Sex voor het huwelijk?? Mag dat??

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 apr 2004 22:12

Aragorn schreef: je zegt niet: laten we nu ff diepzinnige gesprekken gaan hebben.

inderdaad!
laten we daarom de nacht gebruiken voor goede gesprekken ipv seks :)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 20 apr 2004 22:22

:lol:

maar als je toch de hele nacht hebt.. kan het natuurlijk ook gewoon allebei!

Ikke21
Majoor
Majoor

Berichtdoor Ikke21 » 21 apr 2004 07:15

Gandalf schreef:
Ikke21 schreef:Ik bedoel als je heel de dag bij elkaar bent, dus 24 uur, heb je geen 24 uur sex.....euh dus er blijft zat tijd over om met elkaar te praten.

Denk niet dat ik in m'n verkering 24 uur bij m'n vriendin zou zijn. Was de vorige keer in ieder geval niet zo :lol:. Als je de momenten die je wel bij elkaar bent gebruikt voor lichamelijk contact, dan komt er van dat praten inderdaad niet zoveel (is mijn ervaring).

Ikke21 schreef:...maar je kan ook met sex heel veel praten!!

Hoe bedoel je dat? Ik neem niet aan dat je tijdens het knuffelen diepzinnige gesprekken hebt over het geloof, of over weet ik wat :wink:.

Nee idd :lol: TheEdge zei dat je als je sex met elkaar heb voor het huwelijk er dan geen tijd is om met elkaar te praten. Met mijn vorige post wilde ik duidelijk maken dat als je een hele dag bij elkaar bent en je hebt dus wel sex met elkaar voor het huwelijk, je daar ook niet heel de dag meebezig bent, dus ik bedoel te zeggen er blijft buiten de sex genoeg tijd over wel serieus en over van alles en nog wat met elkaar te praten!!

Hydro
Sergeant
Sergeant
Contacteer:

Berichtdoor Hydro » 21 apr 2004 10:43

Ikke21 schreef:
Gandalf schreef:
Ikke21 schreef:Ik bedoel als je heel de dag bij elkaar bent, dus 24 uur, heb je geen 24 uur sex.....euh dus er blijft zat tijd over om met elkaar te praten.

Denk niet dat ik in m'n verkering 24 uur bij m'n vriendin zou zijn. Was de vorige keer in ieder geval niet zo :lol:. Als je de momenten die je wel bij elkaar bent gebruikt voor lichamelijk contact, dan komt er van dat praten inderdaad niet zoveel (is mijn ervaring).

Ikke21 schreef:...maar je kan ook met sex heel veel praten!!

Hoe bedoel je dat? Ik neem niet aan dat je tijdens het knuffelen diepzinnige gesprekken hebt over het geloof, of over weet ik wat :wink:.

Nee idd :lol: TheEdge zei dat je als je sex met elkaar heb voor het huwelijk er dan geen tijd is om met elkaar te praten. Met mijn vorige post wilde ik duidelijk maken dat als je een hele dag bij elkaar bent en je hebt dus wel sex met elkaar voor het huwelijk, je daar ook niet heel de dag meebezig bent, dus ik bedoel te zeggen er blijft buiten de sex genoeg tijd over wel serieus en over van alles en nog wat met elkaar te praten!!

Ok, duidelijk. Was toen denk ik nog niet helemaal wakker dat het goed tot me door kon dringen wat er bedoeld werd :wink:.
Afbeelding
Werken is een hinderlijke onderbreking van de vakantie.

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 21 apr 2004 15:44

Ja, gesprekken zijn belangrijk. Maar als je geestelijk naar elkaar groeit en het blijft lichamelijk achter, dat is ook niet goed. Ben het met aragorn eens: vind de juiste balans.

TheEdge
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor TheEdge » 21 apr 2004 16:14

kurtyo schreef:Ja, gesprekken zijn belangrijk. Maar als je geestelijk naar elkaar groeit en het blijft lichamelijk achter, dat is ook niet goed. Ben het met aragorn eens: vind de juiste balans.

Heb je zeker gelijk in!
Ik denk alleen dat er veel meer stellen zijn bij wie het geestelijke achterblijft dan bij wie het lichamelijk achterblijft. Vandaar dat ik zo ongenuanceerd loop te roepen dat je met z'n allen meer geestelijk en minder lichamelijk moet gaan zijn in je relatie. Dan mogen jullie vervolgens voor de nuances zorgen... :-)
TheEdge leest voor 't eerst de bijbel van kaft tot kaft.

Tussenstand: Ester 1 (19/08/05)

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 16:17

TheEdge schreef:
kurtyo schreef:Ja, gesprekken zijn belangrijk. Maar als je geestelijk naar elkaar groeit en het blijft lichamelijk achter, dat is ook niet goed. Ben het met aragorn eens: vind de juiste balans.

