Geachte Marnix,
Wie zeg dat God zich aan hem geopenbaard heeft? Kan hij niet op zijn historisch geloof naar de kerk gaan?
Gegroet, de grote onbekende.
Moderator: Moderafo's
De grote onbekende schreef:hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Het lijkt net alsof iedereen door God getrokken wordt. Maar dat is niet zo.
God trekt wel iedereen! (hoe zou Hij anders kunnen zeggen dat hij wil dat iedereen zalig wordt?)
btw: ik vindt het wel moeilijk: want die mensen in china dan, of in de rimbo. (maar iig iedereen die in de kerk zit)
Geachte hijwel,
Dat zou wreed zijn van God. Hij zou dan alleen de mensen trekken die in de kerk komen. Net alsof die mensen beter zijn dan de Chinezen en de rimboestanen.
Geachte hijwel,
Dat zou wreed zijn van God. Hij zou dan alleen de mensen trekken die in de kerk komen. Net alsof die mensen beter zijn dan de Chinezen en de rimboestanen
Als je naar de kerk gaat wordt je niet persé geroepen? wat staat die man in de toga op de kansel dan te doen?Geachte @mic,
Hoe zie jij dat het weermannetje wordt getrokken? Waaraan herken jij dat? Ik denk juist van niet, omdat hij aangeeft dat hij liever voor de duivel leeft.
ik zeg niet dat uitverkiezing wreed is, dat zei jij, met je post over chinezen e.d, dat ongegrond verschil maken per definite wreed is.De grote onbekende schreef:Geachte @mic,
Waarom is de uitverkiezing wreed? God had rechtvaardig iedereen kunnen laten verloren gaan. Ik denk dus dat God dit gewoon mag doen.
@mic schreef:ik zeg niet dat uitverkiezing wreed is, dat zei jij, met je post over chinezen e.d, dat ongegrond verschil maken per definite wreed is.De grote onbekende schreef:Geachte @mic,
Waarom is de uitverkiezing wreed? God had rechtvaardig iedereen kunnen laten verloren gaan. Ik denk dus dat God dit gewoon mag doen.
oh ok dan.Het gevaar schreef:@mic schreef:ik zeg niet dat uitverkiezing wreed is, dat zei jij, met je post over chinezen e.d, dat ongegrond verschil maken per definite wreed is.De grote onbekende schreef:Geachte @mic,
Dat is een foutje van @mic. Ik denk dat de grote onbekende bedoelt dat het niet uitmaakt of je Chinees of rimboegast bent.
@mic schreef:Geachte hijwel,
Dat zou wreed zijn van God. Hij zou dan alleen de mensen trekken die in de kerk komen. Net alsof die mensen beter zijn dan de Chinezen en de rimboestanen
ditzelfde kun je ook van uitverkiezing zeggen....
maar hoe deze mensen beoordeeld worden weten wij niet, wel dat wij verantwoordleijk zijn als zij het niet horen!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 gasten