Night schreef:Napoleon schreef:misschien is er vaak een hoop gelogen, maar al is de helft waar, dan is het nog droevig. ik voel me als christen meer thuis in een 'seculier' café (niet allemaal) dan in een refocafé.
Ja, ook ik kan me dat best wel voorstellen.
De argumenten die gebruikt worden zijn wat mij betreft dan ook begrijpelijk.
Toch bekruipt me het gevoel dat (misschien onterecht) het negatieve van refocafe's wordt misbruikt om het gaan naar gewone cafe's te rechtvaardigen.
Mijn vraag blijft dan ook of je wel thuis hoort in welk cafe dan ook. Een keer gezellig wat drinken zal je mij niet over horen. Maar als het regelmaat gaat worden en een gewoontegedrag, dan heb ik daar echt heel veel moeite mee.
Maar daar gaat de discussie hier niet over. Dat zouden we dan elders moeten doen.
Je gevoel is denk ik niet helemaal onterecht. Overigens ben je wel eerlijker als je naar een gewoon cafe ga en dat aangeeft al dan niet met de smoes van refocafe deugen niet. Cafe is cafe.
Ik heb persoonlijk niets tegen een keertje wat gaan drinken of uurtjes poolen of weet ik wat. Doe ik dus ook gewoon. Als ik dan moet kiezen tussen refocafe of gewoon cafe. Kies ik vor gewoon, al zou het alleen maar zijn omdat in niet over 1 kam gescheerd wil worden metbepaalde misdragers.