Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Kan het niet zijn dat zijn citaten werkelijk eenzijdig zijn? Is het niet een bij elkaar geraapt goedje van citaten die hij goed kan gebruiken?
Jij vindt het flauwe kritiek, maar je snapt best dat ermee bedoeld wordt dat hij gewoon de woorden van de oudvaders verdraaid. En daarom haalt hij er stukken uit die net goed bij zijn verhaal passen.
Qua inhoudelijke bezwaren heb ik op dit forum al lang laten merken welke dat zijn. Oke, weer on-topic.
Aragorn schreef:Het Weermannetje schreef:Over nagedacht heb ik heus wel. Ik geef mijn mening over het stukje dat ik heb gelezen.
Nee, je gaf andermans mening over de citaten. Welk stukje heb je dan gelezen en wat is je mening daarover? (En dan niet: ik vond het slecht of onwaar, maar ook met argumenten aub)
Het Weermannetje schreef:Aragorn schreef:Het Weermannetje schreef:Over nagedacht heb ik heus wel. Ik geef mijn mening over het stukje dat ik heb gelezen.
Nee, je gaf andermans mening over de citaten. Welk stukje heb je dan gelezen en wat is je mening daarover? (En dan niet: ik vond het slecht of onwaar, maar ook met argumenten aub)
Alleen dit: Het was mijn mening.
Het Weermannetje schreef:Kan het niet zijn dat zijn citaten werkelijk eenzijdig zijn? Is het niet een bij elkaar geraapt goedje van citaten die hij goed kan gebruiken? Jij vindt het flauwe kritiek, maar je snapt best dat ermee bedoeld wordt dat hij gewoon de woorden van de oudvaders verdraaid. En daarom haalt hij er stukken uit die net goed bij zijn verhaal passen.
Het Weermannetje schreef:Het is de vraag of je dan de oudvaders op de goede manier leest.
Solus schreef:JS schreef:Corne van 't Hof schreef:Dag beste mensen,
Wie heeft (een gedeelte van) Afwachten of Verwachten van dr. K. van der Zwaag al gelezen en wat vonden jullie ervan?
Zeer welkom dat boek
Welkom? Dat boek had nooit geschreven moeten worden!
Zaait alleen verdeeldheid.
jas schreef:Het Weermannetje schreef:Kan het niet zijn dat zijn citaten werkelijk eenzijdig zijn? Is het niet een bij elkaar geraapt goedje van citaten die hij goed kan gebruiken? Jij vindt het flauwe kritiek, maar je snapt best dat ermee bedoeld wordt dat hij gewoon de woorden van de oudvaders verdraaid. En daarom haalt hij er stukken uit die net goed bij zijn verhaal passen.
Als jij er zo van overtuigd bent dat van der Zwaag de oudvaders verdraaid weergegeven heeft, vraag ik jou: heb jij in je hele bestaan ooit wel eens één oorspronkelijke (niet gemoderniseerde en verpeste) oudvader gelezen? Ik wel namelijk, ik lees die nieuwe uitgaven niet eens maar alleen originelen. En ik kan je verzekeren dat de citaten van van der Zwaag gewoon kloppen. En niet alleen zijn citaten, maar ook alles wat hij schetst over de manier van preken in de GG en GGiN. Daar worden ronduit antichristelijke leringen geleerd. Van der Zwaag is een man naar mijn hart, die nu geschreven heeft wat ik 20 jaar geleden al dacht.
Raptor schreef:Jas, ik ben het weer eens met je eens... Ook dhr. Van der Zwaag heeft zo zijn fouten gemaakt, maar dat zal hij zeker niet ontkennen mijns inziens. De intentie van het boek is goed, het gaat er volgens mij om: wat doen we ermee? Bid en werk!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten