Berichtdoor meschianza » 10 apr 2004 09:25
Ik ga geregeld naar andere kerken, maar niet echt veel. DE meeste ontmoetingen met andere kerken open toch via mensen die ik ontmoet en ik spreek.
HEt veruimd wel je horizon. Zo kwam ik met een kritische blik een baptistengemeente binnen, maar heb daar een geweldige preek gehoord. De allereerste keer dat ik in een evangelische gemeente kwam, was ik echt shocked. Zo anders dan mijn gemeente. Ik dacht dus ook gelijk dat het dan waarschijnlijk wel een verkeerde gemeente is.
Gelukkig denk ik daar nu anders over. Een vriend heeft veel met me gepraat en de eerste christengemeentes er naast gehouden. Heet basic.
Ik denk dat je goed moet oppassen met welke intenties je gaat shoppen, uit grote twijfel .... dan stuit je inderdaad op grote verschillen tussen de kerken en gemeentes, kerkleren.... en wordt de zaak steeds ongeloofwaardiger. Als je twijfelt kan je beter niet gaan kerkshoppen, maar met mensen in gesprek gaan, de bijbel onderzoeken.
Ik kwam er achter dat het christelijk boodschap, zoals Jezus die ons bracht , alle kerkverschillen overstijgt. Het is een onwijze uitdaging om als christen te leven. En daar gaat het om. En als je dat weet kan je in heel veel kerken zitten en genieten van wat je ziet, de preek , en de mensen die je spreekt. Ongeacht de vormelijke uitvoering.
Ik studeer nu af bij een christelijke hulpverleningsorganisatie en ik krijg daar geweldig veel mensen te spreken uit alle lagen van christelijk Nederland. Dan zie ik echt een leven met Christus in ze, ze zijn vrij. Kerken zijn niet mijn voorbeeld meer, maar dat soort mensen zijn mijn voorbeeld dat de bijbel en de boodschap van God, door JEzus de waarheid en het leven is.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King