Aragorn schreef:Gaat het er echt zo aan toe dan? Ik heb nog nooit gehoord dat ze expliciet Jezus en christenen vervloeken... niet om het goed te praten, maar ik vraag me een beetje af of verhalen over joden die samen met heksen kinderen offeren (jeweetwel, dat geloofden we allemaal tijdens de heksenjacht) de volgende stap vormen.
Verder natuurlijk goed om voor die mensen te bidden, want gevaarlijk bezig zijn ze wel, iig voor zichzelf.
Het is inderdaad een beetje een opgefokt verhaal, een leraar bij mij opschool (echte diehard christen zeg maar) die voorlichting geeft over metal en andere obscure zaken vond dat we moesten bidden of de engelen ons zouden beschermen.
Het is maar een klein kuddeske wat echt om de verdoemenis van het Christendom bidden. Ze voeren de Zwarte Mis uit.
hier komt het vandaan :
De Volva's waren priesteressen van Freya. Zij bedreven de Seidr. Dit is een seksueel-magisch ritueel. Hiervoor hadden ze in het woud bij een beek of rivier de Seidrhut. Hier gingen de vrouwen ook heen wanneer ze ongesteld waren. In de Seidrhut werden ook jonge mannen ontmaagd en seksueel ingewijd door de Volva's.
De Vollr is een met Scheerling en Bilzenkruid geprepareerde penis van een paard. Deze werd aan het begin van de Walpurgisnacht in een processie rondgedragen door de akkers. Hiermee gaf men spirituele-seksuele kracht aan de akkers en zorgde men voor een goede oogst. Tijdens seksueel-magische rituelen werd de Vollr in de vagina van een Volva gebracht. De alkaloiden van Bilzenkruid en Scheerling drongen dan in de Völva via de schedewand. Hierdoor raakte ze in een magische trance en kon ze de toekomst voorspellen of raad geven.
's Ochtends begon men met een zwaarddans. Tijdens deze dans stonden meestal zes Perchten (zwart geverfde mannen die doodsgeesten symboliseerden) tegenover elkaar. Zij waren geheel naakt. In de late middeleeuwen hielden ze kleding aan, maar verfden ze hun gezichten nog wel zwart. In die tijd (1400 - 1500 n. Chr.) noemde men ze Morrisdansers. Deze Perchten sloegen wild op elkaar in, sprongen hoog in de lucht en maakten allerlei woeste bewegingen.
Na de zwaarddans begon een rituele ommetocht. Daarin bevonden zich de Volva's met Vollr's en de priesters van Odinn met een paardenschedel op een lange paal. Voorop gingen de meikoning en meikoningin van het voorafgaande jaar. De koning was degene die het voorafgaande jaar de paardenrace had gewonnen. De koningin was degene die het voorafgaande jaar tot het mooiste meisje was gekozen. De meikoning en de meikoningin gingen gekleed in bladeren en bloemen.
Rond het middaguur, als het zonneoog van Odinn hoog aan de hemel stond, hield men een paardenrace. De jonge man die het eerst bij de meiboom aankwam had gewonnen en 'huwde' de meimaagd, het mooiste meisje van de streek. Voordat het Christendom de macht overnam paarden de meikoning met de meikoninging in het openbaar onder de meiboom. Daarbij werden ze aangemoedigd en opgezweept door de gehele bevolking. Toen de Christenen de macht overnamen, werd dit verboden. Voor één jaar bleef dit paar bij elkaar en zorgde voor vruchtbaarheid en harmonie.
Dit was het vroeger, nu zijn de satanisten die de walpurgisnacht verkrachten, of misbruiken. Eigenlijk wel jammer, alhoewel en vroeger ook niet echt super kuis was (volgens mij).
De feesten worden nog gekend door buitensporige sex, rituele verkrachtingen (nah, ze noemen het anders) en andere vreemde gewoonten
Maar moeten we er bang voor zijn? neuh... ikke nie