de ware kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

De grote onbekende

Berichtdoor De grote onbekende » 15 apr 2004 11:11

Geachte Marnix,

Wie zeg dat God zich aan hem geopenbaard heeft? Kan hij niet op zijn historisch geloof naar de kerk gaan?

Gegroet, de grote onbekende.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 11:17

Tja dat kan. Het probleem is dat hij blijft roepen: Ik kan niet geloven... terwijl je dat kan als je het evangelie hebt gehoord en het wil aannemen. Petrus vertelde op de Pinksterdag ook het evangelie aan de Joden. Hij vertelde hun allemaal dat voor hun de belofte is (niet alleen voor de paar die daar waren die toevallig waren uitverkoren). De Joden vroegen Petrus: Wat moeten we doen?

Wat zei Petrus toen? Ga maar veel naar de synagoge, en hoop maar dat je door God bekeerd wordt? Nee, Petrus zei: Geloof, bekeer je en laat je dopen!

Geen onzin van: Tja, God moet het werk doen, dus je moet maar hopen dat ie je het uiteindelijk zal laten inzien. GELOOF HET! Bekeer je!

En die oproep probeer ik ook te doen aan Weermannetje.
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 11:28

De grote onbekende schreef:
hijwel schreef:
Het Weermannetje schreef:Het lijkt net alsof iedereen door God getrokken wordt. Maar dat is niet zo.

God trekt wel iedereen! (hoe zou Hij anders kunnen zeggen dat hij wil dat iedereen zalig wordt?)

btw: ik vindt het wel moeilijk: want die mensen in china dan, of in de rimbo. (maar iig iedereen die in de kerk zit)

Geachte hijwel,

Dat zou wreed zijn van God. Hij zou dan alleen de mensen trekken die in de kerk komen. Net alsof die mensen beter zijn dan de Chinezen en de rimboestanen.

nou nou :mrgreen: jij bent wel heel officeel.

Ik snap het ook niet nee, ik denk dat God mensen in china en in de rimboe op een andere manier trekt. Maar het is ons voorrecht dat we in de kerk zijn opgegroeid en elke zondag en elke dag thuis God horen spreken.
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 apr 2004 11:29

Geachte hijwel,

Dat zou wreed zijn van God. Hij zou dan alleen de mensen trekken die in de kerk komen. Net alsof die mensen beter zijn dan de Chinezen en de rimboestanen

ditzelfde kun je ook van uitverkiezing zeggen....
maar hoe deze mensen beoordeeld worden weten wij niet, wel dat wij verantwoordleijk zijn als zij het niet horen!
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 apr 2004 11:29

Geachte @mic,

Hoe zie jij dat het weermannetje wordt getrokken? Waaraan herken jij dat? Ik denk juist van niet, omdat hij aangeeft dat hij liever voor de duivel leeft.

Als je naar de kerk gaat wordt je niet persé geroepen? wat staat die man in de toga op de kansel dan te doen?
Afbeelding

De grote onbekende

Berichtdoor De grote onbekende » 15 apr 2004 11:30

Geachte @mic,

Waarom is de uitverkiezing wreed? God had rechtvaardig iedereen kunnen laten verloren gaan. Ik denk dus dat God dit gewoon mag doen.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 apr 2004 11:32

De grote onbekende schreef:Geachte @mic,

Waarom is de uitverkiezing wreed? God had rechtvaardig iedereen kunnen laten verloren gaan. Ik denk dus dat God dit gewoon mag doen.

ik zeg niet dat uitverkiezing wreed is, dat zei jij, met je post over chinezen e.d, dat ongegrond verschil maken per definite wreed is.
Afbeelding

Boudewijn

Berichtdoor Boudewijn » 15 apr 2004 11:33

Openbaring 12:17 / 14:12 en 19:10

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 apr 2004 11:34

Boudewijn schreef:Openbaring 12:17 / 14:12 en 19:10
kun je ze de volgende keer gewoon ff hier neerzetten :wink:
Afbeelding

Het gevaar

Berichtdoor Het gevaar » 15 apr 2004 11:35

@mic schreef:

ik zeg niet dat uitverkiezing wreed is, dat zei jij, met je post over chinezen e.d, dat ongegrond verschil maken per definite wreed is.

Dat is een foutje van @mic. Ik denk dat de grote onbekende bedoelt dat het niet uitmaakt of je Chinees of rimboegast bent.

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 apr 2004 11:36

Het gevaar schreef:
@mic schreef:

Dat is een foutje van @mic. Ik denk dat de grote onbekende bedoelt dat het niet uitmaakt of je Chinees of rimboegast bent.
oh ok dan.
Afbeelding

De grote onbekende

Berichtdoor De grote onbekende » 15 apr 2004 12:01

Geacht gevaar,

Dank u, dat was precies wat ik bedoelde.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 12:12

@mic schreef:
Geachte hijwel,

Dat zou wreed zijn van God. Hij zou dan alleen de mensen trekken die in de kerk komen. Net alsof die mensen beter zijn dan de Chinezen en de rimboestanen

ditzelfde kun je ook van uitverkiezing zeggen....
maar hoe deze mensen beoordeeld worden weten wij niet, wel dat wij verantwoordleijk zijn als zij het niet horen!

Volgens mij staat er ergens in de bijbel iets van: de heidenen hebben de wet in hun hart. Iemand die nooit de bijbel gelezen heeft, heeft wel noties van goed en kwaad en weet ook dat hij niet altijd voor het goede gekozen heeft. (Maargoed, dat zegt eigenlijk dat deze mensen volgens het werkverbond beoordeeld worden, dat zou ook weer niet kunnen..)

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 12:27

Wat bedoel je precies?

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 12:51

Het Weermannetje schreef:Wat bedoel je precies?

Precies wat ik zeg. tstaat dacht ik in de hebreeenbrief, maar er zit geen zoekfunctie op die refowebbijbel...

Terug naar “Archief”