Ik zat me pas af te vragen. Twee dagen voordat handlanger van het kwaad: Sjeik Yassin werd vermoord door de Israeli's, schieten Palestijnen een christelijke, vredelievende, arabische leeftijdsgenoot van mij aan flarden. Maar daar lees je nauwelijks over. WEl komt er een mecha demonstratie tegen het geweld van Isreal (wat idd ook niet altijd erg rechtvaardig is) maar wordt die yassin dermate vereerd, dat je denkt te doen te hebben met een liefhebbende huisvader die soep schonk voor zwerfkinderen.
Zou het niet mooi geweest zijn als we daarna niet een demonstratie gehouden hadden, voor vrede, ter herinnering aan de vermoorde Georche Khoury, een vredesactivist........
Zou het goed zijn als dat meer ondernomen werd vanuiot christelijk initiatief? Of bereik je daar niks mee? Is het niet de juiste methode en kom je in een spiraal van tegendemonstratie terecht waardoor je in een wij-zij situatie komt.
Ik weet het niet goed, wel zou het gaaf zijn als er eens een radicale doch vreedzame tegenreactie kwam op al die haat in de wereld.