Koss schreef:wet is wet
als iedereen de bijbel,koraan of welk boek dan ook als exuse gebruikt om willends en wetends de wet te breken
wat zou er dan met de maatschapij gebeuren ?
Ik weet niet wat er dan gebeurt...
Wat ik wel weet is het volgende...
Dat onze nederlandse maatschappij heel wat zaken in zich bergt die komen uit zijn christelijke oorsprong. Als we al die zaken er uit gaan halen, dan kan ik wel bedenken wat er gebeurt.....en ik weet ook wel of de maatschappij dan beter of slechter wordt...
Zodra je tever doorschiet naar een maatschappij waar je dus de waarden en de normen gebaseerd op het christendom uit gaat halen blijft er over een maatschappij waarin een ieder kan doen en laten wat hij of zij zelf wil. Ongebondenheid. Niemand mag zich met jouw leven bemoeien.
Je kan haast geen wet meer maken, aangezien dat dan gelijk strijdt met de dingen die een bepaald type mens wil of vindt dat moet kunnen.
Het probleem ligt ergens elders:
Mensen voelen veelal prima aan daar waar het christendom, de bijbel of whatever de vinger bij legt....er worden dingen "verboden" en dat strijdt tegen het gevoel van mensen in. Men wil los zijn van elke dwang en kunnen doen wat hij of zij wil. Of die dwang nu een religie is, het christendom, of regels van fatsoen...
Men wil zelf bepalen, en niet door een ander bepaald worden.
Homosexualiteit, om terug te keren naar het onderwerp, moet kunnen omdat mensen zich er in uit willen leven. Wanneer een religie daar anders tegen aan kijkt heeft dat niks te maken met het breken van wetten.
Je kan het zelfs nog anders zien: jarenlang geldende wetten heeft men verbroken omwille van de uitlevingsdrang en het vrijheidsprincipe van de mens. Het is niet het christendom wat wetten breekt...