Pesten & Roddelen.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

jo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jo » 13 apr 2004 14:31

meschianza schreef:Ik heb me pas na jaren gerealiseerd dat ik mede-dader was van een kind dat gepest werd in mijn klas op de basisschool. NIet gepest met schoppen en schelden, maar puur haar negeren, niet op feestjes vragen. over haar roddelen ect. Schijnt nog erger te zijn.

Ik was een heel rustig meisje en had de grootste lol samen met een vriendin. WE bemoeide ons nauwelijks met de anderen. Natuurlijk wist ik van dat meisje. En wij, we deden niet mee met negeren, waren tenminste noch middelmatig aardig tegen haar...als klasgenoten niet keken.
Maar verder heb ik nooit op haar gelet.

Jaren later sprak ik haar weer en vertelde ze wat het met haar gedaan heeft, dat negeren. En ik eb er nooit wat aan gedaan, ik heb dat negeren nooit verbroken. Terwijl ik dat had kunnen doen, want ik was rustig, maar iederen mocht me wel. Ben je dan niet heel erg medeschuldig?

Ik vind het heel knap dat je dit schrijft en hier voor uit komt. Zelf ben ik in het verleden veel gepest en veel vernederd en ook genegeerd. Dat doet erg veel pijn. 'k Ben mede hierdoor anderhalf jaar opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis (angsten, geen zelfvertrouwen, negatief zelfbeeld). Maar morgen ga ik voorgoed met ontslag!!!!!!!!! Heerlijk hoor, ik voel me reuze goed! Dit schrijf ik niet om je een schuldgevoel aan te praten, maar pesten verwoest de jeugd van kinderen. Pesten gaat vaak op de hogere school verder (zelf als je gaat studeren houdt het nietop). Maar ik vind het erg knap dat je hier over zo eerlijk schrijft! :)

jo
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor jo » 13 apr 2004 14:38

Optimatus schreef:Of je dan medeschuldig bent? Wat Aragorn zegt, klopt heel aardig. Het hangt er vanaf wat je intenties waren.

Ik ben vroeger ook aardig gepest (vooral in de onderbouw van de basisschool, altijd door de hogere klassen). Het heeft heel lang geduurd voordat ik enigszins normaal met iets oudere kinderen/mensen om kon gaan.

Tegenwoordig kan ik me nog steeds bijna woest maken als ik zie dat een klein kind door een groepje hufters gepest wordt. De neiging het schoolplein op te rennen en een paar harde meppen uit te delen welt steeds weer op. Maar tegelijkertijd komt dan ook de gedachte dat dit uiteindelijk niks oplost. Het kind zal toch weer worden gepest als ik niet in de buurt ben. Moet ik de leraar dan maar inlichten in de hoop dat hij er iets aan doet?

Optimatus

Heel herkenbaar! 'k vind het vreselijk als je een kind zo angstig ziet, omdat het zo bang is voor de pesters! Het maakt zo veel kapot! :cry:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 13 apr 2004 14:55

Beste Jo,
Fijn dat je morgen met ontslag gaat, en ik vind het van jou ook heel knap dat je er over kunt praten. Dat is al een overwinning. Ik weet mensen die aan de drugs geraakt zijn, omdat ze altijd gepest waren. Ik word vaak nog steeds gepest, maar ik bid er ook voor, dat zo iemand tot bekering mag komen. Men zegt dat mensen niet weten wat ze elkaar aandoen, maar dat geloof ik niet. Mensen weten juist heel goed wat ze een ander aandoen, en kinderen vaak ook. Het is vaak puur sadisme. De ellende is dat als je zelf gepest bent, je het bij je kinderen weer terug ziet. Alleen kun je het sneller merken en stappen ondernemen, zodat het niet escaleert, zoals bij jezelf.
Ik weet nu ook soms niet goed hoe ik het moet handelen. Ik merk ook dat sommige vrouwen er een sadistisch genoegen in scheppen mij te pesten, omdat ze toch zien dat ze mij raken. (ik zit in de muziekwereld)
Ik kan er niks aan doen dat ze het aan mij zien, want ik kan geen masker opzetten. Dat wil ik ook niet, ik ben wie ik ben. Zes jaar geleden ben ik weggepest op mijn werk, en heb een hele tijd in de ziektewet gezeten.
Denk aan Jezus, Hij is ook altijd gepest bespot en bespuwd!
Ik denk altijd, die mensen die je dat aandoen, komen zichzelf echt op een of andere manier nog wel eens tegen! Echt!

