Jouw vrienden(groep)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Jouw vrienden(groep)

Berichtdoor meschianza » 12 apr 2004 10:03

Ik vind het wel gaaf om daar over na te denken. Ik vraag me echt wel s af: waarom ben ik juist met hen goed bevriend geworden, en zijn anderen gewoon 'bekenden'. HEt zal wel een soort chemie zijn ofzo. Want ik kan niet zeggen dat al mijn vrienden mijn 'types' zijn.
Er zitten een paar ras-echte pabomiepen bij die mij soms tot waanzin drijven door non-stop kinderliedjes te zingen als we op vakantie zijn, en een twee vage kunst-freaken, die een onduidelijke studie op de kunstacademie volgen en van die SPH-socio-trippers. En een theologiestudent, en een zeebevaarder. Ieder vriendschap is weer anders, daardoor denk ik, maar 1 ding hebben ze gemeen: dat ik soms met ze over de grond kan kruipen van het lachen maar ook tot in de nacht diepgaande gesprekken met ze heb.

Waarom zijn jouw vrienden juist jouw vrienden?En dan bedoel ik echt de mensen die hebben bewezen dat ze echte vrienden zijn, ongeacht de situatie. Maak jij makkelijk vrienden? BEn je wel eens diep terleurgesteld in vriendschap.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

parkiet
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor parkiet » 12 apr 2004 10:53

Tja, dat is wle apart idd, om erover na te denken hoe je als groep bij mekaar bent gekomen. We gaan nnog niet zo lang als deze groep met elkaar om eigenlijk, maar kennen elkaar al jaren. van de kerk, van de basisschool enzo, en opeens waren we met zn allen bij elkaar.
Waarom? Omdat we gezellig met elkaar kunnen praten en lachen. We gaan ook bijna allemaal naar dezelfde JV.
Er zijn bij ons ook een aardig aantal (toekomstige) leraren bij, maar gelukkig niet allemaal kinderliedjes :mrgreen: .

Ik heb eigenlijk nog geen ervaring dat ze dr ook voor me zijn als het minder gaat, want we zijn niet zo hecht (niet allemaal) dat ik aan iedereen zou vertellen als ik ergens mee zat. Er is wel iemand in de groep die het best wel moeilijk heeft, en we proberen wel allemaal om haar heen te staan (bij wijze van dan).
You're my Prince of peace, and I will live my life for You

Nancie
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Nancie » 12 apr 2004 11:13

meschianza schreef:Waarom zijn jouw vrienden juist jouw vrienden?

Dat vraag ik mezelf ook weleens af. En sommige vrienden van me vragen zich dat ook weleens af; Waarom ik met sommige personen om ga.
Ik heb zoveel verschillende typen vrienden.
Ik ga ook weer anders met iedereen om; met de een maak ik alleen lol en heb ik bijna geen serieuze gesprekken. terwijl ik met iemand anders bijna alleen maar serieuze gesprekken heb en weinig lol maak.
Ik heb ook niet echt een vriendengroep. De meesten kunnen niet met elkaar overweg. wat ik zelf weleens jammer vindt. Misschien toch te veel verschillen qua karakter enz enz. En misschien sta ik daar precies midden in. ik weet het niet

kurtyo

Re: Jouw vrienden(groep)

Berichtdoor kurtyo » 12 apr 2004 17:12

meschianza schreef:Waarom zijn jouw vrienden juist jouw vrienden?En dan bedoel ik echt de mensen die hebben bewezen dat ze echte vrienden zijn, ongeacht de situatie. Maak jij makkelijk vrienden? BEn je wel eens diep terleurgesteld in vriendschap.

Waarom mijn vrienden vrienden zijn kan ik niet uitleggen. Dat is inderdaad chemie. Ik maak de laatste tijd redelijk makkelijk contact, maar vrienden maak je niet, die krijg je. En ik vind het wel moeilijk om daar mee om te gaan. Ik ben regelmatig teleur gesteld in vriendschappen.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 12 apr 2004 18:21

meschianza schreef:Waarom zijn jouw vrienden juist jouw vrienden?En dan bedoel ik echt de mensen die hebben bewezen dat ze echte vrienden zijn, ongeacht de situatie. Maak jij makkelijk vrienden? BEn je wel eens diep terleurgesteld in vriendschap.

