Moderator: Moderafo's
Het Weermannetje schreef:Bij je familie is het misschien een ander geval, maar anders mag je volgens mij niet naar een crematie gaan.
Het Weermannetje schreef:Ikke21 schreef:Het Weermannetje schreef:Bij je familie is het misschien een ander geval, maar anders mag je volgens mij niet naar een crematie gaan.
Waarom niet?
Officieel ben jij het niet eens met cremeren. Je gaat toch ook niet naar de bioscoop?
Het Weermannetje schreef:Ikke21 schreef:Het Weermannetje schreef:Bij je familie is het misschien een ander geval, maar anders mag je volgens mij niet naar een crematie gaan.
Waarom niet?
Officieel ben jij het niet eens met cremeren. Je gaat toch ook niet naar de bioscoop?
Waarom niet?
Het Weermannetje schreef:Goed, even verduidelijken, wat Ikke21 zegt, daar ben ik het mee eens. Dat voorbeeld van die bioscoop is misschien niet helemaal goed, maar bij mij is de bioscoop taboe, vandaar.
rosekapje schreef:Het Weermannetje schreef:Goed, even verduidelijken, wat Ikke21 zegt, daar ben ik het mee eens. Dat voorbeeld van die bioscoop is misschien niet helemaal goed, maar bij mij is de bioscoop taboe, vandaar.
Misschien moet je daar dan een topic over openen.......
Dat is de verantwoording van de overledene en niet van de bezoeker. Juist jij moet door je respect laten zien dat je net als God van mensen houdt, ondanks hun fouten.Het Weermannetje schreef:Omdat crematie gekomen is met de bedoeling om te voorkomen dat de mens met de wederopstanding nog kan opstaan.
Lalage schreef:Evelien schreef:1. het is een heidense gewoonte
2. De Here Jezus heeft ons het voorbeeld gegeven: HJij werd in een graf gelegd.
Dat vind ik nou niet echt hele sterke argumenten. Het gaat dan puur om culturele tradities. Jezus zal nog wel meer dingen anders gedaan hebben dan wij nu doen, moeten we dat dan ook allemaal veranderen?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten