Het Weermannetje schreef:Die hebben dan dus een valse leer.
wat is volgens jou een valse leer?
Moderator: Moderafo's
En zij zullen14) door gierigheid,15) met gemaakte woorden,16) van u een koopmanschap17) maken; over welke het oordeel van18) over lang niet ledig19) is, en hun verderf sluimert niet.
hijwel schreef:Geliefde gemeente,
Mag het nog eens komme te gebeure dat u als onwaardige onder de mensen, en alverderver, als doodschuldige door de kracht des Heilige Geestes mag getrokken worden tot het enige offer die uitverkorenen kan zalig maken.
(klinkt mooi he? nou ik zeg je er zit niks van Gods liefde bij!)
Het Weermannetje schreef:hijwel schreef:Geliefde gemeente,
Mag het nog eens komme te gebeure dat u als onwaardige onder de mensen, en alverderver, als doodschuldige door de kracht des Heilige Geestes mag getrokken worden tot het enige offer die uitverkorenen kan zalig maken.
Klinkt zeker mooi. Dat is het mooiste aanbod van genade wat er is. Dat het alleen vrije soevereine genade is waardoor een mens wordt behouden.
Mag het nog eens komme te gebeure
dat u als onwaardige onder de mensen,
en alverderver,
als doodschuldige
door de kracht des Heilige Geestes mag getrokken worden
tot het enige offer die uitverkorenen kan zalig maken.
kan zalig maken.
hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:hijwel schreef:Geliefde gemeente,
Klinkt zeker mooi. Dat is het mooiste aanbod van genade wat er is. Dat het alleen vrije soevereine genade is waardoor een mens wordt behouden.
in dit kleine stukje zitten nu al 7 onwaarheden (wel waarheden, maar verdraait)Mag het nog eens komme te gebeure
dit is geen aanbod van genade, maar een leidenlijk afwachten tot God in jou gaat werken. de dominee zegt dan: ow mischien gaat God nog wel in jou werken. (wie zegt dat God niet werk?)dat u als onwaardige onder de mensen,
moet je je zo voelen?en alverderver,
ow moet ik me ook zo voelen voordat ik mag komen bij Jezus?als doodschuldige
dat ben ik, maar dat is geen voorwaarde!door de kracht des Heilige Geestes mag getrokken worden
De kracht van de heilige Geest trekt je niet, de Vader en de Zoon trekken je door hun Liefde. De Heilige Geest geeft je kracht om te komen tot Jezus. En om te geloventot het enige offer die uitverkorenen kan zalig maken.
helemaal waar! het enige offer, maar wat daarna volgt is erg! God wil iedereen vergeviing schenken. Wij mogen nooit de genade aanbieden vanuit de uitverkiezing. Dan ontkrachten wij het vrije aanbod van genade.kan zalig maken.
kan zalig maken? wil en zal zalig maken zul je bedoelen!
Het Weermannetje schreef:Je leert je door Gods ontdekkende genade zien als de vervloekste onder de mensen. Je leert zien dat het alleen vrije genade is waardoor je behouden wordt. En God geeft niet iedereen vergeving.
*maar Die niet wil dat iemand verloren gaat*, *een ieder die dorst heeft kome*, *bekeert u en gelooft het evangelie*, *wat moet ik doen om behouden te worden? bekeert u*, *ik ben het levend water wie tot Mij komt zal in der eeuwigheid niet dorsten* en zo zijn er nog wel 100 uitspraken te vinden waarin Hij het eeuwig leven aanbied aan iedereen.De grote onbekende schreef:@mic schreef:*stelt vast dat Jezus dan een vals leraar is*De grote onbekende schreef:Geachte forummers,
Een valse leraar is iemand die de mensen een valse voorstelling geeft van de weg der bekering en vindt dat iedereen Jezus kan aannemen. Hij biedt dan Jezus aan, die niemand kan aannemen.
Gegroet, de grote onbekende.
Geachte @mic,
Waarom is Christus dan een valse leraar? Ik denk dat Christus zichzelf niet aanbied aan iedereen! En gevaar, heb je ook nog argumenten?
Gegroet, de grote onbekende.
kan zalig maken.
Nee, maar dat wil Hij wel. alleen niet kiest iedereen voor. (zegmaar de meesten niet)Het Weermannetje schreef:hijwel schreef:*knip*kan zalig maken.
kan zalig maken? wil en zal zalig maken zul je bedoelen!
Je leert je door Gods ontdekkende genade zien als de vervloekste onder de mensen. Je leert zien dat het alleen vrije genade is waardoor je behouden wordt. En God geeft niet iedereen vergeving.
hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Je leert je door Gods ontdekkende genade zien als de vervloekste onder de mensen. Je leert zien dat het alleen vrije genade is waardoor je behouden wordt. En God geeft niet iedereen vergeving.
oke ik schaar jou leer onder de leer van de valse leeraars (klink hard, maar ik zou wel weer tegen in kunnen gaan. maar dan moet je daar maar even een ander topic voor openen)
Dit is gewoon niet bijbels wat jij zegt. (maar ik weet dat ik jou niet kan overtuigen, je moet de bijbel maar eens gaan lezen zonder oogkleppen op)
welke dominees zijn volgens jou valse leeraars?
btw: wil je die lange quote ff weghalen
Als ik predik over Christus en dien gekruisigd, en niet om te kijken naar je eigen zonden, (zoals de israelieten niet naar de slangen (hun zonden) moesten kijken maar naar de Vervloekte die gespietst was) en ik wordt vervolgens een vals leraar genoemd ben ik er trots opHet Weermannetje schreef:hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Je leert je door Gods ontdekkende genade zien als de vervloekste onder de mensen. Je leert zien dat het alleen vrije genade is waardoor je behouden wordt. En God geeft niet iedereen vergeving.
oke ik schaar jou leer onder de leer van de valse leeraars (klink hard, maar ik zou wel weer tegen in kunnen gaan. maar dan moet je daar maar even een ander topic voor openen)
Dit is gewoon niet bijbels wat jij zegt. (maar ik weet dat ik jou niet kan overtuigen, je moet de bijbel maar eens gaan lezen zonder oogkleppen op)
welke dominees zijn volgens jou valse leeraars?
btw: wil je die lange quote ff weghalen
Off-topic: Ik denk dat jouw leer absoluut niet Bijbels is. Ik denk dat jij je behoud zoekt bij valse leraars. (klinkt ook hard)
On-topic: Welke dominees? *verwijderd*
Off-topic: Ik denk dat jouw leer absoluut niet Bijbels is. Ik denk dat jij je behoud zoekt bij valse leraars. (klinkt ook hard)
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten