de Walpurgisnacht

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

wina
Mineur
Mineur

Berichtdoor wina » 28 apr 2004 20:13

Ook onze gemeente besteed er al jaren uitgebreid aandacht aan door een nachtbidstond te houden, met veel lofprijzingsliederen en God groot te maken.
We hoeven niet bang te zijn dat deze vervloekingen de ware christen zal treffen, maar wij bidden juist voor de zwakke in het geloof dat hij beschermd wordt. Ook wordt er veel gebeden voor gezinnen en huwelijken waar zonde heerst en de duivel vrij toegang heeft. Juist deze mensen staan voor het gevaar open en hebben gebed nodig.
Het gaat in deze nacht echt niet om een spelletje.
Weest blij in de Heer !

Tears
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Tears » 01 mei 2004 18:45

k hoorde van een vriendin dat zij ook ging bidden tegen de Walpurgis nacht zeg maar, was benieuwd wat de 'satanisten' nu werkelijk doen op zo'n avond. Heb daarom ff wat research uitgevoerd en las bijvoorbeel dit:

Een aantal weken geleden ben ik met de voorbereidingen begonnen middels het bespreken en uitschrijven van het ritueel dat ik samen met vrienden ga volvoeren. Deze week zal mijn vrije tijd worden besteed aan de aankleding van het ritueel. Het belooft een mooie avond te gaan worden... ik mag weer pyrovampje spelen.

Donderdag plan ik een persoonlijk ritueel te houden (en nee, ik ga geen Christenen vervloeken), maar vrijdag zal het heel de nacht -stijlvol- feest zijn. Sex hoort er natuurlijk ook bij, maar dat spreekt voor zich met Walpurgis .

Vraag:
Als ik het goed begrepen heb, worden er tijdens deze nacht wereldwijd door satanisten vervloekingen uitgesproken over christenen, hun huwelijken, hun gezinnen enz.
Antwoord:
Christenen geloven dus daadwerkelijk dat wij op Walpurgisnacht niets beters te doen hebben. We kunnen 100.000 keer uitleggen dat dit niet gebeurt, maar dat is volkomen tevergeefs.

Volgens mij valt het in iedergeval met die Christen vervloeking wel mee. Er zullen enkele puristen bij zitten die zich hier actief mee bezig houden wellicht. Maar het satanisme en de kracht of energie die uit kan gaan van bepaalde bijeenkomstem wil ik niet onderschatten !! Sowieso de kracht van het satanisme, of mensen die actief de duivel als helper en bestrijder zoeken. Ook kan het nooit kwaad om daar tégen te bidden. Hoe meer hoe beter. Maar soms slaan de verhalen gewoon wat op hol.

Overigens ben ik er wel van geschrokken wat ik allemaal op dat forum (exact dezelfde lay out als refoweb) tegekwam. Zag een soort overeenkomst in middel en zwart wit in doel. het is niet iets om luchtig over te doen of als fabel. Satanisme bestaat, en hoewel ze vaak beweren 'nergens'in te geloven dan in zichzelf of hoogstens de duistere kant van de mens en het leven, moeten we er alert op zijn denk ik. Tegen hun gebeden moeten we ook gebeden vóór de personen die die gebeden doen, opzenden !!

Tears
Declare this an Emergency...

Vin

Berichtdoor Vin » 02 mei 2004 18:13

Satanisten aanbidden satan niet eens.. maar ja.. blinde christenen willen niks liever dan alles zélf vervloeken natuurlijk..

wat verwachten ze nou dan? dat de satanisten tot satan gaan bidden en wij moeten tegen-bidden ofzo? lol. wie is is er nou gek.

Vooral overal maar "het duister" bijslepen, dan is niks onze eigen schuld. Lekker makkelijk... en dan 'terugvechten'... :roll:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mei 2004 22:00

Ondanks dat de meeste satanisten saten niet meer aanbidden, zijn er nog wel een hoop die zich met magie en dat soort duistere dingen bezighouden. Dit kan geestelijke schade veroorzaken, en is iig voor die mensen zelf niet goed.

Mi. kan het geen kwaad om voor hen te bidden, maar als jij je daartoe niet geroepen voelt doe je het toch gewoon niet?

Vin

Berichtdoor Vin » 02 mei 2004 22:14

Ik bid wel voor de refos dan.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 02 mei 2004 22:41

Ach ja, ieder z'n specialiteit... :mrgreen:

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 03 mei 2004 13:34

Vin schreef:Satanisten aanbidden satan niet eens.. maar ja.. blinde christenen willen niks liever dan alles zélf vervloeken natuurlijk..
Correctie!

