Haha enerzijds geef ik je gelijk, maar de andere kant een beetje nuchter geredeneert zeg ik stel dat alle dieren die adam van een naam voor zag in de bijbel zou staan dan hadden we een bijbel die 3x zo dik was..Adam kreeg van God de opdracht de dieren een naam te geven..de dieren van het veld en de vogels in de lucht...maar loopt er door de velden geen meertjes, slootjes en andere wateren? waar ook diertjes leven die misschien in de ogen van de bijbel verklaring onder de dieren van het veld vielen?? doe ook maar een gedachtegang...
Tja ik heb in de slootjes in het veld nog nooit een walvis zien zwemmen

En 3x zo dik? Nee hoor, er zou 1 woordje extra moeten staan: Waterdieren... of Zeedieren.... Dan had je gelijk gehad.
Geplaatst: Di Apr 13, 2004 3:57 pm Onderwerp:
--------------------------------------------------------------------------------
Marnix schreef:
Quote:
Vertel dan maar eens wie de vissen volgens jou wél hun namen gegeven heeft..
Dat zul je dan vast ook wel weten.
Ohkeej... leuke manier van bijbellezen. Alles wat er niet in staat zullen we dan toch maar gewoon bij Adam neerleggen, ook al staat in de bijbel niet dat Adam de vissen namen gaf? Lees nou gewoon eens wat er in de bijbel staat in plaats van meer waarde te hechten aan wat je altijd van anderen hebt gehoord en wat je altijd zelf dacht.
Als jij vanuit de BIJBEL kan onderbouwen dat Adam vissen (en vooral walvissen) een naam heeft gegeven geloof ik je.
zul je de maker van het raadsel beter kunnen vragen.Het komt oorspronkelijk uit engeland.Btw, je ontwijkt steeds mn vraag ook.
Ik vroeg namelijk wie vissen hun naam dan wél gegeven hebt, maar daar heb je blijkbaar ook geen antwoord op.Ik zeg van adam, want die heeft alle dieren hun naam gegeven.
Jij zegt vervolgens van niet maar je weet dus ook niet wie dan wel.
Dat is toch het minste wat je dan kunt doen lijkt me
Dus nogmaals:Wie heeft vissen dán hun naam gegeven?
Wat maakt dat uit? De bijbel geeft duidelijk aan dat het Adam niet was. Wie het dan wel was weet ik niet, maar wil dat dan zeggen dat ik ongelijk heb? Tuurlijk niet... Er staat ook niet in de bijbel dat Adam alle bomen en planten namen gaf.... Maar ik weet niet wie dat wel heeft gedaan.... Dus?
Weet jij wie de trompet heeft uitgevonden? Nee? Daarom ga je er toch nog niet vanuit dat dat Jubal was omdat die wel de citer en de fluit uitvond?