Aragorn schreef: je zegt niet: laten we nu ff diepzinnige gesprekken gaan hebben.
inderdaad!
laten we daarom de nacht gebruiken voor goede gesprekken ipv seks

Moderator: Moderafo's
Gandalf schreef:Ikke21 schreef:Ik bedoel als je heel de dag bij elkaar bent, dus 24 uur, heb je geen 24 uur sex.....euh dus er blijft zat tijd over om met elkaar te praten.
Denk niet dat ik in m'n verkering 24 uur bij m'n vriendin zou zijn. Was de vorige keer in ieder geval niet zo. Als je de momenten die je wel bij elkaar bent gebruikt voor lichamelijk contact, dan komt er van dat praten inderdaad niet zoveel (is mijn ervaring).
Ikke21 schreef:...maar je kan ook met sex heel veel praten!!
Hoe bedoel je dat? Ik neem niet aan dat je tijdens het knuffelen diepzinnige gesprekken hebt over het geloof, of over weet ik wat.
Ikke21 schreef:Gandalf schreef:Ikke21 schreef:Ik bedoel als je heel de dag bij elkaar bent, dus 24 uur, heb je geen 24 uur sex.....euh dus er blijft zat tijd over om met elkaar te praten.
Denk niet dat ik in m'n verkering 24 uur bij m'n vriendin zou zijn. Was de vorige keer in ieder geval niet zo. Als je de momenten die je wel bij elkaar bent gebruikt voor lichamelijk contact, dan komt er van dat praten inderdaad niet zoveel (is mijn ervaring).
Ikke21 schreef:...maar je kan ook met sex heel veel praten!!
Hoe bedoel je dat? Ik neem niet aan dat je tijdens het knuffelen diepzinnige gesprekken hebt over het geloof, of over weet ik wat.
Nee iddTheEdge zei dat je als je sex met elkaar heb voor het huwelijk er dan geen tijd is om met elkaar te praten. Met mijn vorige post wilde ik duidelijk maken dat als je een hele dag bij elkaar bent en je hebt dus wel sex met elkaar voor het huwelijk, je daar ook niet heel de dag meebezig bent, dus ik bedoel te zeggen er blijft buiten de sex genoeg tijd over wel serieus en over van alles en nog wat met elkaar te praten!!
kurtyo schreef:Ja, gesprekken zijn belangrijk. Maar als je geestelijk naar elkaar groeit en het blijft lichamelijk achter, dat is ook niet goed. Ben het met aragorn eens: vind de juiste balans.
TheEdge schreef:kurtyo schreef:Ja, gesprekken zijn belangrijk. Maar als je geestelijk naar elkaar groeit en het blijft lichamelijk achter, dat is ook niet goed. Ben het met aragorn eens: vind de juiste balans.
Heb je zeker gelijk in!
Ik denk alleen dat er veel meer stellen zijn bij wie het geestelijke achterblijft dan bij wie het lichamelijk achterblijft. Vandaar dat ik zo ongenuanceerd loop te roepen dat je met z'n allen meer geestelijk en minder lichamelijk moet gaan zijn in je relatie. Dan mogen jullie vervolgens voor de nuances zorgen...
kurtyo schreef:Ja, gesprekken zijn belangrijk. Maar als je geestelijk naar elkaar groeit en het blijft lichamelijk achter, dat is ook niet goed. Ben het met aragorn eens: vind de juiste balans.
Aragorn schreef:Hm, kweenie of het echt erg is, maar het lijkt me wel erg onwerkelijk. Het lichamelijke is toch om de liefde te bevestigen, anders ben je meer gewoon vriend en vriendin. Je kunt wel zeggen: ik hou van je, maar lichamelijk kun je dat veel sterker uitdrukken.
Tabitha schreef:Het lijkt me ook niet zo prettig om voor dat je trouwt 4 jaar verkering te hebben gehad![]()
Aragorn schreef:Waarom zou dat niet prettig zijn? Ik heb 2,5 jaar verkering gehad, maar heb er geen problemen mee ervaren, ook niet met de gedachte dat het zeker nog ruim 2 jaar zou duren voor we evt. zouden willen trouwen.
Tja, ik weet niet of dat een onprettige gedachte is, en de risico's zijn er idd. Maar daar ging het ff niet over..![]()
Maar idd moet je geestelijk goed matchen, je houdt toch vooral om het karakter van iemand en niet perse omdat die er nu zo lekker uitziet. (Al moet dat aspect nu ook weer niet ondergewaardeerd worden..) En het karakter zie je door te praten, maar das ook geen probleem als je het een beetje met elkaar kunt vinden denk ik. Dan gaat dat vanzelf. Als je maar niet geforceerd diepzinnige gesprekken moet hebben ofzow.. maja, forceren is nooit goed.
Gebruikers op dit forum: Google Adsense [Bot] en 18 gasten