jo
Verkenner
Verkenner

wat erg

Berichtdoor jo » 13 apr 2004 18:13

Wat erg dat je nu nog gepest wordt! Ik zelf werd heel makkelijk gepest omdat ik niks terug durfde te zeggen en ik zag er altijd uit als een bang vogeltje (zei m'n moeder altijd). Maar nu laat ik niet meer over me heen lopen hoor (soms gebeurt het wel eens) maar ze kunnen in ieder geval niet meer heen en weer lopen! Je moet wel proberen assertief te zijn vind ik (niet door slaan naar de andere kant natuurlijk). Maar als het moet bijt ik nu wel van me af hoor. Toch geloof ik dat er ook kinderen zijn die "mee"pesten omdat ze zelf bang zijn dat als ze niet mee doen, zelf slachtoffer worden. Ik weet zelfs van een meisje die dat gedaan heeft (haar moeder had dat verteld tegen m'n moeder). Dus oordeel niet te hard. Als je midden in die pesterijen zit, dan heb je (ik toen wel) de neiging om alles over een kam te scheren, maar dat is niet goed. Nu heb ik veel meer zelfvertrouwen, dat straal ik ook uit (al zeg ik het van me zelf), maar dan kijken mensen ook anders tegen je aan, je ziet er dan minder kwetsbaar uit. Maar het is een feit, volwassen mensen, maar ook kinderen zijn kei hard tegen hun leeftijdgenoten. Ouders moeten dat bespreekbaar maken met hun kinderen, vragen of er ook kinderen in hun klas gepest worden. Hun er op wijzen dat dat niet kan, uit proberen te leggen dat iemand daar heel beschadigd door kan worden. De Heere heeft veel geleden, daar wil ik me zelf absoluut niet mee vergelijken. Zelf heb ik veel (heel erg veel) mee moeten maken, maar dat is niets in vergelijking van wat de Heere Jezus mee moest maken. Dan is dat van mij maar een spikkeltje. Maar God schenkt gelukkig ook kracht en genezing, met me zelf gaat het nu zo goed! Ik heb niets te klagen wat dat betreft. Alleen maar veel dankbaarheid. Maar als alles goed gaat vergeet je het weer zo vlug, want dat vind je dan zo snel weer "normaal".
Hou je taai en als het nodig is, kom dan voor je zelf op! :)

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 14 apr 2004 09:06

Ik kan ook wel goed voor mezelf opkomen en assertief zijn, maar als ik met mijn man ben, mag dat niet van hem. Er is een vrouw die mij altijd loopt te treiteren, maar mijn man heeft met haar te maken, en zegt dat ik niks terug mag doen. Dus daarom gaat ze maar door. Ik ga liever niet met hem mee daarheen, hij gaat maar lekker zelf.

jo
Verkenner
Verkenner

bang?

Berichtdoor jo » 14 apr 2004 21:36

Is je man dan ook bang van haar? :|

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 07:15

Waarschijnlijk niet dus, omdat die er wel naar toe durft te gaan.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 apr 2004 08:35

zo gemeen als het is...... :x

bah, ik merk het in mijn klas ook zo vaak.

op zo'n misselijke manier er geroddeld wordt. meestal zeg ik daar wat van. (misshcien komt het wel doordat ik 3 jaar ouder ben dan de anderen) En soms helpt het ook wel.

Spyg
Verkenner
Verkenner
Contacteer:

Berichtdoor Spyg » 17 apr 2004 11:48

hallo allemaal

het gepset worden ken ik als geen andere want ik ben van mijn 6 tot mijn 18 altijd gepest. VAndaar dat ik school haat. En wat het mijn persoon heeft gedaan is makkelijk te zeggen ben nu half gek en heb gewoon een zwaar verstoord zelfbeeld. Het probleem is dat mensen die gaan pesten nooit weten wat ze de andere aan doen want je kan daar door hele maal kapot gaan zowel fysiek als mentaal
ALs het leven zo voorspelbaar is waarom geloof jij dan niet of is dat te makkelijk

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Re: bang?

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 apr 2004 16:14

jo schreef:Is je man dan ook bang van haar? :|

Nee, mijn man vindt haar een leuke vrouw en zegt dat zij het niet zo bedoelt. Ze is heel sexy en snollerig, en ze hangt altijd bij mannen (dus ook bij mijn man) om hun nek, en streelt die mannen altijd aan de binnenkant van hun been, als ze naast je man zit. Ze probeert ook altijd te stoken tussen huwelijken. Dat lukt wel vaak, mannen denken ook vaak dat zij het niet zo bedoelt, omdat ze tegen mannen wel heel erg lief doet.
Maar ze dult geen vrouwen die er ook leuk uit zien. Alleen oude vrouwen die niet zo knap zijn, daar is ze wel aardig tegen. Zij wil altijd in het middelpunt van de mannen staan, en op een of andere manier lukt alles haar ook nog.
Echt dus zo'n vrouw die "per ongeluk" een glas rode wijn over je witte bloesje stoot, en dubbelzinnige opmerkingen maakt om je voor schut te zetten. Liefst dat iedereen mee lacht.
Echt gemeen.