Niet alle satanisten aanbidden satan.
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Frans
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Frans » 03 mei 2004 15:18

Walpurgisnacht is niet zomaar een onschuldig ies uit het verleden.
We moeten niet vergeten dat er wel echte satan aanbidders zijn.

Die bidden ook extra in die nacht tot satan.
Ze bidden dat kerken in moeilijkheden komen, dat dominee's en hun gezinnen uit elkaar vallen.
Het is belangrijk dat we bidden voor onze dominee of voorganger.
Ook voor de ouderlingen en hun gezinnen.

Want de satan gaat rond als een briesende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 03 mei 2004 17:37

TheShadow schreef:ik weet het niet hoor, maar iets in mijn achterhoofd zegt dat dit allemaal aandachtrekkerij is. ik ben hier waarschijnlijk te nuchter voor.

maar, als het echt satansverering is ligt hier wel een taak voor ons!!

TS, dit is echt waar.

Ik zelf heb ooit eens contact gehad met satanisten. Als je hoorde wat ze vertellen over hun (tussen aanhalingstekens) "geloof"(in de satan) dan mogen we, (moeten we eigenlijk) bidden om ons niet te laten verleiden naar de wereld (satan). Satan is machtig, maar God is Almachtig.

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 03 mei 2004 20:28

Ik weet niet of het satanisme net zo versplinterd is als het christendom, maar onderstaande beschrijving van satanisme is niets anders dan een doodgewone religie, waarvan er dertien in een dozijn gaan. Vanuit het perspectief van de christen natuurlijk een foute religie, maar niet fouter dan welke andere religie dan ook. Worden er tijdens de Ramadan ook speciale gebedsdiensten geregeld als tegen-aktie?

Als ze hun God 'Piet' hadden genoemd in plaats van 'Satan', of 'Allah' zoals moslims deden, zou er geen christen naar gekraaid hebben. Maar de naam Satan komt ook in de bijbel voor, dus moet er wel hetzelfde individu mee bedoeld worden... :roll: Da's een redenering van het type: De maan is geel, kaas is geel, dus de maan is van kaas.

Dat satanisten ernaar streven om de hel vol te krijgen lijkt me de grootste lariekoek. Ze zijn toch zeker niet knettergek? Dat ze voor de ondergang van het christendom bidden zal best, maar dat gebeurt wederzijds, en ook tussen christendom en andere religies en zelfs tussen varianten van het christendom.

van een bron, per PB op te vragen bij Frost :
Vele Christenen en Satanisten verwachten dat een Satanist negatief denkt over het Christendom. Dat hoeft niet zo te zijn. Het Satanisme gelooft in de mens zelf. Het heeft geen God nodig om de verlossing van de mens te bewerkstelligen. Dat doet een Satanist zelf.
Voor die mensen echter die willen geloven in een erfzonde en de verlossing ervan door een 2000 jaar geleden gestorven persoon is er het Christendom. Het Christendom heeft daardoor bestaansrecht.

Ik ben Satanist en geen Christen, maar dat neemt niet weg dat sommige leerstellingen van Jezus ook op mij van toepassing zijn. Een regel door Jezus aan de Christenen opgelegd is het 'hebt Uw naasten lief'. Voor mij is dit een makkelijk te volgen regel. Mijn persoonlijk naasten zijn mijn familie en vrienden. Ik heb hen lief en dit punt zou mij een volgeling van Jezus kunnen maken. Waarom ben ik dat dan niet? Het antwoord ligt in het voorwoord dat ik op deze site schreef: binnen het Satanisme is geen plaats voor vastgeroeste gewoonten en dogma's. Een regel als 'hebt Uw naasten lief' is voor mij geldig totdat een van mijn vrienden mij opzettelijk ernstig pijn doet. Dan zou het wel eens kunnen zijn dat ik hem/haar niet meer zo lief heb en dat die regel aangepast dient te worden naar: 'hebt het merendeel van Uw naasten lief'. Dit onderscheidt de Satanist van de Christen.

Bij sommigen heerst het beeld dat Satanisme de antireligie van het Christendom is. Men denkt dat men alles uit het Christendom om kan draaien en dat dan daaruit Satanisme ontstaat. Ik heb in mijn leven weinig dommere uitspraken gehoord!

