waarom niet geaccepteert ,dat mannen rokken en jurken dragen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 24 apr 2004 15:58

kurtyo schreef:Over het algemeen is bekend dat mensen die zo 'heftig' reageren en die zo anti zijn, zelf vaak zijn wat ze veroordelen. M.a.w. jij bent hier degene in de ontkenningsfase, en ik hoop dat je snel een leuke jongen tegenkomt waar je heerlijk je leven mee kunt delen.

Hoor ik je hier tussen de regels door nu zeggen dat het dragen van rokken door mannen iets met homofilie te maken heeft?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 24 apr 2004 16:50

Nou, Aragorn, je weet toch dat sommige ROOMS-Katholieke priesters met enig genoegen op een hitsig misdienaartje springen :?

Dus het dragen van jurken KAN gepaard gaan met homofilie.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 26 apr 2004 17:55

Rapidootje:
Sorry Kurtyo, ik kan me voorstellen dat je deze discussie beu wordt, maar ik vind dat je zelf nou ook niet bepaald mensen in hun waarde laat nu.

Oké, ik vond het geen gezicht. Maar ik heb niet gezegd dat er iets mis is met gothics. Die eerste opmerking van jou slaat trouwens helemaal nergens op. Waarom zou ik het woord gothic niet kennen?
Waarom ben je bekrompen als je een eigen mening hebt? Ik vind het geen gezicht als een jongen een rok draagt, jij vind het blijkbaar wel leuk. So what? Waarom ben ik dan gelijk bekrompen?
En ik heb niet gezegd dat een jongen die een rok draagt minder waard is voor God, dus wat het christelijk-zijn hiermee te maken heeft, begrijp ik ook niet.

Ik zeg niet dat jij gezegd hebt dat er iets mis is met gothics. Alleen dat veel mensen dat denken. En het feit dat jij het geen gezicht vond vind ik niet bekrompen. Ik vind die mensen die het onverantwoord vinden en die denken dat het van Satan is etc. bekrompen. Het gaat me er niet om dat je geen mening mag hebben. Maar het gaat mij om de bekrompenheid binnen een groot deel van de chr. wereld. Hoe vaak ik de discussie al heb gevoerd over gothic en christen zijn en gothic en metal zijn van Satan en ga zo maar door... Daarom ben ik altijd nogal fel als het er weer bij word gehaald. En ja, ik vind dat mensen zich niet zo moeten aanstellen en niet zo hyper moeten worden bij het zien van een gothic e.d. Als ik met vrienden door de stad loop, je wilt niet weten wat wij naar ons hoofd geslingerd krijgen. En juist christenen zouden beter moeten weten. Refo's ook zeker, zij weten hoe het voelt (denk aan 'griffo' e.d.) Echter, ik speelde helemaal niet op de persoon. Naar aanleiding van jouw posting plaatste ik een ALGEMENE opmerking. Waar ik nog steeds achter sta. Maar het is geen aanval richting jou.

Ja Meschianza, die zullen er altijd zijn. That's the world. Maar moeten we het daar dan bij laten? Moeten we daarom maar onze ogen sluiten? Dat denk ik niet, en ik denk ook niet dat jij dat vind. Verder zouden zeker christenen het goede voorbeeld moeten geven. En dat doen ze vaak niet. Vaak zijn het bijvoorbeeld str8 edgers die het doen. etc. Maar weer op een manier die niet chr. verantwoord is, maar goed...

Aragorn, nee dat hoor je mij niet zeggen. Mij hoor je zeggen dat ik behoolijk gefrustreerd raak van zo'n opmerking van Cybercurse. En hij is degene die vind dat mannen met rokken homo's zijn.

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 apr 2004 13:44

Ichtus schreef:
Mariamagdalena schreef:Het zal je kind maar wezen............. :?

En als je als niet-kerkelijke dan een refo-meisje tegenkomt, op een zomerse dag, met een hoog gesloten bloesje en een lange zwarte rok, dan denk je toch ook: Dat zal je kind maar wezen?
:?:

Nou, ik zou me alleen afvragen waarom ze geen witte of blauwe rok aan zou hebben, en zwart voor een zomerse dag........ als het mijn dochter was....... maarre ik draag zo vaak als het heet is een lange rok tot op de grond en een blouse met lange mouwen........... nou en?

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 apr 2004 13:51

En Kurtyo, ben je travestiet dan? Met je rode lippestift? Voel je je daarom gekwetst? En dank je iedere dag God op je blote knietjes dat je mijn kind niet bent? Lameniet lachen......... en jij vergelijkt mij met Ben Militant? Ik denk eerder dat jij Ben militant bent als je zo kletst.
Je kent mij niet eens, en als je mijn zoon was, dan zou je niet zo ontiegelijk gefrustreerd zijn als je nu bent en je niet door iedereen aangevallen voelen, over alles wat de mensen zeggen. Als jij travestiet bent, moet je het zelf weten, maar ik vind dat gewoon maf om zo over straat te gaan. Als mensen dat thuis binnenskamers doen, moeten ze het zelf weten, maar val anderen daar niet mee lastig!
Ik ga toch ook niet midden op straat met mijn man staan vozen!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 apr 2004 14:03

Aragorn, nee dat hoor je mij niet zeggen. Mij hoor je zeggen dat ik behoolijk gefrustreerd raak van zo'n opmerking van Cybercurse. En hij is degene die vind dat mannen met rokken homo's zijn.

Zich nichterig gedragen ja, da's dus iets anders.

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 apr 2004 14:25

Ik zal eens even reageren op Kuryo en zodoende wat misstanden proberen weg te nemen..

Kurtyo:
Over het algemeen is bekend dat mensen die zo 'heftig' reageren en die zo anti zijn, zelf vaak zijn wat ze veroordelen. M.a.w. jij bent hier degene in de ontkenningsfase, en ik hoop dat je snel een leuke jongen tegenkomt waar je heerlijk je leven mee kunt delen.

Dat zou je wel willen heh, dat ik homofiel was?! Voor jou: helaas!

Ik zal je vertellen: ik heb een enorme walging van homoseksueel gedrag. Als iemand toch die afwijking heeft (want een afwijking is het, anders dan normaal, zo zijn we niet geschapen etc.) kan hij er vaak weinig aan doen maar dient dit gevoel te onderdrukken, punt. Mijn aversie tegen dit soort gedrag komt hoofdzakelijk voort uit het feit dat ik het vreselijk smerig vind enz. Ook is het op bijbelse gronden zeer afkeuringswaardig (er zijn weinig feiten die de bijbel harder veroordeelt). Let wel: ik zeg hiermee niet dat ik beter ben dan welke homofiel dan ook, dat ben ik ook niet, maar ik keur gedragingen af. "Homoseksualiteit is perversie in de meest letterlijke zin van het woord" heb ik eens op het forum gelezen, daar ben ik het grondig mee eens!

Ik stel dat lopen in een rok nichterig is, iig, zo zie ik dat.

Kurtyo:
Of met nog meer andere woorden: schaam jij je niet dat je mensen zo veroordeelt? Als er een is hier die zich zijn ogen uit de kop zou moeten schamen, dan ben jij het!

Waar veroordeel ik de rokkendrager dan? Onderaan deze post staat mijn eerdere verhaal, ik steek de draak met 'm, maar een veroordeling heb ik niet gepost. Ik zie daarom geen reden waarom ik me zou moeten schamen, maar je krijgt een nieuwe poging.

Kurtyo:
Je kwetst me. Bij mij is het dan geen felblauwe, groene of paarse oogschaduw en felrode lippenstift. Maar je kwetst me, en niet alleen mij, ook de topicstarter. Jij noemt je christen? Laat me niet lachen. Dan mag jij nog wel eens heel goed de Bijbel lezen dame!

Deze quote was niet tot mij gericht, maar ik voel me geroepen toch even te reageren:
De topicstarter en jij zijn figuren die genot verkrijgen door zich typisch vrouwelijk te gedragen. Niet op grond van de bijbel, maar op grond van algemeen aanvaardde waarden in de NL samenleving loopt een man niet in een rok en doet hij (of zij ;)) geen lippenstift op!
Wanneer jij dat wel doet, moet je dat helemaal zelf weten, 't is je eigen zaak. Maar kijk dan niet vreemd op als mensen je nichterig vinden, dat is namelijk volslagen logisch en een concequentie van je eigen gedrag! (je wist het van tevoren..!)