Waarom mijn vrienden mijn vrienden zijn? Moeilijk...
1 vriendin ken ik al vanaf dat ik heeeeel klein was, omdat onze ouders hele goede vrienden zijn, en het klikt ontzettend goed tussen ons, terwijl we ehct heel erg verschillend zijn in (bijna) alles!
En mn andere vriendinnen zijn er later bij gekomen! waarom? tja, 't klikt gewoon goed en daar kom je op moeilijke momenten het snelst achter denkk, dan weet je wat je aan n ander hebt!

Neej, ik maak niet makkelijk vrienden, wel 'ns lastig denkk...

En ja, ik ben wel 'ns teleurgesteld in vriendschap, heel erg zlefs, maar daar ga ik hier niet over uitweiden

(p2p mag :wink: )

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 apr 2004 18:42

Vrienden? Wat zijn dat? :|

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 12 apr 2004 21:13

kurtyo schreef:
. Ik maak de laatste tijd redelijk makkelijk contact, maar vrienden maak je niet, die krijg je. .

Beide, denk ik. Het feit dat je mensen ontmoet die onwijs dierbaar voor je worden, zie ik als krijgen. Maar tergelijkertijd is er ook een stuk 'maken''bij. je moet er namelijk wel iets voor doen om vrienden te worden en te blijven. Je moet de ander de kansen geven om zichzelf te laten leren kennen en andersom, je moet de ander in de gaten houden, betrokken zijn. Soms is het een lang proces voor je realiseert dat iemand een vriend van je is geworden. Dat vind ik altijd gaaf om te ontdekken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 13 apr 2004 19:15

Ik ben het wel met Kurtyo eens denk ik. Je mag dan ook heel dankbaar zijn als je echte vrienden hebt.

Ik heb best wel wat vrienden. Een vrij grote groep van de kerk. Waarom? Om dat het op de 1 of andere manier enorm klikt. We praten veel, maar lachen ook enorm veel met elkaar en we zijn allemaal echt wel verschillend.
Daarnaast mijn broer, dat is niet zomaar mijn broer, maar ook mijn beste vriend. Hij weet alles van me. We delen veel met elkaar. Praten veel. Maar kunnen ook gemoedelijk stilzwijgend bij elkaar zitten. We doen ook veel samen.
Ook heb ik een aantal goede vrienden overgehouden aan werkvakanties, dat is weer die klik, die was er al op het eerste moment. En dat is gebleven, mede doordat je hetzelfde meegemaakt hebt en herrinneringen kunt delen.
Ook drie meiden die ik toch ook echt vrienden mag noemen, van mijn vorige opleiding. Ik moet ook zeggen dat we met zijn vieren ook best wat voor onze kiezen hebben gehad, maar dat heft onze band alleen maar meer versterkt. Tegenslagen gehad, persoonlijk, ook tijden van ziekte (ikzelf) en ook een flinke teleurstelling door een andere vriendin (wat is....) die ons enorm, maar dan ook enorm voorgelogen en bedrogen heeft. Verder ga ik hier niet op in, maar ik heb er enorm veel verdriet van gehad en echt niet alleen om de pijn die het bij mij veroorzaakte. En het doet me nog steeds veel.
Daarnaast heb ik ook best wel een berg kennissen (vage vrienden, zeg maar). Ook daar klikt het mee, maar is het net iets oppervlakkeriger.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

Christa
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Christa » 13 apr 2004 19:46

Ik ben heel lang alleen geweest....

Ik dacht dat ik alleen op de wereld leefde. Dat ik nooit vriendinnen kreeg, dat ik altijd maar gepest moest worden, dat er nooit een einde aan zou komen... Er was niemand, bij wie ik een verhaal kwijt kon... alles moest ik maar opkroppen...

Totdat ik wel met iemand een beetje kon opschieten. Maar die vriendin heeft me bedrogen. Ik deed alles voor haar.... maar ik was haar vriendin niet, zei ze letterlijk. Dat doet pijn heel veel pijn.

Opnieuw dacht ik dat ik nooit meer iemand tegen zou komen...

Maar toch was het anders. Op een vakantie ontmoette ik een vriendin, die nog steeds mijn beste vriendin is. Al wonen we ver van elkaar, we spreken elkaar wekelijks... vertellen alles aan elkaar. We zijn echte vriendinnen geworden. En hoe meer dingen we tegen komen die minder leuk zijn, des te sterker wordt de band. Het is niet leuk, maar wel heel fijn dat je gewoon een goede band met elkaar hebt.

