Vrouwe Justitia schreef:Hm...
God is liefde, dat betekent dat God dus ook een vrije wil moet hebben. En dat Hij dus nog steeds voor het kwaad kan kiezen. En dat de eeuwigheid dus nogal onzeker is. Toch?
En wat God op het spel zette, was niet Zijn eigen eeuwigheid, maar de eeuwigheid van een hele mensheid. Dus een experimentje dat alleen ten koste kon gaan van anderen, waarop God zich schuldig voelde, en het leiden van Zijn Zoon daar tegenover stelde..?
Of God staat boven het kwaad. Is Hij volmaakt, intelligent en goed. (Wat mij niet zou verbazen als je zoiets als de aarde en al wat daarin in is kan fabiceren) Allereerste maakte Hij engelen, en daarna de mens. Dan zou Hij ook het fenomeen 'kwaad' hebben voorgebracht, om de reden die ik in mijn gedeelte noemde: om een relatie met elkaar en God aan te kunnen gaan. Een engel koos voor het kwaad, werd verstoten, en verleidde vervolgens de mens. Een engel heeft behoorlijk wat macht, met alle gevolgen van dien: dat de kwade engel, de duivel, hier op aarde ook een heerser is.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King