M@rije schreef:haha petertje...ik denk dat je gelijk hebt...waarom bidden al die dominee´s op dezelfde verschrikkelijke toon, en waarom gebruiken ze allemaal dezelfde niet begrijpelijk taal blablablabla....
deze mensen heb je trouwens niet alleen in de ger.gem petertje.
hoeveel dominee's heb je al gehood Marije? ik ben met je eens dat sommige dominees praten op een toon die ik persoonlijk niet echt eerbiedig vind, praat zoals je praat maar niet als het een preek betreft opeens op een andere manier.
maar dat doen lang niet alle dominee's, niet in de ger gem, niet in de chr ger gem.
en het curatorium? ik denk soms ook wel eens dat ik een preek in elkaar kan zetten, maar dat wil niet zeggen dat ik zomaar op de kansel kan gaan staan
en ik kan best begrijpen dat het curatorium wil weten wat voor vlees ze in de kuip hebben, niet over 1 nacht ijs gaan lijkt me wel verstandig bij het beoordelen of iemand wel of niet 'geschikt' is.
de visie die het kerkverband op de bijbel heeft moet ook overeenkomen met de visie van de betreffende student.
Alleen daar kan liefde leven, alleen daar is het leven goed, waar pa stil en ongedwongen, de aardappels schilt en de afwas doet.