De grote onbekende schreef:Alleen als het geloof er is, dan is het mogelijk dat een mens gelooft in God.

Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Vraag 2: Staat er een exacte gebruiksaanwijzing hoe ik bekeerd moet worden?
De grote onbekende schreef:Geachte forummers,
Ik vind dat het hier nogal veelal uit de mens moet komen. Daar heb ik zo mijn bezwaren tegen. Misschien dat het Weermannetje dit ook bedoelt, alhoewel hij het niet echt duidelijk uitlegt.
Gegroet, de grote onbekende.
Klopt, maar we leggen daar niet de meeste nadruk omdat wij daar niets mee te maken hebben. Zelfs al zouden we 1% zelf moeten doen (wat niet zo is) zou ik daar de nadruk leggen om dat ik God wel bekwaam acht voor de andere 99%Het Weermannetje schreef:Dat is waar. Maar daar moet vooraf wel wat gebeuren. Jullie stappen zo makkelijk over het Godswerk heen. Het is echt God die het meest doet hoor.
@mic schreef:Klopt, maar we leggen daar niet de meeste nadruk omdat wij daar niets mee te maken hebben. Zelfs al zouden we 1% zelf moeten doen (wat niet zo is) zou ik daar de nadruk leggen om dat ik God wel bekwaam acht voor de andere 99%Het Weermannetje schreef:Dat is waar. Maar daar moet vooraf wel wat gebeuren. Jullie stappen zo makkelijk over het Godswerk heen. Het is echt God die het meest doet hoor.
jacobH schreef:dat sommige links naast de weg in de sloot vallen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je dan rechts in de sloot gaat staan om in evenwicht te blijven.
Het Weermannetje schreef:Dat is waar. Maar daar moet vooraf wel wat gebeuren. Jullie stappen zo makkelijk over het Godswerk heen. Het is echt God die het meest doet hoor.
hijwel schreef:jacobH schreef:dat sommige links naast de weg in de sloot vallen hoeft natuurlijk niet te betekenen dat je dan rechts in de sloot gaat staan om in evenwicht te blijven.
wijze opmerking, maar ik geloof niet dat je gewoon weg overal de middenweg moet gaan zoeken. Luister naar wat God zegt. En als je op een punt anders denk, laat je dan overtuigen door Gods eigen Woord.
Loezje schreef:- Van eeuwigheid liggen Gods besluiten onveranderlijk vast; ook Zijn besluiten over het wel of niet zalig worden van mensen.
In het natuurlijk leven (waar wij op dit moment dus allemaal aan deelnemen en wat we de algemene genade noemen) kan een mens (onder Gods toelating) wel degelijk keuzes maken, dus ook de keuze om naar de kerk te gaan, etc, etc.
Aragorn schreef:Oke mensen, gaan we weer...![]()
Eerst even een vraagje aan jou:Loezje schreef:- Van eeuwigheid liggen Gods besluiten onveranderlijk vast; ook Zijn besluiten over het wel of niet zalig worden van mensen.In het natuurlijk leven (waar wij op dit moment dus allemaal aan deelnemen en wat we de algemene genade noemen) kan een mens (onder Gods toelating) wel degelijk keuzes maken, dus ook de keuze om naar de kerk te gaan, etc, etc.
Heeft God ook besloten hoe mijn leven precies zal verlopen? (afgezien van het feit of ik zalig wordt of niet)
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 18 gasten