Vin schreef:Err, alles aan God over geven? Hoe dan? Op je bips gaan zitten en niks doen? Ik begrijp eerlijk gezegt nooit wat mensen daar mee bedoelen. Ik kan alles makkelijk aan God over geven hoor. Niet zo'n punt.
Ehm.. en verder is 't bij mij altijd zo dat God duidelijk is als het niet goed gaat dan andersom... als alles toppie is dop ik m'n boontjes wel.
*gooit terloops nog een knuffel richting essie*
ok, ff een reactie voor Vin: begrijp je niet dat het moeilijk is om iets aan God over te geven. ik bedoel; zoals sommigen weten is mijn gezondheid ook niet optimaal. en ik vind het vaak heel moeilijk, als ik niet kan voetballen (of na 5 minuten al weet dat het niet gaat), niet kan werken, geen kinderen kan krijgen later omdat je altijd moe bent, je sociale contacten niet kan onderhouden, enz. En ik denk dat het punt van Roseklapje is: je kan dan boos op God worden. ok, je kan het dan ook aan God overgeven: bij mij betekent dat: OK God, ik ben zoals ik nu bent, ik geeft toe dat het moeilijk voor me is, maar ik wil leven met de gedachte dat U er een bedoeling mee heeft, en ik leg het verder in uw handen. Dus eigenlijk verwacht je dan dat God met je leven, en met je ziekte doet wat Hij goed vindt. Weet je, aan God overgeven is niet zo moeilijk, maar dan verder de zorgen bij God laten, dat is het moeilijkst. (snap je, je wilt het dan daarna toch graag zelf oplossen, terwijl dat niet strookt met je beslissing/gebed om bij God neer te leggen)
en Vin, ik kan je beste verklappen dat dat verrekte moeilijk is, heb jij trucjes om er goed mee om te gaan?
*heeft weer het gevoel dat het niet echt een antwoord is, maar wie weet*