de ware kerk

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:15

Marnix schreef:God geeft je door Zijn Geest opnieuw de kans om te kiezen.

Juist, dus moet God eerst in ons werken met Zijn Geest.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:17

Het Weermannetje schreef:Nee, het vrije aanbod van genade wordt niet verkracht. Die wordt juist door de leer die jij voorstaat verkracht. En Sabra, je wordt niet behouden omdat je uitverkoren bent, maar je moet wel uitverkoren zijn om behouden te worden. Zoals jij het zegt klopt het niet. Als je dus behouden bent, dan ben je uitverkoren. Dan hoef je niet meer uitverkoren te worden, dan ben je het al.

oke, je mag mij vertellen wat er niet bijbels is aan het aanbod van genade zoals ik het heb verwoord.

ik sta altijd open voor Gods woorden!

vraagje: hoe vertel jij mij hoe ik kan zalig worden?
ik ben langzamerhand meer vertrouwd geraakt met mysterie dan met zekerheid

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:18

Het Weermannetje schreef:
Marnix schreef:God geeft je door Zijn Geest opnieuw de kans om te kiezen.

Juist, dus moet God eerst in ons werken met Zijn Geest.

en hoe kom jij daar achter?

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 10:24

Anders lees je even wat ik hier uit de bijbel daarover haal. Je wil niet lezen wat er in de bijbel staat.

We zijn verantwoordelijk voor wat wij doen. Wij hebben gekozen in het paradijs, dus toen hebben we gewild dat de duivel koning over ons zou zijn.

Juist maar God dacht daar anders over. Hij wilde weer Koning over ons worden en bracht daarom een oplossing. Jezus, en door Zijn Geest kunnen we weer kiezen. LEES maar:

15 Als wij geloven dat Christus voor ons allen gestorven is, moeten wij ook geloven dat wij (wat ons oude leven betreft) gestorven zijn. Hij is gestorven, opdat allen die van Hem eeuwig leven kregen, niet langer voor zichzelf zullen leven, maar voor Christus, Die voor hen gestorven en weer levend geworden is. 16 Houd er dus mee op gelovigen naar hun uiterlijk te beoordelen of naar wat men over hen zegt. Ik heb zelf de fout gemaakt zo over Christus te denken en Hem alleen als een mens te beschouwen. Maar dat is nu wel anders! 17 Als u christen wordt, wordt u van binnen helemaal nieuw. U bent als het ware opnieuw door God geschapen. Er is een heel nieuw leven begonnen. 18 Al dit nieuwe komt van God, Die ons door Jezus Christus bij Zichzelf heeft teruggebracht. Hij heeft ons opgedragen overal te vertellen dat iedereen het nu met God in orde kan maken. 19 Door Christus herstelde God Zijn relatie met de wereld; Hij rekende de mensen hun zonden niet meer toe, maar wiste ze uit. En wij mogen dit geweldige nieuws aan iedereen vertellen. 20 Wij zijn boodschappers van Christus. God doet door ons een beroep op u. Wij smeken u namens Christus: Laat het in orde komen tussen God en u! (2 Corinthiers 5)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.
― Dr. Martin Luther King, Jr.”

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 15 apr 2004 10:27

Marnix, marnix toch... wat ben jij voor een profaan mannetje om niet uit de Statenvertaling te citeren...??! :x :roll: :?

:mrgreen: :mrgreen:

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:27

Ik wil absoluut wel lezen wat er in de Bijbel staat. Maar waarom staat er dan ook in de Bijbel: Niemand wil tot Mij komen, tenzij dan dat de Vader Hem trekke?

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:29

Het Weermannetje schreef:Ik wil absoluut wel lezen wat er in de Bijbel staat. Maar waarom staat er dan ook in de Bijbel: Niemand wil tot Mij komen, tenzij dan dat de Vader Hem trekke?

omdat je de eer niet bij jezelf gaat zoeken. Het is God die je getrokken heeft met zijn Liefde. Het is God die je een nieuwe wil heeft gegeven. Het is God die je geloof heeft gegeven. En jij hebt helemaal niks gedaan, alleen de eerste wankelde stap zetten om te gaan vertrouwen op God.

Jij mag vertouwen op God en je overgeven aan God. Niet omdat jij zo'n sterk vertouwen hebt. Maar omdat Degene op wie je vertrouwt zo sterk is!

