Moderator: Moderafo's
Mariamagdalena schreef:Wat ik nog steeds niet snap:
Ga eens examen doen voor je brommercertificaat.
Er kan een vraag bij staan of je zonder geldig verzekeringsbewijs de weg op mag.
Nee dus.
Als je ja antwoordt, heb je het fout.
Als je zonder geldig plaatje en verzekeringsbewijs gaat rijden krijg je een boete als je aangehouden wordt.
Dit heb ik gisteren nagevraagd.
Dus? Hoe zit dat dan?
Ook als je nergens anders voor verzekerd bent.
Het Weermannetje schreef:
Wie zegt dat jij ziek wordt?
Het Weermannetje schreef:Tja, ik vind dit van die kleine subtiele dingen, van die grensgevallen. Ik vind dat je dat echt voor jezelf moet uitmaken. Ik vind in ieder geval dat het wel mag.
Wanneer gij een nieuw huis zult bouwen, zo zult gij op uw dak een leuning maken; opdat gij geen bloedschuld op uw huis legt, wanneer iemand, vallende, daarvan afviel. (Deut.22:8)
Taytelbaum schreef:In de Schrift staan zeer duidelijke voorbeelden van preventie. Een van de interessantste vindt ik:Wanneer gij een nieuw huis zult bouwen, zo zult gij op uw dak een leuning maken; opdat gij geen bloedschuld op uw huis legt, wanneer iemand, vallende, daarvan afviel. (Deut.22:8)
Misschien komt er wel maanden, jaren niemand op het dak, maar als jij dat hek niet ter verzekering hebt geplaatst en er gebeurd toch wat, ben je schuldig volgens de Schrift. Dit valt natuurlijk op een heleboel andere zaken toe te passen, zoals vaccinatie e.a. preventie. Is het uitgevonden en voor handen en gebruik je het niet, is het alsof je G-d verzoekt wellicht?
Sam
Optimatus schreef:Als ik de Bijbel zo eens doorblader kom ik tot een opmerkelijke conclusie: De Bijbel is (gemeten naar moderne maatstaven) een heel stuk progressiever en praktischer dan veel lezers van de Bijbel.
Optimatus schreef:"Wanneer gij een nieuw huis zult bouwen, zo zult gij op uw dak een leuning maken; opdat gij geen bloedschuld op uw huis legt, wanneer iemand, vallende, daarvan afviel." deut. 22:8
Dit voorschrift is een vorm van verzekeren, namelijk een fysieke verzekering in de vorm van een leuning om te voorkomen dat iemand met een luide gil van het dak plettert.
De Bijbel schrijft hier dus een verzekering voor en dan zijn er dus nog steeds mensen die beweren dat verzekeren niet Bijbels is. Een paar bijdragen terug wordt gesproken over een muts op je hoofd bij vijftien graden vorst. Ook een vorm van verzekeren: tegen zware verkoudheid en erger. En mijn uitleg (maar da's slechts mijn uitleg) van de tekst kun je dit doortrekken naar inënten (medische verzekering) en bijvoorbeeld een WA polis (financiële verzekering).
Kortom, verzekeren is Bijbels.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten