Welke tijdschriften lees jij?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 13:24

Ik ben al een heel eind! Het is inderdaad een uitdaging, want ik wil een zo groot mogelijke doelgroep bereiken: katholieken, refo's, evangelische meiden... Iedereen die geinteresseerd is in het christelijk geloof en wil (leren) leven voor God!

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 13:28

<raidomodus>refo's leven niet voor God maar meer met of onder God :mrgreen: </raidomodus>

Je zult heelveel moeten aanpassen als je veel wilt bereiken, een refo heeft andere dingen waar hij overstruikeld dan een rk'er. Je kunt onder refo's heel makkelijk praten over Maria (moeder van Jezus) maar bij de rk'ers is het we lde Heilige Maagd Maria.

Hoe noem je God? Onze Heer of Heere? gewoon een paar dingen.
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

Aragorn

Berichtdoor Aragorn » 08 apr 2004 13:32

Raido schreef:<raidomodus>refo's leven niet voor God maar meer met of onder God :mrgreen: </raidomodus>

Je zult heelveel moeten aanpassen als je veel wilt bereiken, een refo heeft andere dingen waar hij overstruikeld dan een rk'er. Je kunt onder refo's heel makkelijk praten over Maria (moeder van Jezus) maar bij de rk'ers is het we lde Heilige Maagd Maria.

Hoe noem je God? Onze Heer of Heere? gewoon een paar dingen.

Dit soort dingen lijken mij nog weer makkelijker op te lossen dan bijvoorbeeld hou je staat tegenover bijv. voorbehoedmiddelen. Maar goed, als het een opinierend blad is kun je natuurlijk gewoon 2 kanten ervan belichten en hoef je zelf als redactie geen mening te geven. Dat is het voordeel boven een gergemkerkblad als de daniel.

Raido
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Raido » 08 apr 2004 13:34

snap je welke vorm van christendom ik bedoel?
| Progressief reformatorisch | neutraal gereformeerd | neobevindelijk |

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 13:34

Ik leg de nadruk op de overeenkomsten en niet op de verschillen. God zal de ene ker Heer zijn, andere keer Heere. Ik probeer niet te vallen over kleinigheden. Het is niet belangrijk hoe God aangesproken wordt, maar DAT Hij aangesproken wordt. Hoofdzaken worden van bijzaken onderscheiden. Ik probeer zo dicht mogelijk bij de bijbel te blijven. Ik lees in de bijbel niets over de Heilige Maagd Maria, wel over Maria, de moeder van Jezus. We hebben allemaal dezelfde bijbel en geloven in Dezeelfde God. Daar gaat het om.

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 13:35

inderdaad. De meiden vormen zelf hun mening, denken zelf na. Wij leggen meerdere mogelijkheden voor.

meschianza
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor meschianza » 08 apr 2004 14:18

kurtyo schreef:*zucht* waarom weer die hokjes? Er moet weer een blad komen voor 'christelijke meiden van 12-16' kom op zeg...

En daat hebben we kurtyo weer :roll: Het gaat hie niet om hokjes, maar om een doelgroep. Meiden van 15 spreek je nu enemaal anders aan dan meiden van 20, andere tone of voice, niveau, beeldmatriaal en uiteraard andere i interessegebieden. Dan kan je hoog en laag springen, maar dat is nu eenmaal zo. Laten we daar niet te gefrustreerd over doen.

Ik vind ''christelijk'' als identiteit prima kunnen. DE bijbel en de chritsleijke levensvisie kan ook voor een meidenblad een prima bron van inspiratie zijn. Als is het alleen maar welke onderwerpen je belangrijk vind, hoe je naar uiterlijk kijkt, persoonlijke vragen beantwoord ect. Het zou niet zo gek zijnals er een blad komt wat echte boeiende zaken bespreekt, echte boeiende meiden aan het woord laten, ipv iets als dat oersaaie Idols.