Ik kan er met hem ook niet over praten, want dan krijgen we ruzie. Hij wil geen enkel negatief woord over haar horen. Echt debiel. Daarom ga ik liever niet mee daarheen, maar dan gaat hij gewoon alleen naar haar kroeg. En vele mannen met hem. De meeste vrouwen die ik ken komen daar liever niet, om haar.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2004 16:18

Hm, ik hou nooit zo van vrouwen die zo graag willen... :? :shock:

Kzou me wel voor kunnen stellen dat je man haar te vriend wil houden voor zaken (leve het opportunisme!! :mrgreen: ), maar niet echt omdat ze zo leuk is ofzow...

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 apr 2004 16:36

Ja, maar zoveel verdient hij nou ook niet aan haar......... 270 euro per jaar... kijk, ik vind het gemeen. Als het omgekeerd zou zijn, en een man zou zo doen, dan zou ik toch voor mijn partner kiezen en desbetreffende persoon in de soep laten zakken. Soory hoor, maar ik ben heel solidair, ik denk, je bent 1 team, en dat laten we door niemand vergallen. Niemand hoeft stom tegen mijn man te doen of ik hoef ze niet meer. Eigenlijk verwacht ik dat van mijn partner ook. Met vriendinnen heb ik dat wel. Wij trekken altijd partij voor elkaar als vriendinnen. Dat vind ik het mooie aan vrienschap. Maar mannen krijgen het soms moeilijk en benauwd wanneer het om een gewillig sexy mokkel gaat. Net of ze dan helemaal verlammen. Ik ken genoeg mannen die echt voor haar gaan, terwijl ze ze alleen financieel uitkleed. Want als je daar in haar kroeg 2 keer per jaar mag optreden, en je krijgt 135 euro, en je gaat elke 14 dagen erheen en je geeft in haar kroeg 40 euro aan drank uit per keer, dan geef je meer uit dan dat je ontvangt. Dus volgens mij, is het gewoon een smoes, van die optredens, en vinden deze mannen (waaronder de mijne) haar gewoon een lekker mokkel, waar ze net ff wat extra aandacht, knuffels en complimentjes van krijgen.

Maar ik lach, want ik denk altijd: God ziet ALLES!
En: DE HEER REGEERT!

En zo is het maar net :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2004 16:44

Tja... voor 270 euro per jaar.... :roll:

Ik zou dan te arrogant zijn om te laten merken dat ik het een lekker ding vind als iedereen dat al vindt... :mrgreen:

Mariamagdalena
Majoor
Majoor

Berichtdoor Mariamagdalena » 17 apr 2004 17:16

Aragorn schreef:Tja... voor 270 euro per jaar.... :roll:

Ik zou dan te arrogant zijn om te laten merken dat ik het een lekker ding vind als iedereen dat al vindt... :mrgreen:

Ik denk dat jij het waarschijnlijk helemaal geen lekker ding vindt. Ze is 48 jaar, te geblondeerd, loopt altijd op te hoge hakken, in te korte rokken en heeft altijd een te diep decolletee met rimpels, is te zonnebank gebruind, en de kleren die ze heeft zijn ronduit ordinair. Ze heeft zulke strakke truitjes of jurkjes, dat je behoorlijke vetrollen ziet. Ze is nl niet echt slank. Ze heeft een keiharde overheersende sarcastische lach. Altijd staat ze achter de bar, of ze komt er ff achter vandaan om bij een oudere heer op schoot te gaan zitten, of te betasten, of zichzelf te laten betasten. De kleren die ze aanheeft zijn dus FOUT. Te strak en jeugdig voor haar leeftijd. Ik heb ook wel korte rokken, maar dan doe ik er een vestje overheen, dat het gekleed staat, en laarsjes en niet van die schoenen met hoge hakken zoals prostituees hebben. :?

Ik denk dat een jonge jongen zoals jij dat BAH vindt :wink:

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 17 apr 2004 19:23

Hahaha! Je weet het mooi te beschrijven, MM! Kkan me precies voorstellen hoe dat eruit moet zien.. en neuh, niet echt mijn smaak, maar als ik 50 ben vind ik dat toch nog steeds niet echt sexy ofzo? Hoop ik dan maar.... :?

Maar het ging me eigenlijk om het type. Ook al zou ze bloedmooi zijn, als je daar zelf zo van overtuigd bent en met iedereen loopt te flikflooien zou ik er denk ik te arrogant voor zijn om me daarvoor te laten gebruiken en daarmee impliciet toe te geven dat je ze wel leuk vind.

Terug naar “Archief”