meschianza schreef:Het Weermannetje schreef:Ik denk, dat al is het verschrikkelijk jammer, dat er ook mensen zijn die onbekeerd toch evangeliseren. En die mensen bedoelde ik.
Die opmerking begrijp ik niet. Iedereen die de bijbel als Waarheid ziet, de opdracht in de bijbel leest: verkondig het evangelie aan alle volkeren , zich realiseert dat er nog zoveel mensen zonder God leven en de bijbel van levensbelang is, ook voor die mensen, maar zelf nog niet de zekerheid hebben dat Jezus ook voor hun zonden gestorven is, waarom! zouden deze mensen niet mogen evangeliseren als ze die drang voelen?
''verschrikkelijk jammer dat die mensen evangeliseren'' hoe durf je dat te zeggen? Enig idee, weermannetje, hoeveel mensen in Nederland zonder God leven? Weet je hoeveel mensen er iedere minuut zonder Jezus sterven, op de wereld? Denk je dat het voor die mensen die honger hebben naar Gods Woord het wat uitmaakt of jij bekeerd bent? Ik vind dat dus echt weer iets om je achter te verschuilen: ik ben niet bekeerd, dus ik blijf relaxed in mn stoel zitten. Jij! kent de bijbel, jij mocht er in opgroeien...en ook al ben je nog niet bekeerd...praat erover en getuig!
Juist door met evangelisatie bezig te zijn, de nood bij anderen te zien, zal dat jouw honger naar God alleen maar opwekken.
Ik weet heel zeker dat die mensen die zelf nog niet bekeerd zijn, maar wel heel bewogen zijn met hun onbekeerde medemensen en evangeliseren, in werk of schoolrelatie of via kerk of organisatie,dat er op deze mensen een zegen zal rusten. In tegenstelling tot mensen die passief wegkruipen omdat ''ze nog niet bekeerd zijn'' en daar nog denken goed aan te doen ook.
''WAnt wie Mij zal getuigen voor de mensen, zal Ik getuigen voor de Vader'' Ergens in Openbaringen, geloof ik.
Evangeliseren doe je ook door met niet-gelovige klasgenoten over Jezus te praten. En voor intensievere evangelisatie zal je toch een drang van God krijgen (roeping), anders moet je er ook niet op eigen houtje aan beginnen. Wanneer evangelisatie echt je beroep wordt, of zendeling, ja, dan moet je wel bekeerd zijn. Daar is een waar geloof voor nodig omdat dat in feite je leven verliezen is.