Moderator: Moderafo's
joris schreef:Met mijn kruisje vereer ik niet God. Ook niet met het visje achter op mijn auto. Ik heb hem, net als het 'pocketkruisje' zegt om mijn nek om mijzelf er aan te herinneren dat JEzus voor mij zijn leven gegeven heeft. Het lege kruis is voor mij het symbool voor Gods liefde voor mij.
De tekst in Ex. 20 luidt: schreef:3 Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben.
4 Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel, noch van wat beneden op de aarde, noch van wat in de wateren onder de aarde is. 5 Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen; want Ik, de HERE, uw God, ben een naijverig God..."
Ex.25:17-20 schreef:17 Ook zult gij een verzoendeksel van louter goud maken, twee en een halve el lang en anderhalve el breed. 18 En gij zult twee cherubs van goud maken, van gedreven werk zult gij ze maken, aan de beide einden van het verzoendeksel. 19 Maak één cherub aan het ene einde en één cherub aan het andere einde; uit één stuk met het verzoendeksel zult gij de cherubs op zijn beide einden maken. 20 De cherubs zullen twee vleugels uitgespreid houden naar boven, met hun vleugels het verzoendeksel bedekkende en hun aangezicht naar elkander gericht; naar het verzoendeksel zullen de aangezichten der cherubs gericht zijn.
Num. 24:4-9 schreef:4 Toen zij van de berg Hor opgebroken waren in de richting van de Schelfzee ten einde om het land Edom heen te trekken, werd het volk onderweg ongeduldig. 5 En het volk sprak tegen God en tegen Mozes: Waarom hebt gij ons uit Egypte gevoerd? om te sterven in de woestijn? Want er is geen brood en geen water en van deze flauwe spijs walgen wij. 6 Toen zond de HERE vurige slangen onder het volk; die beten het volk, zodat er velen van Israël stierven. 7 Daarop kwam het volk tot Mozes en zeide: Wij hebben gezondigd, want wij hebben tegen de HERE en tegen u gesproken; bid tot de HERE, dat Hij de slangen van ons wegdoe. Toen bad Mozes ten gunste van het volk. 8 De HERE dan zeide tot Mozes: Maak een vurige slang en plaats die op een staak; ieder, die daarnaar ziet, wanneer hij gebeten is, zal in leven blijven. 9 Toen maakte Mozes een koperen slang en plaatste die op een staak; en wie, wanneer een slang hem gebeten had, op de koperen slang de blik richtte, bleef in leven.
2 Kon. 18:4 schreef:Hij verwijderde de offerhoogten, verbrijzelde de gewijde stenen en hieuw de gewijde palen om; ook sloeg hij de koperen slang stuk, die Mozes gemaakt had, omdat tot op die tijd de Israëlieten daaraan plachten te offeren. En men noemde haar Nechustan.
JMvVliet schreef:Dat van dat visje op die auto: daarvoor rijd ik niet sociaal genoeg![]()
Yael schreef:[
btw: ik heb ook een goude kruis met een diamantje in het midden. Dat simpoliseert het liefdes hart van Jezus voor jou en mij. mag dat wel?
Natuurlijk! Ik draag zelf ook een goud kruisje.
Marjolein schreef:Yael schreef:[
btw: ik heb ook een goude kruis met een diamantje in het midden. Dat simpoliseert het liefdes hart van Jezus voor jou en mij. mag dat wel?Yael schreef:[
Natuurlijk! Ik draag zelf ook een goud kruisje.
volgens mijn nederlandse leerboek is dit een foute redenering, en daar ben ik het helemaal mee eens eigenlijk....
Marjolein schreef:ehm... snap ik dat?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten