Wat wil God met jou leven?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 21 apr 2004 16:38

Aragorn schreef:
Je hebt gelijk. Maar deze situatie bedoelde ik (en weermannetje denk ik ook) niet.

Voorbeeld: je kent de bijbel, weet wat erin staat. Maar dat weten niet-christenen soms ook. Je kunt mi. pas echt evangeliseren als je er volledig van overtuigd bent dat de bijbel waar is, en dat het de weg tot geluk is. En ik denk dat het ook erg handig is als je zelf al een stukje van die weg (al zijn het maar een paar wankele schreden) bewandelt hebt.

Daar kan ik helemaal mee instemmen. Ik vraag me dan ook af of het anders voorkomt. Als je twijfels of de bijbel waar is, voel je ook geen drang om andere mensen op de bijbel te wijzen, denk ik dan.

Ja, Hijwel, We gaan weer on-topic...
:D

WAt is Gods plan met jou leven?
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 apr 2004 17:04

meschianza schreef:Ja, Hijwel, We gaan weer on-topic...

oka! ik vraag me wel eens af: kunnen wij invloed uitoefen op Gods plan met ons?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Erna82

Berichtdoor Erna82 » 21 apr 2004 17:42

Toevallig (o nee, ik geloof niet in toeval) vroeg ik me dit laatst ook weer es af: Wat wil God met mijn leven?

Ik ben ervan overtuigd dat God een plan met mij heeft en ik ook dat ik delen van dat plan kan zien. Mijn einddoel, dat blijft misschien onduidelijk, maar God wijst wel degelijk de richting waarin ik moet gaan.

Toen ik het me afvroeg wat God met me wilde, werd ik gevraagd als leiding voor tieners. Dat heb ik toen gedaan. En daarna ben ik meer dingen binnen de kerk gaan doen, ben ik oa gevraagd om Youth Alpha leiding te gaan geven.

En eergisteren hoorde ik dat er op de faculteit waar mijn studie nu deels onder valt (Lucht- en Ruimtevaarttechniek, voor de Delftenaren) een gebedsgroep is. Hij ligt nu even stil, maar een van de organisatoren was blij iets van een student te horen. Ik denk dat God wil dat ik meedenk over deze groep.
En ik kreeg vandaag een mailtje over nadenken over de volgende jeugdkerkviering hier in Delft. Is vast aan veel mensen gestuurd, maar aangezien ik hier al over aan het nadenken was (had al eerder een oproep gelezen), denk ik, dat God mij daar naar toe wil sturen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 21 apr 2004 17:49

hijwel schreef:
meschianza schreef:Ja, Hijwel, We gaan weer on-topic...

oka! ik vraag me wel eens af: kunnen wij invloed uitoefen op Gods plan met ons?
Stel God heeft plan A met ons. Door ons toedoen verandert dat in B. Kunnen wij dan ooit te weten komen wat plan A was? Nee. We kunnen er in die zin dus niet achter komen of Gods plan ooit gewijzigd is of niet.
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 17:56

Maar aangezien God alles van tevoren weet en dus ook dat wij bepaalde dingen gaan doen, zal er maar 1 plan zijn, want daar anticipeert Hij dan van tevoren al op. Lijkt me..

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 21 apr 2004 18:18

Erna82 schreef:Toevallig (o nee, ik geloof niet in toeval) vroeg ik me dit laatst ook weer es af: Wat wil God met mijn leven?

Ik ben ervan overtuigd dat God een plan met mij heeft en ik ook dat ik delen van dat plan kan zien. Mijn einddoel, dat blijft misschien onduidelijk, maar God wijst wel degelijk de richting waarin ik moet gaan.

Toen ik het me afvroeg wat God met me wilde, werd ik gevraagd als leiding voor tieners. Dat heb ik toen gedaan. En daarna ben ik meer dingen binnen de kerk gaan doen, ben ik oa gevraagd om Youth Alpha leiding te gaan geven.