Heb je zeker gelijk in!
Ik denk alleen dat er veel meer stellen zijn bij wie het geestelijke achterblijft dan bij wie het lichamelijk achterblijft. Vandaar dat ik zo ongenuanceerd loop te roepen dat je met z'n allen meer geestelijk en minder lichamelijk moet gaan zijn in je relatie. Dan mogen jullie vervolgens voor de nuances zorgen... :-)

Haha. Ja, en omdat er in de refohoek al veel mensen zijn die dit roepen, kom ik weer op voor de waarde van het lichamelijke... :mrgreen:

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 21 apr 2004 22:23

Waarom is het zo erg als het lichamelijke pas komt als je geestelijk al verder naar elkaar gegroeid bent?
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 22:27

Hm, kweenie of het echt erg is, maar het lijkt me wel erg onwerkelijk. Het lichamelijke is toch om de liefde te bevestigen, anders ben je meer gewoon vriend en vriendin. Je kunt wel zeggen: ik hou van je, maar lichamelijk kun je dat veel sterker uitdrukken.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 21 apr 2004 22:35

Aragorn schreef:Hm, kweenie of het echt erg is, maar het lijkt me wel erg onwerkelijk. Het lichamelijke is toch om de liefde te bevestigen, anders ben je meer gewoon vriend en vriendin. Je kunt wel zeggen: ik hou van je, maar lichamelijk kun je dat veel sterker uitdrukken.

Ik denk inderdaad dat het lichamelijke er is om de liefde te bevestigen, maar het geestelijk naar elkaar toegroeien is de basis! Het lijkt me ook niet zo prettig om voor dat je trouwt 4 jaar verkering te hebben gehad :mrgreen:
Stel je voor dat je sex hebt gehad en je verkering gaat uit. Dat lijkt me niet zo'n prettige gedachten en die risico's heb je niet als je al getrouwd bent.
Je leeft niet echt, totdat je iets gevonden hebt waar je voor zou willen sterven.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 21 apr 2004 22:39

Waarom zou dat niet prettig zijn? Ik heb 2,5 jaar verkering gehad, maar heb er geen problemen mee ervaren, ook niet met de gedachte dat het zeker nog ruim 2 jaar zou duren voor we evt. zouden willen trouwen.

Tja, ik weet niet of dat een onprettige gedachte is, en de risico's zijn er idd. Maar daar ging het ff niet over.. :)

Maar idd moet je geestelijk goed matchen, je houdt toch vooral om het karakter van iemand en niet perse omdat die er nu zo lekker uitziet. (Al moet dat aspect nu ook weer niet ondergewaardeerd worden..) En het karakter zie je door te praten, maar das ook geen probleem als je het een beetje met elkaar kunt vinden denk ik. Dan gaat dat vanzelf. Als je maar niet geforceerd diepzinnige gesprekken moet hebben ofzow.. maja, forceren is nooit goed.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 apr 2004 22:45

Tabitha schreef:Het lijkt me ook niet zo prettig om voor dat je trouwt 4 jaar verkering te hebben gehad :mrgreen:

Soms heb je geen keuze. Maar waarom lijkt het je niet zo prettig? Je hebt wel meer tijd om elkaar nog beter te leren kennen en omdat je nog geen seks hebt, kan er een groter percentage van de beschikbare tijd naar goede gesprekken enzo gaan (hihi). Verder maak je bewust elk weekend tijd voor elkaar vrij en zit je best wel op elkaars lip in dat weekend -> je leert goed met elkaars nukken omgaan. Zo vind ik dus dat er ook voordelen aan zitten.

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 21 apr 2004 22:46

Aragorn schreef:Waarom zou dat niet prettig zijn? Ik heb 2,5 jaar verkering gehad, maar heb er geen problemen mee ervaren, ook niet met de gedachte dat het zeker nog ruim 2 jaar zou duren voor we evt. zouden willen trouwen.

Tja, ik weet niet of dat een onprettige gedachte is, en de risico's zijn er idd. Maar daar ging het ff niet over.. :)

Maar idd moet je geestelijk goed matchen, je houdt toch vooral om het karakter van iemand en niet perse omdat die er nu zo lekker uitziet. (Al moet dat aspect nu ook weer niet ondergewaardeerd worden..) En het karakter zie je door te praten, maar das ook geen probleem als je het een beetje met elkaar kunt vinden denk ik. Dan gaat dat vanzelf. Als je maar niet geforceerd diepzinnige gesprekken moet hebben ofzow.. maja, forceren is nooit goed.

Ik bedoelde dat het me niet zo'n prettige gedachte leek dat je 4 jaar met elkaar verkering hebt en geen sex hebt. Dat lijkt me nou niet direct makkelijk.
Met lang verkering hebben op zich is niks mis mee, misschien juist wel te preferen boven getrouwd zijn, omdat je dan meer vrijheid hebt.
Ik denk ook dat het karakter van iemand het belangrijkst is. Uitstraling ook!
Waarom ben jij niet tegen sex voor huwelijk??

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 21 apr 2004 22:57

Tabitha schreef:Waarom ben jij niet tegen sex voor huwelijk??

Zegt hij dat hij er voor is?

Tabitha
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tabitha » 21 apr 2004 23:00

Niet letterlijk, maar tussen de zinnen door meen ik dat toch op te kunnen maken.

Terug naar “Archief”