Er zijn Satanisten die de Duivel aanbidden. Waarom? Is niet de God die men aanbidt de hoogste? Vanuit het Christendom kan iemand de naam van God vervangen door Duivel/Satan en de naam van Satan vervangen voor God. Deze persoon kan Satan gaan aanbidden, maar Satan is dan nog steeds een ander woord voor God. Dit is nog steeds hetzelfde; christendom met alleen maar andere namen voor dezelfde goden. Als ik in een religie met een Schepper (God) en een tegenkracht (Satan) God vervang door Satan en Satan voor God, heb ik nog steeds een dualistisch geloof met een Schepper en een Antikracht. Ik heb niets nieuws geschapen.
Één van de punten waarop Satanisme zich onderscheidt van Christendom is het niet nodig hebben van enige God om te aanbidden. De Satanist ziet God in zichzelf, voelt God in zichzelf, beleeft God in zichzelf etc. Hij/zij heeft er geen behoefte aan iemand of iets anders buiten hem/haarzelf te aanbidden. Daarom is Satanisme geen antigeloof.
Als Satanisme een antigeloof van het Christendom zou zijn, zou onze religie ophouden te bestaan als het Christendom ophield te bestaan.
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"
Confucius

Kena
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Kena » 03 mei 2004 20:44

Frost schreef:Ik weet niet of het satanisme net zo versplinterd is als het christendom, ....knipperdeknipknip...

Hier ga je nat. Doordat je het niet weet, kun je ook geen waardeoordeel aan iets hechten.
Ja, er zijn wel degelijk splintergroepen onder de satanische culten. Dikwijls zijn er complete oorlogen tussen hen.

Satanisme heeft een sterkte hiërarchie. Hoe lager in de ladder, hoe minder je het weet. Zover ik weet weten zij in de 5e graad al wie zij werkelijk dienen.

Maar verder laat ik er niets over los. Wat ik al zei: Niet alle satanisten aanbidden satan. Ik ken ze en ze zijn sympathiek.
Maar dat betekent dus ook andersom: er bestaan satanisten die hun naam met ´eer´ en ´geweten´ dragen.
Kena ™

Tefillah zonder kavannah is als een goef zonder nesjama

Rabbi Ephraim Epstein

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 mei 2004 09:19

Aragorn schreef:Gaat het er echt zo aan toe dan? Ik heb nog nooit gehoord dat ze expliciet Jezus en christenen vervloeken... niet om het goed te praten, maar ik vraag me een beetje af of verhalen over joden die samen met heksen kinderen offeren (jeweetwel, dat geloofden we allemaal tijdens de heksenjacht) de volgende stap vormen.

Verder natuurlijk goed om voor die mensen te bidden, want gevaarlijk bezig zijn ze wel, iig voor zichzelf.

Het is inderdaad een beetje een opgefokt verhaal, een leraar bij mij opschool (echte diehard christen zeg maar) die voorlichting geeft over metal en andere obscure zaken vond dat we moesten bidden of de engelen ons zouden beschermen.

Het is maar een klein kuddeske wat echt om de verdoemenis van het Christendom bidden. Ze voeren de Zwarte Mis uit.

hier komt het vandaan :

De Volva's waren priesteressen van Freya. Zij bedreven de Seidr. Dit is een seksueel-magisch ritueel. Hiervoor hadden ze in het woud bij een beek of rivier de Seidrhut. Hier gingen de vrouwen ook heen wanneer ze ongesteld waren. In de Seidrhut werden ook jonge mannen ontmaagd en seksueel ingewijd door de Volva's.

De Vollr is een met Scheerling en Bilzenkruid geprepareerde penis van een paard. Deze werd aan het begin van de Walpurgisnacht in een processie rondgedragen door de akkers. Hiermee gaf men spirituele-seksuele kracht aan de akkers en zorgde men voor een goede oogst. Tijdens seksueel-magische rituelen werd de Vollr in de vagina van een Volva gebracht. De alkaloiden van Bilzenkruid en Scheerling drongen dan in de Völva via de schedewand. Hierdoor raakte ze in een magische trance en kon ze de toekomst voorspellen of raad geven.

's Ochtends begon men met een zwaarddans. Tijdens deze dans stonden meestal zes Perchten (zwart geverfde mannen die doodsgeesten symboliseerden) tegenover elkaar. Zij waren geheel naakt. In de late middeleeuwen hielden ze kleding aan, maar verfden ze hun gezichten nog wel zwart. In die tijd (1400 - 1500 n. Chr.) noemde men ze Morrisdansers. Deze Perchten sloegen wild op elkaar in, sprongen hoog in de lucht en maakten allerlei woeste bewegingen.

