan blijft voor mij dus staan. Niet de persoon bestraffen om wat hij is maar om wat hij doet. De redenatie van Vito is dus vreselijk kortzichtig en abstract

Napoleon
Moderator

Berichtdoor Napoleon » 04 dec 2002 15:23

moppie schreef:Ik ben het ook absoluut niet met je eens

sterker nog, als je de redenering van vito doortrekt, is ook het hetero-zijn al zondig zijn. en alle andere mogelijkheden, zoals jongetje zijn, of meisje zijn is zondig, omdat er geen jongetjes of meisjes zijn die nooit gezondigd hebben. dan krijg je de discussie of zijn zondig is, en dat lijkt me een beetje zinloos.
Verder, verder,
altijd maar vooruit
van stad naar stad,
van oost naar west,
van noord naar zuid

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 04 dec 2002 23:57

er is gewoon niets mis met homo's bie-seksueelen of hetro's
tis gewoon 1 pot nat
iedereen heeft op sexueel gebied een andere voorkeur dan de ander
er is hier gewoon niemand die het recht heeft homoseksualitijd af te keuren
en het maakt geen verschil of iemand zijn seksueele geaardheid in de praktijk brengt of niet
ieder zijn eigen zmaak zal ik maar zeggen

de nederlandse wet is daar duidelijk genoeg over

--------------------------------------------

Algemene wet gelijke behandeling

HOOFDSTUK 1. GELIJKE BEHANDELING VAN PERSONEN ONGEACHT HUN GODSDIENST, LEVENSOVERTUIGING, POLITIEKE GEZINDHEID, RAS, GESLACHT, NATIONALITEIT, HETERO- OF HOMOSEKSUELE GERICHTHEID OF BURGERLIJKE STAAT

--------------------------------------------

Grondwet voor het Koninkrijk der Nederlanden van 24 augustus 1815
(Grondwet [Versie geldig vanaf: 21-03-2002])

--------------------------------------------------------------------------------

HOOFDSTUK 1. GRONDRECHTEN

Artikel 1 (J)
Allen die zich in Nederland bevinden, worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan.
(Red: zie ook artt. 2, 3, 4, 20, 26, 27 BUPO; art. 14 EVRM; artt. 90quater, 137c e.v., 429quater Sr)
leaver dea as slaaf

moppie
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor moppie » 05 dec 2002 00:37

er is hier gewoon niemand die het recht heeft homoseksualitijd af te keuren
en het maakt geen verschil of iemand zijn seksueele geaardheid in de praktijk brengt of niet
ieder zijn eigen zmaak zal ik maar zeggen

Koss, op grond van de bijbel MOETEN we bepaalde dingen af keuren.
Het heeft geen zin omdeze discussie wat dat betreft te herhalen. De argumenten daarvoor zijn in bovenstaande postings duidelijk naar voren gekomen.

Als je dat wilt of kunt ontkennen dan ben je de naam christen niet waardig

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 05 dec 2002 13:06

Koss schreef:de nederlandse wet is daar duidelijk genoeg over

Men moet Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen...

Wat voor gezag geef jij aan de Bijbel?

sirvienta
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor sirvienta » 05 dec 2002 13:55

haha, hier heb ik een heel leuk verhaal over geschreven misschien plaats ik het wel eens hiero!
en anders kijk op www.heavenlyquality.nl/forum en dan bij jouw verhalen en gedichten, Anouk~homosexualiteit.
leuk!
doeidoei
sirvienta
liefs van jullie forum-zusje --> sirvienta 's back again!!

Koss
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Koss » 05 dec 2002 16:53

moppie schreef:Als je dat wilt of kunt ontkennen dan ben je de naam christen niet waardig

das niet erg want ik heb mezelf nog nooit christen kunnen,willen of moeten noemmen

het gros van de christelijke normen en waarden ben ik helemaal voor
maar het haakt altijd weer op de zelfde puntjes
* sexueele geaardheid
* zelfbeschikking
* donor organen
* sex voor het huwlijk

....
om maar eens een paar dingetjes te noemmen

TheKeimpe schreef:Men moet Gode meer gehoorzaam zijn dan de mensen...

Wat voor gezag geef jij aan de Bijbel?

wet is wet
als iedereen de bijbel,koraan of welk boek dan ook als exuse gebruikt om willends en wetends de wet te breken
wat zou er dan met de maatschapij gebeuren ?
leaver dea as slaaf

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 05 dec 2002 17:07

Koss schreef:wet is wet
als iedereen de bijbel,koraan of welk boek dan ook als exuse gebruikt om willends en wetends de wet te breken
wat zou er dan met de maatschapij gebeuren ?

Ik weet niet wat er dan gebeurt...

Wat ik wel weet is het volgende...
Dat onze nederlandse maatschappij heel wat zaken in zich bergt die komen uit zijn christelijke oorsprong. Als we al die zaken er uit gaan halen, dan kan ik wel bedenken wat er gebeurt.....en ik weet ook wel of de maatschappij dan beter of slechter wordt...
Zodra je tever doorschiet naar een maatschappij waar je dus de waarden en de normen gebaseerd op het christendom uit gaat halen blijft er over een maatschappij waarin een ieder kan doen en laten wat hij of zij zelf wil. Ongebondenheid. Niemand mag zich met jouw leven bemoeien.
Je kan haast geen wet meer maken, aangezien dat dan gelijk strijdt met de dingen die een bepaald type mens wil of vindt dat moet kunnen.

Het probleem ligt ergens elders:
Mensen voelen veelal prima aan daar waar het christendom, de bijbel of whatever de vinger bij legt....er worden dingen "verboden" en dat strijdt tegen het gevoel van mensen in. Men wil los zijn van elke dwang en kunnen doen wat hij of zij wil. Of die dwang nu een religie is, het christendom, of regels van fatsoen...
Men wil zelf bepalen, en niet door een ander bepaald worden.
Homosexualiteit, om terug te keren naar het onderwerp, moet kunnen omdat mensen zich er in uit willen leven. Wanneer een religie daar anders tegen aan kijkt heeft dat niks te maken met het breken van wetten.
Je kan het zelfs nog anders zien: jarenlang geldende wetten heeft men verbroken omwille van de uitlevingsdrang en het vrijheidsprincipe van de mens. Het is niet het christendom wat wetten breekt...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Klaas
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Klaas » 05 dec 2002 17:19

Koss schreef: er is hier gewoon niemand die het recht heeft homoseksualitijd af te keuren.

Als we dan op de toer van de Nl wetgeving gaan.... Het afkeuren van homoseksualiteit is in NL wettelijk toegestaan. Onlangs werd dit nog bevestigd door de vrijspraak van El Moumni (en eerder Van Dijke).

De grondwet verbied enkel het discrimineren op basis van een aantal zaken, niet het huldigen van bepaalde opvattingen.

Klaas
the words are what you trusted
but the eyes have final say
now you still got the devil left to pay

Terug naar “Archief”