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:33

Ja, oke, met jou ben ik het daar wel over eens, dat God moet beginnen. Hoe de bekering dan geschiedt daar zijn we het niet helemaal over eens.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:36

Het Weermannetje schreef:Ja, oke, met jou ben ik het daar wel over eens, dat God moet beginnen. Hoe de bekering dan geschiedt daar zijn we het niet helemaal over eens.

jij kijkt er alleen na vooraf. en je verschuilt jezelf er achter. Je ontkracht de roep van God. Door je achter je ongeloof te verschuilen.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 10:41

Wanneer zul je dan tot God komen? Wanneer zul je erkennen dat Hij je naar Hem toe heeft getrokken? Volgens mij heeft Hij dat namelijk allang gedaan, maar terwijl God je naar Zich toetrekt blijf jij maar roepen dat je het uit jezelf niet kan. Je roept nog steeds: Ik verdrink, ik verdrink! Terwijl God je allang uit het water heeft gehaald. Wat moet er dan gebeuren voor je in gaat zien dat dat allang is gebeurd?

Die tekst die jij gebruikt kopt, niemand kan tot God komen dan wanneer Hij je naar Zich toetrekt. Maar als God je naar Zich toe heeft getrokken, dan gaan de teksten die ik heb genoemd werken, dan gaat Hij in je werken en kun je zelf ook voor Hem kiezen.

Ik kwam dit net tegen (sorry Aragorn, geen SV)

23 Ik zeg het nog eens: Laat je niet verleiden tot zinloze discussies, die alleen maar op ruzie kunnen uitlopen. 24 Een knecht van de Here mag geen ruzie maken; hij moet de mensen die verkeerd doen, vriendelijk en geduldig terechtwijzen. 25 Wees daarom nederig als je de mensen, die zich verzetten, duidelijk de waarheid zegt. Want als je vriendelijk met hen spreekt, is er een kans dat zij met Gods hulp hun verkeerde ideeën zullen loslaten en de waarheid gaan erkennen. 26 Dan zullen zij bij hun positieven komen, zich uit de valstrik van satan losmaken en de wil van God gaan doen. (2 Tim 2)
“We need leaders not in love with money but in love with justice. Not in love with publicity but in love with humanity.

Het Weermannetje
Majoor
Majoor

Berichtdoor Het Weermannetje » 15 apr 2004 10:43

Het lijkt net alsof iedereen door God getrokken wordt. Maar dat is niet zo.

hijwel
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor hijwel » 15 apr 2004 10:49

Het Weermannetje schreef:Het lijkt net alsof iedereen door God getrokken wordt. Maar dat is niet zo.

God trekt wel iedereen! (hoe zou Hij anders kunnen zeggen dat hij wil dat iedereen zalig wordt?)

btw: ik vindt het wel moeilijk: want die mensen in china dan, of in de rimbo. (maar iig iedereen die in de kerk zit)

@mic
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor @mic » 15 apr 2004 10:55

Het Weermannetje schreef:Het lijkt net alsof iedereen door God getrokken wordt. Maar dat is niet zo.
Of dat nou waar is of niet, jij wordt wel getrokken dus daar kun je je niet achter verschuilen
Afbeelding
@mic: amic.filternet.nl

De grote onbekende

Berichtdoor De grote onbekende » 15 apr 2004 11:05

hijwel schreef:

God trekt wel iedereen! (hoe zou Hij anders kunnen zeggen dat hij wil dat iedereen zalig wordt?)

btw: ik vindt het wel moeilijk: want die mensen in china dan, of in de rimbo. (maar iig iedereen die in de kerk zit)

Geachte hijwel,

Dat zou wreed zijn van God. Hij zou dan alleen de mensen trekken die in de kerk komen. Net alsof die mensen beter zijn dan de Chinezen en de rimboestanen.

Gegroet, de grote onbekende.

Of dat nou waar is of niet, jij wordt wel getrokken dus daar kun je je niet achter verschuilen

Geachte @mic,

Hoe zie jij dat het weermannetje wordt getrokken? Waaraan herken jij dat? Ik denk juist van niet, omdat hij aangeeft dat hij liever voor de duivel leeft.

Gegroet, de grote onbekende.

Marnix
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Marnix » 15 apr 2004 11:09

God heeft zich aan Weermannetje geopenbaard, in de kerk, op het forum etc.

Dat is al het "trekken"... Hij kan dat aannemen... of niet. Helaas lijkt het er op dat hij dat niet wil, dat hij zich hier tegen verzet.

Terug naar “Archief”