Marketiers denken altijd maar te weten wat jongeren/jonge meiden willen: sex, uiterlijk en kleding. En natuurlijk hoort dat er bij, maar ik weet zeker dat meisjes van 15 zich echt wel in zinnigere dingen willen verdiepen. Ik lees nu een boekje over jongeren en marketing. Dat jongeren van nu zich steeds minder laten aanpraten en zich zoethouden met de cliche-zaken. Maar dat ze steeds nieuwschieriger worden naar diepere zaken.
''Duisternis verdwijnt niet door duisternis. Dat kan alleen licht. Haat verdwijnt niet door haat. Dat kan alleen liefde.'' Martin Luther King

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 14:35

Hai Meschianza. Bedankt voor je brief. Het zag er erg goed uit. Ik heb het idee dat we wel aardig op een lijn zitten wat het meidenblad betreft. Ik ga nu weer hard aan de slag om ervoor te zorgen dat het tijdschrift van de grond komt (ik verlaat de slow chat nu)!

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 apr 2004 19:33

MrsLiesb schreef:Haha, probeer maar! (ben ik weer)

*slijm* en werkt het?

Nu serieuzer: hoeveel pagina's moeten het gaan woorden, hoe vaak zal het blad gaan verschijnen: wekelijks, tweewekelijks, maandelijks, per kwartaal? Wordt het fullcolor?

MrsLiesb

Berichtdoor MrsLiesb » 08 apr 2004 20:01

Nu serieuzer: hoeveel pagina's moeten het gaan woorden, hoe vaak zal het blad gaan verschijnen: wekelijks, tweewekelijks, maandelijks, per kwartaal? Wordt het fullcolor?

MISSie (=werknaam) krijgt 64 pagina's, wordt een maandblad en zal geheel in fulcolor gedrukt worden.

RECI-TATIVO
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor RECI-TATIVO » 08 apr 2004 20:07

Complimenten voor de naam, leuke woordvondst zonder geforceerd of gekunsteld te zijn!! En fullcolor en pagina-aantal belooft ook wat, ik hoop van harte dat het allemaal gaat lukken!

Stacie

Berichtdoor Stacie » 09 apr 2004 17:21

meschianza schreef:
kurtyo schreef:*zucht* waarom weer die hokjes? Er moet weer een blad komen voor 'christelijke meiden van 12-16' kom op zeg...

En daat hebben we kurtyo weer :roll: Het gaat hie niet om hokjes, maar om een doelgroep. Meiden van 15 spreek je nu enemaal anders aan dan meiden van 20, andere tone of voice, niveau, beeldmatriaal en uiteraard andere i interessegebieden. Dan kan je hoog en laag springen, maar dat is nu eenmaal zo. Laten we daar niet te gefrustreerd over doen.

Ik vind ''christelijk'' als identiteit prima kunnen. DE bijbel en de chritsleijke levensvisie kan ook voor een meidenblad een prima bron van inspiratie zijn. Als is het alleen maar welke onderwerpen je belangrijk vind, hoe je naar uiterlijk kijkt, persoonlijke vragen beantwoord ect. Het zou niet zo gek zijnals er een blad komt wat echte boeiende zaken bespreekt, echte boeiende meiden aan het woord laten, ipv iets als dat oersaaie Idols.

Marketiers denken altijd maar te weten wat jongeren/jonge meiden willen: sex, uiterlijk en kleding. En natuurlijk hoort dat er bij, maar ik weet zeker dat meisjes van 15 zich echt wel in zinnigere dingen willen verdiepen. Ik lees nu een boekje over jongeren en marketing. Dat jongeren van nu zich steeds minder laten aanpraten en zich zoethouden met de cliche-zaken. Maar dat ze steeds nieuwschieriger worden naar diepere zaken.

geweldig, meschianza, ik werd helemaal witheet toen ik de reactie van Kurtyo las (nuoja bijna)
en je hebt mooi mn gedachten verwoord ;-)

Terug naar “Archief”