Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 23 apr 2004 00:39

Het Weermannetje schreef:Ik bedoel mensen die denken dat ze bekeerd zijn en het niet zijn. Die mensen bedoel ik.

O, bedoelde je die de hele tijd...? :? Kd8 mensen die het vanzichzelf wel wisten dat ze niet bekeerd waren. Zouden er mensen zijn die het vanzichzelf denken en het niet zijn en toch gaan evangeliseren..??

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 23 apr 2004 06:24

ik las net deze uitspraak: God heeft zijn plan in je hart gelegd.
Ik denk dat het waar is, ik mag gewoon mijn hart volgen.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 07:49

Aragorn schreef:
Het Weermannetje schreef:Ik bedoel mensen die denken dat ze bekeerd zijn en het niet zijn. Die mensen bedoel ik.

O, bedoelde je die de hele tijd...? :? Kd8 mensen die het vanzichzelf wel wisten dat ze niet bekeerd waren. Zouden er mensen zijn die het vanzichzelf denken en het niet zijn en toch gaan evangeliseren..??

Ik denk het wel. En de armoede is dan, dat deze mensen medereizigers naar de eeuwigheid niet het ware voor kunnen stellen.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 08:33

Het Weermannetje schreef:
Aragorn schreef:

Ik denk het wel. En de armoede is dan, dat deze mensen medereizigers naar de eeuwigheid niet het ware voor kunnen stellen.

Je praat zo zwaar eenzijdig. Je gaat heel de tijd niet op mijn opmerkingen in en valt dan in herhaling teriwjl je ondertussen je eerst gemaakte opmerking bijschaaft: dat bedoel ik.

Het ware voorstellen: is dat niet de bijbel? Dat kan iedereen hoor, en deden maar meer mensen het die de bijbel zien al De Waarheid, bekeerd of onbekeerd. ER zijn zoveel mensen zonder bijbel........DAt is dan toch de eerste levensbehoeft.
Kijk, zendelingen en Evangelisten, die zo'n persoonlijke contact met mensen hebben, mensen begeleiden. Dat kan niet onbekeerd. Maar ik kan me niet voorstellen dat die er zijn. Maar dan nog, al zou een onbekeerde zendeling een hete hutu-stam met de bijbel in aanraking brengt, dan doet God toch de rest?? De bijbel is de waarheid! Niet zozeer het geloofsleven van een bepaalde persoon.

Maar laten we er over ophouden.

ik las net deze uitspraak: God heeft zijn plan in je hart gelegd.
Ik denk dat het waar is, ik mag gewoon mijn hart volgen.

Wat dacht je van deze tekst die ik pas las: Jozua 1: 8-9 (ST)
DAt de wet niet wijkt van uw mond maar overleg het, dag en nacht. Opdat gij waarneemt te doen naar alles wat daarin geschreven is. DAn zal uw weg voorspoedig zijn en u zal verstandig handelen. Heb ik niet bevolen? Wees sterk, heb goede moed en vreschrik niet. Want de Heere uw God is met u, waar gij ook heen gaat.

Wanneer je Zijn wil doet, Zijn wet navolgt,, mag je er op vertrouwen dat God met je meegaat. Zoals Abraham.
Ik denk ook niet dat je bewust heel hard moet zoeken naar een ''plan'. Het is zo terleurstellend als je dan geen ''plan'' kan ontdekken, en het gevaar is dat het uiteindelijk je eigen plannetjes zijn. Als je dicht bij God leeft, zal ZIjn plan met jou zich vanzelf ontvouwen. Denk ik.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 08:42

Het ware voorstellen: is dat niet de bijbel? Dat kan iedereen hoor, en deden maar meer mensen het die de bijbel zien al De Waarheid, bekeerd of onbekeerd.

Nog even dit: Ik denk, dat als je onbekeerd bent, dat je dan de Bijbel niet goed kunt voorstellen. Dank je.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 23 apr 2004 09:06

Het ware voorstellen: is dat niet de bijbel? Dat kan iedereen hoor, en deden maar meer mensen het die de bijbel zien al De Waarheid, bekeerd of onbekeerd.

Nog even dit: Ik denk, dat als je onbekeerd bent, dat je dan de Bijbel niet goed kunt voorstellen. Dank je.

De bijbel is de bijbel, God stelt de bijbel voor, niet de mens. De mens die de bijbel leest, is verantwoordelijk, niet de mens die de bijbel heeft gegeven. Gelukkig niet. Alsublieft.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:20

Volgens mij heb je zojuist al je eigen postings in andere topics onderuit gehaald :wink:
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:33

Leg uit?

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:34

Het Weermannetje schreef:Leg uit?
in de andere topics doe je allerlei mooie uitspraken over dogmatische onderwerpen, zeg je niet bekeerd te zijn, en hier zeg je als je niet bekeerd bent de Bijbel niet goed kan begrijpen :wink:
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:35

Ik bedoel dat je het geestelijk niet goed kunt verstaan.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:37

Het Weermannetje schreef:Ik bedoel dat je het geestelijk niet goed kunt verstaan.
ja ik ook
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:39

Daarom kun je het er dogmatisch nog wel mee eens zijn!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:40

Het Weermannetje schreef:Daarom kun je het er dogmatisch nog wel mee eens zijn!
ja maar je hebt geen enkele reden om het nog met het ene, nog met een andere leer eens te zijn als je het niet begrijpt. Waarop baseer je dan dat je denkt dat die en die gelijk heeft?
Afbeelding

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 23 apr 2004 09:46

Op mijn verstand en mijn eigen geloof!

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 23 apr 2004 09:48

Het Weermannetje schreef:Op mijn verstand en mijn eigen geloof!
ok.

tip: probeer de Bijbel zo onbevangen mogelijk te lezen.
Afbeelding

Terug naar “Archief”