hoe wou je die dingen gaan testen zonder je menselijke visie mee te nemen in het oordeel?
dat kan zeker, puur geleid worden door de Heilige Geest. afgaan op je nieuwe mens (Jezus Christus in jou). Niet op je gevoel, maar puur op wat God vraagt van zijn dienaren.
kennis is nog wel te testen, maar het vol zijn van God is toch niet te testen?
Tuurlijk is dat te testen! Als je samen vol bent van de Heilige Geest ben je 1. Als je vol ben van Jezus ben je 1. Als je vol ben van God dan kan je samen hart tot hart spreken. Daaraan kan je volgens mij je broers en zussen herkennen. Vol zijn van God is absoluut te testen, laat ze eens over God liefde vertellen voor hun. Voor heel de wereld. Laat ze vertellen over alles wat God doet. En spreek daar samen over.
het kan te zien zijn, maar ik geloof zeker dat er minder bedreven dominees zijn, die ook geroepen zijn om Herder te worden.
Wat denk je is het wel of niet te zien? ik weet zeker dat iemand die vol is van God (de curatoren zouden dat moeten zijn) hun medearbijders in Christus zullen herkennen. Als ze niet vol zijn van Christus dan gaan ze op hun eigen gevoel af, en kiezen zomaar naar hun goed denken mensen uit. (denk aan david die uitgekozen werdt door God)
Iedere dominee die de liefde van God heeft gezien kan daar wel wat over vertellen ook al kunnen worden tekort schieten.
als je geroepen moet zijn om dominee te worden, ben jij toch de enige die daarvan afweet? wie kan daarover oordelen behalve God?
Als je er van uit gaat dat de curatoren geleid worden door Gods Geest dan mag je er ook vanuit gaan dat elke dominee die geroepen is door God ook doorgelaten wordt. Anders zou God tegen werken. Of de curatoren altijd geleid worden door de Geest (ik denk het niet, maar bid er nu wel voor)