Iets meer dan een jaar geleden kwam ik ook een leuke jongen tegen. En ik mag nu zeggen dat ik inmiddels al een heel tijdje verkering met hem heb! Wel fijn hoor zo'n vriend, met wie je gewoon alles kunt delen! Het doet je goed, je knapt er van op!

Nog steeds heb ik niet veel echte vrienden. Wel moet ik zeggen, dat er steeds meer mensen komen, die vriendelijk tegen mij doen... Die mij ook waarderen, die mij voor vol aan zien.... (ik had daar altijd een idee van dat ze dat niet deden). Maar de weinige vrienden die ik heb, die zijn betrouwbaar!

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 13 apr 2004 19:57

Gaaf Christa~! Dat en ook vrienden voor jou zijn gekomen!
Beter 1 goede vriend in de hand dan 100 in de lucht!! Echt waar, een of enkele goede vriend(en)/vriendin(en) is zoveel dierbaarder dan een grote groep popi-jopies om je heen die je laten barsten als je het echt moeilijk krijgt.

Vriendschap is zo mooi. Ik heb een aantal geweldige vrienden maar twee mensen zijn voor mij meer dan vrienden, die noem ik mn soulmates. DE ene vriend heb ik pas nog zo iets onredelijks tegen gezegd, gewoon grof. Ik zat niet lekker in mn vel en voelde me eenzaam. Maar geen recht om zo te kwetsen. Hij had alle recht om me daarna in mn sop gaar te laten koken. Hij heeft me helemaal geen verwijt gemaakt en zei alleen dat hij het wel begreep toen ik zei dat het me speet. DAt zijn echte vrienden en ik dank God dat ik ze mag hebben.

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 13 apr 2004 21:11

Christa schreef:Nog steeds heb ik niet veel echte vrienden. Wel moet ik zeggen, dat er steeds meer mensen komen, die vriendelijk tegen mij doen... Die mij ook waarderen, die mij voor vol aan zien.... (ik had daar altijd een idee van dat ze dat niet deden). Maar de weinige vrienden die ik heb, die zijn betrouwbaar!

Misschien komt dat wel doordat je nu beter in vel zit. Als je je gelukkiger voelt, straal je dat op een of andere manier ook uit.

(En misschien zagen mensen je vroeger ook wel voor vol aan, maar kon je dat zelf niet ontdekken omdat je een negatief verwachtingspatroon had...)

willemieke
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor willemieke » 13 apr 2004 22:23

ik heb 3 hele goeie vrienden
echt dat is super fijn, ik kan blij boos en verdrietig bij hun zijn heerlijk gewoon.
dat zijn echte vrienden ze zijn er in voor en tegenspoed voor mij

kurtyo

Berichtdoor kurtyo » 14 apr 2004 08:00

Ik ben nog iets vergeten: behalve goede vrienden heb ik ook mijn vader, moeder, broer + vrouw en kids, zus en vriend... Echt geweldig. Met mijn zus kan ik super goed praten, ze is mijn grote vriendin (is ook 17 jaar ouder btw). Met broer ook en zn vrouw ook (zijn 18 jaar ouder)... Echt super gaaf... Met mn ouders heb ik ook veel: zijn ook vrienden voor me.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 14 apr 2004 13:30

Ik heb ook verschillende groepen vrienden, van de kerk, van school en van vakanties. Ze zijn heel anders en ik doe met hen ook andere dingen. Ik zat pas eens te denken, als ik ze allemaal op m;n verjaardag heb, wat ben ik dan rijk. Natuurlijk heb ik met de een meer op als met de ander, tegen de een kan ik beter m;n verhaal kwijt dan tegen de ander. Maar ik kan ze ontmoeten als dat nodig zou zijn en zij mij ook. Wederzijds respect, waardering, liefde, bewondering enz. dat zijn volgens mij de dingen die er bij vriendschap om de hoek komen kijken.

Mr. J
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Mr. J » 19 apr 2004 10:25

ik kan heel gemakkelijk vrienden maken, de meeste zijn op dit moment van buiten de kerk, dat houdt ik dat ze vrienden zijn van school. Zij zijn voor mij ECHTE vrienden, zij doen iets voor je die anderen niet doen. Ze kijken je niet aan op allerlei dingen, je kan gewoon je eigen mening hebben zonder dat ze je daar raar op aan kijken, dat vindt ik dus ECHTE vrienden. :!: :|

Terug naar “Archief”