hallow,
ik heb en vraagje, hoezo denken de vrijgemaakten dat ze de enige ware kerk zijn? en vinde ze het super erg als je verkering hebt met iemand uit een andere kerk?
thnx...
Moderator: Moderafo's
jojanne schreef:hallow,
ik heb en vraagje, hoezo denken de vrijgemaakten dat ze de enige ware kerk zijn? en vinde ze het super erg als je verkering hebt met iemand uit een andere kerk?
thnx...
johannes1 schreef:hoezo denken de vrijgemaakten dat ze de enige ware kerk zijn?
dit denken alle kerken, want anders had je niet zoveel verschillende kerkgenootschappen.
TheKeimpe schreef:johannes1 schreef:hoezo denken de vrijgemaakten dat ze de enige ware kerk zijn?
dit denken alle kerken, want anders had je niet zoveel verschillende kerkgenootschappen.
Ahum, gelukkig denken de meesten dat niet! En daarbij hebben veel kerken gelukkig ook nog de nodige zelfkritiek, dat ook binnen hun kerk een onzuiverheid bestaat. (Helaas is dat soms ook wel weer heel erg ver te zoeken, getuige stukjes in een zeker blad)
Het Weermannetje schreef:Als een kerk in zichzelf verdeeld is mag je idd wel kijken of de waarheid daar wel te vinden is. Misschien moet je dan maar eens gaan kijken bij kerken die onderling niet zo verdeeld zijn, zoals bijv. de Ger. Gem in Ned of de Oud Ger. Gem.!
Weetje wat de bijbel als kenmerk van gemeente zijn noemt? Niet eenheid in leer "Maar hieraan kent de wereld u, dat gij liefde hebt onder elkander".Het Weermannetje schreef:Dat zal ik je idd uitleggen. Dat is absoluut geen leerverschil. De dominees bij het buitenverband leren precies hetzelfde als de dominees bij het binnenverband. Alleen was het zo droevig dat sommige dominees niet met elkaar overweg konden.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 17 gasten