Iets is waar totdat het tegendeel bewezen is, je kunt niet bewijzen dat er een God is, of dat er überhaupt een hogere macht is. Dat moet je geloven, en daar gaat het altijd fout.
Christenen zeggen dat je in God/Jezus moet geloven en dan zal Jezus al je zonden wegnemen. Hoe kun je geloven in iets wat je niet opmerkt? Sorry, ik zie God ook niet. Jullie kennen mijn verhaal, daar ga ik het niet meer overhebben.
Kurtyo, je ligt me dicht aan mij hart, omdat ik me in jou herken (klinkt heel oude lullig, maar het is zo). Je moet in iets geloven wat je niet ziet. Wat is jou omschrijving van liefde, bij mij is dat iemand vasthouden, praten met elkaar... enz.. dat is niet Gods liefde... je kunt God niet vasthouden, niet zien, niet horen, niet voelen, niet ruiken.
Hindoes geloven in 140.000 goden met dierenkoppen enzovoort. Ik zou dat nooit kunnen

ik geloof aleen in reele dingen.
ik denk (dus niet geloof) dat God inderdaad een beetje arrogant is. Waarom niet, hij is God en mag arrogant zijn. Hij kan zomaar zieltjes verdoemen en tot hem roepen. Hij moet zowel rechtvaardig als barmhartig handelen... volgens mij gaat dat nog steeds niet goed samen maar dat laat ik in het midden (voor de mensen die op de SGP-jongerendag waren : T-profiel

).
God schept heel de aarde, geeft de mens en de engelen een vrije wil, als ik God was, had ik toch wel een soort sturing in aangebracht. Hij snijd zich zelf in zijn vingers door een vrije wil te geven, door De Boom der Verleiding in de hof te zetten. Waarom deed hij dat? Omdat het anders te saai voor hem was? Alle maal lovende en jubelende mensjes, prijzende God? Ze stierven niet (ook niet van honger en verdriet, dat was er niet). God vond de volmaaktheid niet zo mooi denk ik. Hij zag dat het goed was... wat word met HET bedoeld? dat alles goed was? dan had hij het fout, want niet alles was blijkbaar goed, er moet ergens een zaadje tot het kwaad hebben gezeten, een mogelijkheid.... hoe klein ook... dat heet vrije wil... ik noem het Gods Verleiding...