Na de zwaarddans begon een rituele ommetocht. Daarin bevonden zich de Volva's met Vollr's en de priesters van Odinn met een paardenschedel op een lange paal. Voorop gingen de meikoning en meikoningin van het voorafgaande jaar. De koning was degene die het voorafgaande jaar de paardenrace had gewonnen. De koningin was degene die het voorafgaande jaar tot het mooiste meisje was gekozen. De meikoning en de meikoningin gingen gekleed in bladeren en bloemen.

Rond het middaguur, als het zonneoog van Odinn hoog aan de hemel stond, hield men een paardenrace. De jonge man die het eerst bij de meiboom aankwam had gewonnen en 'huwde' de meimaagd, het mooiste meisje van de streek. Voordat het Christendom de macht overnam paarden de meikoning met de meikoninging in het openbaar onder de meiboom. Daarbij werden ze aangemoedigd en opgezweept door de gehele bevolking. Toen de Christenen de macht overnamen, werd dit verboden. Voor één jaar bleef dit paar bij elkaar en zorgde voor vruchtbaarheid en harmonie.

Dit was het vroeger, nu zijn de satanisten die de walpurgisnacht verkrachten, of misbruiken. Eigenlijk wel jammer, alhoewel en vroeger ook niet echt super kuis was (volgens mij).

De feesten worden nog gekend door buitensporige sex, rituele verkrachtingen (nah, ze noemen het anders) en andere vreemde gewoonten :(

Maar moeten we er bang voor zijn? neuh... ikke nie

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 05 mei 2004 09:24

Rapidootje schreef:Ik geloof echt niet dat het aandachttrekkerij is. Volgens mij is het gevaarlijk als je het niet serieus neemt. Ook op redelijk officiele sites als satanisme.nl staat de Walpurgisnacht als officiele feestnacht in de kerk van satan vermeld.

En hier gaan veel mensen fout .... de Kerk van Satan opgericht door Anton Szandor LaVey in '66 aanbid dus echt de satan. Satanisme hoeft dat niet te doen, het is een verschil... Satanisme is een broertje van occultisme. Het zijn geen Godsdiensten... De Satanskerk wel.

Frost
Mineur
Mineur

Berichtdoor Frost » 06 mei 2004 00:45

Sorry, maar als je op de website van de Satanskerk zelf kijkt staat daar onder andere dit:

"As you can see, there are no elements of Devil worship in the Church of Satan. Such practices are looked upon as being Christian heresies; believing in the dualistic Christian world view of ?God vs. the Devil? and choosing to side with the Prince of Darkness. Satanists do not believe in the supernatural, in neither God nor the Devil.. (...) The reality behind Satan is simply the dark evolutionary force of entropy that permeates all of nature and provides the drive for survival and propagation inherent in all living things. Satan is not a conscious entity to be worshipped, rather a reservoir of power inside each human to be tapped at will."
Bron: per PB op te vragen bij Frost.

Dus met de term 'Satan' bedoelen ze iets totaal anders dan wat christenen er mee bedoelen. De Satanskerk lijkt meer een filosofie dan een conventionele religie te zijn:

"(...) a brutal religion of elitism and social Darwinism that seeks to re-establish the reign of the able over the idiotic, of swift justice over injustice, and for a wholesale rejection of egalitarianism as a myth that has crippled the advancement of the human species for the last two thousand years. Is that something to fear? If you?re one of the majority of human mediocrities merely existing as a media-besotted drone, you bet it is!"

Vergelijkbare opvattingen zijn in het nazisme ook populair (waarmee ik niet wil zeggen dat satanisten verkapte nazi's zijn).

Er zullen onder satanisten ongetwijfeld ook volslagen op hol geslagen sekten bestaan, net zoals onder het christendom David Koresh-achtige sekten voorkomen. Maar volgens mij gaat het dan om een uiterst klein groepje idioten, die door overige satanisten verketterd worden.

(btw ze lijken magie gelijk te stellen aan het psychologische effect van rituelen, een soort hersenspoeling of iets dergelijks; ze noemen het 'boven-normaal' i.p.v. 'boven-natuurlijk', al is het verschil tussen die twee termen niet erg duidelijk)
"To know that you know what you know, and to know that you don't know what you do not know, that is knowledge"

Confucius

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 06 mei 2004 10:47

Ik denk dat boven-normaal is: anders dan men hier gewend is/normaal vind. Dat gaat uit van het subjectieve begrip van wat normaal is, terwijl boven-natuurlijk = anders dan de (objectieve) natuurwetten.

Subtiel verschil wel, maar is denk ik gemaakt om het boven-natuurlijke te relativeren.

Terug naar “Archief”