Stel dat je je onzekerheid wilt verbergen door lippenstift te gebruiken kan ik je alleen maar adviseren: zoek een andere manier, ik ben echt niet de enige die je gedrag nichterig vind!

Hier dus mijn eerdere post, zodat je niet hoeft te zoeken. Natuurlijk maak ik er een geintje van, maar wat wil je met zulk gedrag..?

Muhahaha, volgens mij zit jij in de ontkenningsfase...

Een vent met een rok... schaam je je niet de ogen uit je kop..?

Let wel: je bent geen haar minder dan ik, maar ga maar eens in je rok (misschien kun je er wel een paar leuke hakschoentjes bij vinden?) solliciteren, dan wil ik wel eens zien hoe serieus ze je nemen...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 27 apr 2004 18:33

Kurtyo vindt dus, dat je geen Christen bent als je openlijke uiting van homosexualiteit afkeurt. Christenen moeten het dus volgens hem leuk vinden, als mannen verkleed als vrouw over straat lopen te flaneren. Dan heeft Kurtyo de bijbel toch niet helemaal goed begrepen.
Net zo min als een vrouw met kortgeknipt haar en een overall en baggerlaarzen maat 42 aan een aantrekkelijk gezicht is. Maar een opgemaakte man in vrouwenkleren nog minder.
Als je dat zo graag wilt doen, Kurtyo, doe het dan gewoon thuis in je slaapkamertje, en wees maar blij dat jou ouders er wel trots op zijn dat je verkleed als vrouw gaat. Persoonlijk denk ik dat je met zulke behoeftes, om je zo aan iedereen te laten zien, toch beter in therapie kunt gaan.
Sorry, ik wil je niet kwetsen, maar hoe jij mij gelijk aanvalt omdat ik dat geen leuk gezicht vind dat is van jou uit ook niet leuk tegen mij. Ga op de Rozengracht in Amsterdam lopen, daar val je niet op.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 27 apr 2004 18:54

Goed, zo kandie wel weer denk ik.

Volgens mij wordt er nu op een persoon gespeeld, en niet op een onderwerp/discussiepunt.
Btje jammer.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

tanteoranje
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor tanteoranje » 27 apr 2004 19:25

Mariamagdalena schreef:...... maarre ik draag zo vaak als het heet is een lange rok tot op de grond en een blouse met lange mouwen........... nou en?

... ik ook :D (nou ja, geen lange mouwen misschien) en het gaat nog steeds goed met me...
God geve mij, Jeruzalem,
dat ik eens op een dag
een pelgrim aan uw poorten ben
en dat ik binnen mag.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 apr 2004 20:13

Ja, zo kandie zeker wel weer! Is dit nou een christelijk forum?

Cybercurse: volgens mij is de bijbel veel meer tegen het niet liefhebben van de naaste dan tegen homofilie. De uitspraken van jou hebben ook een lichte ondertoon van homofobie.

Mariamagdalena: deze discussie gaat toch helemaal niet over travestie?! Het gaat over mannenrokken, zoals je ook vrouwenbroeken hebt. Travestieten dragen vrouwenrokken en rode lippenstift. 'Gewone' mannen kunnen mannenrokken dragen en ook makeup (kohl ofzo).

Night
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor Night » 27 apr 2004 20:20

OK.

Gaarne inderdaad allemaal weer terug naar de oorspronkelijke discussie.
In ieder geval niet meer op de man.....of vrouw...
Onderschrift? Waaronder dan?
En denk je dan dat iemand dat leest, daaronder?!

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 apr 2004 20:44

Night schreef:OK.

Gaarne inderdaad allemaal weer terug naar de oorspronkelijke discussie.
In ieder geval niet meer op de man.....of vrouw...

Persoonlijk dacht ik dat ik redelijk met de kern bezig was. Ik houd ook een eerlijk betoog. Misschien is het goed om nog even te staten dat ik Kurtyo in geen geval wil beschadigen of iets van dien aard. Als ik een standpunt plaats en hij vervolgens bepaalde insinuaties plaatst die m.i. nogal ongepast zijn moet ik wel repliek geven natuurlijk.

Maar blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt want privé krijg ik steunbetuigingen betreffende m'n bovenstaande post ;)

Maar tenzij Kurtyo weer zo reageert zal ik de discussie voor gesloten beschouwen.

Aragorn, m'n reactie loopt idd niet over van de liefdevolle aantijgingen, maar wat wil je anders bij zo'n onderwerp? Je hebt wel gelijk wat het tweede grote gebod betreft. Homofoob ben ik echter niet, ik heb gewoon een hekel aan zulk gedrag en ik zeg het. En laten we eerlijk wezen wat MM betreft: in een jurk lopen heeft toch wel iets weg van travestie... ;)

ps. het is trouwens wel moeilijk om niet op de man te spelen wanneer iemand bijv. aangeeft in jurken te lopen... (hoe moet je dan anders reageren?)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 27 apr 2004 21:13

Cybercurse schreef:Aragorn, m'n reactie loopt idd niet over van de liefdevolle aantijgingen, maar wat wil je anders bij zo'n onderwerp? Je hebt wel gelijk wat het tweede grote gebod betreft. Homofoob ben ik echter niet, ik heb gewoon een hekel aan zulk gedrag en ik zeg het. En laten we eerlijk wezen wat MM betreft: in een jurk lopen heeft toch wel iets weg van travestie... ;)

ps. het is trouwens wel moeilijk om niet op de man te spelen wanneer iemand bijv. aangeeft in jurken te lopen... (hoe moet je dan anders reageren?)

Ik kan me geen onderwerp voorstellen waarbij het geoorloofd is om de liefde maar achterwege te laten. Bij jou is het misschien niet zo, maar ik merk gewoon net iets te vaak dat de afkeuring van de bijbel tov. homoseksualiteit gebruikt wordt om homofobe onderbuikgevoelens en daaruitvolgende haatzaaiende uitspraken te rechtvaardigen.

En volgens mij heeft kurtyo nergens aangegeven in een jurk te lopen, en ook de hakschoenen en rode lippenstift hebben jullie er zelf bijgehaald.

Het ging hier over mannenrokken. Elke vrouw met een broek en zonder makeup is toch ook geen travestiet?

Cybercurse
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Cybercurse » 27 apr 2004 21:26

Ik kan me geen onderwerp voorstellen waarbij het geoorloofd is om de liefde maar achterwege te laten. Bij jou is het misschien niet zo, maar ik merk gewoon net iets te vaak dat de afkeuring van de bijbel tov. homoseksualiteit gebruikt wordt om homofobe onderbuikgevoelens en daaruitvolgende haatzaaiende uitspraken te rechtvaardigen.

En volgens mij heeft kurtyo nergens aangegeven in een jurk te lopen, en ook de hakschoenen en rode lippenstift hebben jullie er zelf bijgehaald.

Het ging hier over mannenrokken. Elke vrouw met een broek en zonder makeup is toch ook geen travestiet?

Nu krijg je een spanningsveld. Als je op jouw manier altijd de liefde het voortouw laat nemen dan kun je bijna geen fatsoenlijke discussie meer voeren. Ik bedoel: je moet toch fatsoenlijk een tegenovergestelde mening kunnen verkondigen en onderbouwen..? En dat is wat ik doe, zeker geen homofobe onderbuikgevoelens verspreiden. Ik breng het pittig, daar is een discussie ook voor.

Kurtyo heeft aangegeven lippenstift te gebruiken, dat zeker wel. Verder loopt hij voor zover ik weet niet in een jurk of rok, maar hoor je mij dat zeggen dan..? (als ik daarover begin haak ik in op de weledele topicstarter)

Ten slotte is een vrouw met een broek en zonder make up bij mijn weten idd geen travestiet ;)

Terug naar “Archief”