En eergisteren hoorde ik dat er op de faculteit waar mijn studie nu deels onder valt (Lucht- en Ruimtevaarttechniek, voor de Delftenaren) een gebedsgroep is. Hij ligt nu even stil, maar een van de organisatoren was blij iets van een student te horen. Ik denk dat God wil dat ik meedenk over deze groep.
En ik kreeg vandaag een mailtje over nadenken over de volgende jeugdkerkviering hier in Delft. Is vast aan veel mensen gestuurd, maar aangezien ik hier al over aan het nadenken was (had al eerder een oproep gelezen), denk ik, dat God mij daar naar toe wil sturen.

Heel gaaf dat je zo actief bent! Het enige wat ik moeilijk vind aan dat soort 'leiding ervaren', is dat ik me afvraag wanneer iets nou door God gestuurd is, en wanneer je gewoon zelf hebt bedacht dat je al die dingen moet doen. Met dat laatste is op zich niets mis, maar het kan toch niet Gods bedoeling zijn dat je overwerkt raakt, omdat je je uiteindelijk met veel-te-veel dingen bezighoudt.

En effe off-topic: Ik ken ook een christen bij L&R, misschien kan ik hem mobiliseren om met je mee te bidden?
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 21 apr 2004 18:23

bloempie19 schreef:Ik weet niet wat God met mijn leven wil. Ik denk dat ik op het moment ook niet dicht genoeg bij God leef om er antwoord op te krijgen.
Toch zit ik er wel mee, want ik ben nu aan het einde van mijn opleiding en ben aan het solliciteren maar wordt niet aangenomen. Misschien wil God dat ik door ga leren? Misschien wil God dat ik me inzet voor evangelisatie? :roll: Ik weet het niet... :(

Hoi Bloempie19,

Ik kan je eigenlijk ook niet helpen, maar probeer veel te bidden en elke dag op een stukje uit de bijbel te studeren (het johannes-evangelie is wel interessant, maar filippenzen ook wel... lekker veel basis-dingen voor je geloof kun je eruit leren). Ga vervolgens lekker doen wat je leuk vindt en waar je interesses liggen, in de kerk of bij de een of andere vereniging. Dan komt er vanzelf wel iets op je pad waar je je toe voelt aangetrokken.

Ik hoop dat je dit nog leest, je berichtje is al van lang terug. Na ja, we zien wel. Succes in elk geval!

TheEdge
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 21 apr 2004 19:10

@mic schreef:
hijwel schreef:oka! ik vraag me wel eens af: kunnen wij invloed uitoefen op Gods plan met ons?
Stel God heeft plan A met ons. Door ons toedoen verandert dat in B. Kunnen wij dan ooit te weten komen wat plan A was? Nee. We kunnen er in die zin dus niet achter komen of Gods plan ooit gewijzigd is of niet.

ja das ook wel weer zo.

God plan loopt iig nooit in de soep door ons verkeert handelen?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 19:31

Nee, dat denk ik niet. Maar als ons handelen 'beter' geweest zou zijn, zou God wel een beter plan voor ons gemaakt kunnen hebben.

Acire
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Acire » 21 apr 2004 20:34

Mensen...als het over dit onderwerp gaat heb ik echt een aanrader: Ga het boek Doelgericht Leven van Rick Warren lezen. Driehonderd zoveel bladzijden, 10 euro!!! Op grond van de Bijbel worden de 5 doelen die God heeft met mensen uitgelegd!!!
Echt een supergaaf boek!!!!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 08:28

meschianza schreef:
Het Weermannetje schreef:Ik denk, dat al is het verschrikkelijk jammer, dat er ook mensen zijn die onbekeerd toch evangeliseren. En die mensen bedoelde ik.

Die opmerking begrijp ik niet. Iedereen die de bijbel als Waarheid ziet, de opdracht in de bijbel leest: verkondig het evangelie aan alle volkeren , zich realiseert dat er nog zoveel mensen zonder God leven en de bijbel van levensbelang is, ook voor die mensen, maar zelf nog niet de zekerheid hebben dat Jezus ook voor hun zonden gestorven is, waarom! zouden deze mensen niet mogen evangeliseren als ze die drang voelen?

''verschrikkelijk jammer dat die mensen evangeliseren'' hoe durf je dat te zeggen? Enig idee, weermannetje, hoeveel mensen in Nederland zonder God leven? Weet je hoeveel mensen er iedere minuut zonder Jezus sterven, op de wereld? Denk je dat het voor die mensen die honger hebben naar Gods Woord het wat uitmaakt of jij bekeerd bent? Ik vind dat dus echt weer iets om je achter te verschuilen: ik ben niet bekeerd, dus ik blijf relaxed in mn stoel zitten. Jij! kent de bijbel, jij mocht er in opgroeien...en ook al ben je nog niet bekeerd...praat erover en getuig!

Juist door met evangelisatie bezig te zijn, de nood bij anderen te zien, zal dat jouw honger naar God alleen maar opwekken.
Ik weet heel zeker dat die mensen die zelf nog niet bekeerd zijn, maar wel heel bewogen zijn met hun onbekeerde medemensen en evangeliseren, in werk of schoolrelatie of via kerk of organisatie,dat er op deze mensen een zegen zal rusten. In tegenstelling tot mensen die passief wegkruipen omdat ''ze nog niet bekeerd zijn'' en daar nog denken goed aan te doen ook.

''WAnt wie Mij zal getuigen voor de mensen, zal Ik getuigen voor de Vader'' Ergens in Openbaringen, geloof ik.
Evangeliseren doe je ook door met niet-gelovige klasgenoten over Jezus te praten. En voor intensievere evangelisatie zal je toch een drang van God krijgen (roeping), anders moet je er ook niet op eigen houtje aan beginnen. Wanneer evangelisatie echt je beroep wordt, of zendeling, ja, dan moet je wel bekeerd zijn. Daar is een waar geloof voor nodig omdat dat in feite je leven verliezen is.

Ik bedoel mensen die denken dat ze bekeerd zijn en het niet zijn. Die mensen bedoel ik.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 apr 2004 09:12

Het Weermannetje schreef:[.

Ik bedoel mensen die denken dat ze bekeerd zijn en het niet zijn. Die mensen bedoel ik.

Het is steeds weer anders :roll: Ik volg je punt niet meer hoor. Dan zijn die mensen zelf gewoon in gevaar, tenminste, als ze zich daar bij hebben neergelegd en zichzelf niet meer onderzoeken. Dat heeft toch niks met wel of niet evangeliseren te maken?
ALs er door iemand die denkt dat hij bekeerd ismaar dat niet is iemand anders met de bijbel in aanraking komt, dan heeft God blijkbaar ook zo iemand gebruikt.

Maar weer on-topic, anders wordt Hijwel boos. :)
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 09:29

Nog even 1 berichtje off-topic: Er zijn gewoon mensen die dus onbekeerd gaan zending bedrijven. Dat is het verschrikkelijke.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 22 apr 2004 10:43

Het Weermannetje schreef:Nog even 1 berichtje off-topic: Er zijn gewoon mensen die dus onbekeerd gaan zending bedrijven. Dat is het verschrikkelijke.

Je bent vanaalles aan het suggereren....hoe weet je trouwens dat er onbekeerde mensen zijn die zending bedrijven? Een ruwe schatting?
Dat is iets tussen die persoon en God , toch? Daar hoeven wij ons echt niet mee bezig te houden, of zendelingen wel of niet bekeerd zijn. Nogmaaals: God bepaald zelf wel wat verschrikkelijk is, misschien wil Hij wel een onbekeerde zendeling gebruiken om de bijbel te verspreiden.

Waar jij je mee bezig moet houden is, of mensen aan jou kunnen merken dat jij de bijbel kent. En wanneer dat niet zo is, is dat even verschrikkelijk.

Wat indirect er weer mee te maken heeft of je jouw leven richt op God, op Zijn plan.
Laatst gewijzigd door meschianza op 22 apr 2004 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 22 apr 2004 10:44

Maar ik denk dus, dat je, als je nog onbekeerd bent, nog niet oprecht tot God leert zoeken en dus Zijn leer goed verbreidt.

Terug naar “Archief”