Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Dat is waar. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet of Christus wil dat iedereen behouden wordt. Ik denk het wel, maar Hij is niet voor iedereen gestorven.
hijwel schreef:Het Weermannetje schreef:Dat is waar. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet precies weet of Christus wil dat iedereen behouden wordt. Ik denk het wel, maar Hij is niet voor iedereen gestorven.
@mic schreef:sorry ik snap het niet helemaal, de ene zeggen dat hij voor iedereen gestorven is maar alleen de gelovigen er baat bij hebben, de andere zegt dat alleen de uitverkorenen er baat bij hebben. Komt toch op hetzelfde neer of ligt dat nou aan mij?
dat bedoelde ik te zeggenAragorn schreef:@mic schreef:sorry ik snap het niet helemaal, de ene zeggen dat hij voor iedereen gestorven is maar alleen de gelovigen er baat bij hebben, de andere zegt dat alleen de uitverkorenen er baat bij hebben. Komt toch op hetzelfde neer of ligt dat nou aan mij?
Volgens mij is het ook totaal niet relevant of Jezus nu voor de hele wereld gestorven is of alleen voor gelovigen of whatever.. feit is dat wie gelooft in Hem er baat bij heeft, de rest lijkt me niet zo heel belangrijk.
@mic schreef:sorry ik snap het niet helemaal, de ene zeggen dat hij voor iedereen gestorven is maar alleen de gelovigen er baat bij hebben, de andere zegt dat alleen de uitverkorenen er baat bij hebben. Komt toch op hetzelfde neer of ligt dat nou aan mij?
Het Weermannetje schreef:@mic schreef:sorry ik snap het niet helemaal, de ene zeggen dat hij voor iedereen gestorven is maar alleen de gelovigen er baat bij hebben, de andere zegt dat alleen de uitverkorenen er baat bij hebben. Komt toch op hetzelfde neer of ligt dat nou aan mij?
Ik bedoelde ermee te zeggen dat het offer van Christus groot genoeg is om iedereen te behouden. Maar daarom is Christus nog wel alleen maar gestorven voor de uitverkorenen.
Het Weermannetje schreef:Nee, het vrije aanbod van genade wordt niet verkracht. Die wordt juist door de leer die jij voorstaat verkracht. En Sabra, je wordt niet behouden omdat je uitverkoren bent, maar je moet wel uitverkoren zijn om behouden te worden. Zoals jij het zegt klopt het niet. Als je dus behouden bent, dan ben je uitverkoren. Dan hoef je niet meer uitverkoren te worden, dan ben je het al.
Dus eigen verantwoordelijkheid hebben wij nog wel, maar een eigen wil niet meer.
En de uitverkiezing behoort tot Gods verborgen wil, dus daar mogen wij niet mee werken.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten