Marnix schreef:God geeft je door Zijn Geest opnieuw de kans om te kiezen.
Juist, dus moet God eerst in ons werken met Zijn Geest.
Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Nee, het vrije aanbod van genade wordt niet verkracht. Die wordt juist door de leer die jij voorstaat verkracht. En Sabra, je wordt niet behouden omdat je uitverkoren bent, maar je moet wel uitverkoren zijn om behouden te worden. Zoals jij het zegt klopt het niet. Als je dus behouden bent, dan ben je uitverkoren. Dan hoef je niet meer uitverkoren te worden, dan ben je het al.
We zijn verantwoordelijk voor wat wij doen. Wij hebben gekozen in het paradijs, dus toen hebben we gewild dat de duivel koning over ons zou zijn.
Het Weermannetje schreef:Ik wil absoluut wel lezen wat er in de Bijbel staat. Maar waarom staat er dan ook in de Bijbel: Niemand wil tot Mij komen, tenzij dan dat de Vader Hem trekke?
Het Weermannetje schreef:Ja, oke, met jou ben ik het daar wel over eens, dat God moet beginnen. Hoe de bekering dan geschiedt daar zijn we het niet helemaal over eens.
Het Weermannetje schreef:Het lijkt net alsof iedereen door God getrokken wordt. Maar dat is niet zo.
hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Het lijkt net alsof iedereen door God getrokken wordt. Maar dat is niet zo.
God trekt wel iedereen! (hoe zou Hij anders kunnen zeggen dat hij wil dat iedereen zalig wordt?)
btw: ik vindt het wel moeilijk: want die mensen in china dan, of in de rimbo. (maar iig iedereen die in de kerk zit)
Of dat nou waar is of niet, jij wordt wel getrokken dus daar kun je je niet achter verschuilen
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 69 gasten