trijntjejohanna schreef:Klaas schreef:De Heer is mijn herder, en ik zal zijn schaap zijn
Sorry, maar da's toch 3x niks?
nee dat vind ik ook niks.....
Nou, das dan weer duidelijk...

Moderator: Moderafo's
Het gregoriaans is voor een groot deel onberijmd en volgt derhalve de exacte Bijbeltekst die het reciteert.
Optimatus schreef:Het is wel de meest Bijbelse manier van zingen
Het zingen van Bijbelteksten (al dan niet in moderne woorden) is volgens mij een van de meest betrouwbare manieren van zingen.
Cathy schreef:trijntjejohanna schreef:Klaas schreef:De Heer is mijn herder, en ik zal zijn schaap zijn
Sorry, maar da's toch 3x niks?
nee dat vind ik ook niks.....
Nou, das dan weer duidelijk...![]()
Klaas schreef:Het oplezen van bijbelgedeelten is dan waarschijnlijk de betrouwbaarste manier van preken? En moeten we ons bij bidden dan ook maar beperken tot bijbelteksten?
Klaas
Marnix schreef:Optimatus schreef:Het is wel de meest Bijbelse manier van zingen
Niet mee eens. Weet je waarom niet? In de tijd van de bijbel zongen ze met moderne muziekinstrumenten en in de eigen taalGregoriaanse liederen zijn niet van deze tijd en die latijnse liederen zijn ook nog es wat betreft tekst niet te begrijpen.
Ik vind het prima om bijbelteksten te gaan zingen... Maar dan wel graag in een wat hedendaagse taal en met hedendaagse muziek er bij... net als in de tijd vande bijbel
wat gaat er dan wel alleen over halleluja en amen?regenboog schreef:Hoi
Ik vind de psalmen geweldig vooral omdat ze niet over alleen maar halleluja en amen gaan, want zo is het leven gewoon niet. Er komen ook hele reeële problemen in voor die voor God gelegd worden door middel van zang. Ik vind alleen dat de berijming die wij hebben niet relevant meer is. Bijna niemand snapt er meer wat van. Ik hoop dat er snel een mooie nieuwe vertaling komt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten